ISTRAŽIVANJE POKAZALO

Svaki četvrti automobil na hrvatskim cestama - neispravan

08.09.2009 u 10:38

Bionic
Reading

Najviše ispitanika trenutačno vozi Renault (11 posto) i Volkswagen (10 posto). Na trećem mjestu nalazi se Opel (9 posto), na četvrtom Fiat (6posto), a peto mjesto ravnopravno dijele Audi, Mazda, Ford, Peugeot i Škoda (svi s udjelom od 5 posto)

Poredak najzastupljenijih marki automobila u određenoj se mjeri razlikuje po regijama. Dalmatinci preferiraju talijanske marke, pa se na prvom i drugom mjestu nalaze Fiat (13 posto ispitanika s tog područja) i Alfa Romeo (9 posto). Stanovnici istočne Hrvatske, Istre i Kvarnera te Zagrepčani najviše voze Renault, što je u skladu s prosjekom. VW i Opel dobro kotiraju u svim regijama i uglavnom su na drugom ili trećem mjestu. Veći broj Zagrepčana, uz Renault (11 posto), Opel (10 posto) i Volkswagen (9 posto), vozi i Toyotu (6 posto).

Na pitanje koji bi automobil vozili u cjenovnoj klasi koju si mogu priuštiti, po 8 posto, za svaku marku, odgovorilo je - Hondu, Volkswagen i Audi.

Gotovo polovica ispitanika (45 posto) kao sljedeći automobil odabralo bi marku koju trenutačno voze. Najlojalniji su vozači Volva, njih čak 92 posto ponovno bi odabralo Volvo.

Prilikom odabira idealnog automobila, bez obzira mogu li si ga priuštiti ili ne, najviše ispitanika bi odabralo BMW (njih 11 posto). Isto je pokazalo i istraživanje provedeno 2006. godine, kada je za 12 posto ispitanika upravo BMW bio 'auto iz snova'. Prema aktualnom istraživanju, Audi je na drugom mjestu i njega bi odabralo 10 posto ispitanika, a isto toliko i Mercedes.

Kada je u pitanju kvaliteta automobila, ispitanici općenito smatraju da je Mercedes najkvalitetnija marka automobila

Prosječna starost automobila koje voze ispitanici iznosi 7,3 godina, što znači da je vozni park 'ostario' u odnosu na onaj prije 3 godine kada je prosječna starost iznosila 6,6 godina.

Prema regijama, najstarije automobile voze u sjevernoj Hrvatskoj (8,3 godina starosti) te u Dalmaciji (8,0 godine starosti), a novije u Zagrebu, Zagrebačkoj županiji i istočnoj Hrvatskoj, gdje prosječna starost automobila iznosi 7,0 godina.

Najčešći tip motora automobila je motor na benzin, koji ima 46 posto ispitanika. Slijede diesel motori koje ima 39 posto ispitanika (njihov udio se povećao u odnosu na 2006. kada su bili zastupljeni s 30,9 posto), a 15 posto ispitanika koristi motor na benzin i plin

Na pitanje koliko često mijenjaju gume na svom automobilu, najviše ispitanika, njih petina (21 posto), odgovorilo je da gume mijenjaju svakih 35 do 40.000 kilometara. 17 posto ispitanika gume mijenja svakih 25 do 30.000 kilometara. Zanimljivo je da 30 posto žena ne zna koliko često mijenja gume, dok je isto odgovorilo svega 9 posto muškaraca.


Najviše ispitanika, njih gotovo polovica (48 posto) tlak u gumama provjerava jednom mjesečno. 36 posto ispitanika to čini svakih šest mjeseci, dok je onih koji to čine rjeđe od jednom u pola godine svega 8 posto. 7 posto ispitanika izjavilo je da ne provjerava tlak u gumama.

Muškarci češće provjeravaju gume od žena. 60 posto muškaraca tlak u gumama provjerava jednom mjesečno, dok to čini svega 35 posto žena. Žene najčešće provjeravaju tlak u gumama (40 posto), a njih čak 12 posto uopće ne provjerava tlak u gumama (u odnosu na 3 posto muškaraca).

Većina ispitanika (79 posto) nije imala nikakvih problema na tehničkom pregledu automobila. Od petine ispitanika koji su imali probleme, tri četvrtine ih je problem riješilo tako da su popravili kvar i došli drugi put (76 posto), 9 posto ispitanika zamolili su da ih puste, 8 posto je sredilo prolazak preko prijatelja, dok je 7 posto platilo da ih puste. Dakle, oko četvrtina ispitanika ilegalno prolazi na tehničkom pregledu, što upućuje na zaključak da je svaki četvrti automobil na našim cestama tehnički neispravan i potencijalno opasan

Kada je riječ o osiguranju, bonus na obaveznom osiguranju većina je ispitanika (85 posto) stekla legalnim putem (nisu imali nesreće). 12 posto ispitanika izjavilo je da su im bonus ponudili u osiguravajućoj kući, iako na njega nisu imali pravo. 3 posto ispitanika platilo je da bi dobilo bonus, i to prosječno 829 kuna.