Mekan poput plišanog medvjedića, topao, ali prije svega nevjerojatno elegantan, kaput Teddy Bear s potpisom brenda Max Mara slavi 10. godišnjicu na sceni
Mekan na dodir i pahuljaste siluete, kaput Teddy Bear i dalje se, 10 godina kasnije, nalazi u vrhu trendova.
Upravo toliko vremena prošlo je otkako je Max Mara lansirala kaput plišanog izgleda, čiji dizajn dugujemo Ianu Griffithsu, umjetničkom direktoru brenda koji se poznatoj talijanskoj kući pridružio 1987. godine, da bi jednog dana, tražeći inspiraciju u arhivu tvrtke, primijetio čudnu siluetu.
'Bio je to dugi kaput za muškarce, prekriven dugom dlakom, a osnivač brenda Achile Maramotti dizajnirao ga je za svog prijatelja 50-ih godina. Kada sam ga ugledao, dobio sam ideju da stvorim sličan model, koji nudi kombinaciju zabave, elegancije i prestiža. U to vrijeme modu je zanimao svijet djetinjstva, a žene su počele isticati infantilne simbole u odjevnim kombinacijama. Kao da su, kroz odjeću, pokušavale pronaći utjehu i zadovoljiti nostalgiju za djetinjstvom. Teddy je stvoren da odgovori na takve emocije', istaknuo je Griffiths.
Verzija Max Marinog kaputa Teddy iz 50-ih godina prošlog stoljeća u puno elemenata odskače od ženske inačice lansirane 2013. godine.
'Odlučio sam stvoriti prilično inovativan volumen. Problem s predimenzioniranom odjećom je taj što nakon određenog perioda nošenja može pasti. Materijal koji koristimo u izradi kaputa Teddy omogućuje nam postizanje čvršćeg volumena', pojasnio je njegov dizajner.
S deset godina staža na modnoj sceni, kaput Teddy se etablirao kao klasik.
'Nadao sam se da će to postati, no ništa nije nagovještavalo da će se to i dogoditi. Prva godina nije bila baš uspješna, osobito kod kupaca koji su bili skeptični prema konceptu maxi kaputa. Prodali smo jako malo modela i čekali smo dvije godine prije nego što smo ga ponovno uveli u naše kolekcije. Kad je ponovno pušten u prodaju, izazvao je veliki interes, kao da su ga svi čekali. Dužnost dizajnera je sagledati očekivanja i želje potrošača i prije nego što se očituju. To nije uvijek jednostavno, no kada uspijete u tome, rezultati su izvanredni', ističe Griffiths.
Od premijernog lansiranja, izgled kaputa Teddy ostao je nepromijenjen, a linija se proširivala nekim novim krojevima (kratka verzija), bojama i drugim elementima. Ono što se mijenjalo kroz modne sezone istaknulo je jednu od njegovih najvećih kvaliteta - svestranost.
'Teddy je jedini kaput koji sam vidio da ga dvije prijateljice bez problema nose u isto vrijeme i na potpuno različite načine. Danas je ovaj kaput predmet želje, želje koja se sama rađa zahvaljujući svima koji ga nose. Često se kopira, no to ne vidimo kao problem jer konkurenti koji ga reinterpretiraju samo povećavaju privlačnost originala i raspiruju strast', za modnu bibliju istaknuo je kreativni direktor Max Mare.
Kako bi proslavio jubilarnu desetu godišnjicu postojanja Teddyja na modnoj sceni, brend mu je posvetio posebnu modnu kampanju s talijanskim supermodelom, Mariacarlom Bosconi, u glavnoj ulozi.
'Kada vidim Lady Gagu ili Juliju Roberts kako nose kaput Teddy, osjetim neizmjerno zadovoljstvo. Ali kad na ulici naiđem na nepoznatu ženu koja nosi moj kaput, za koju znam da je naporno radila da si ga može priuštiti, najviše sam polaskan. Osim toga, nisu stilisti ti koji odlučuju što će funkcionirati, već obični ljudi. Upravo oni učinili su Teddy najlegendarnijim kaputom u mojoj karijeri, dajući mi svojevrsno priznanje', zaključuje Griffiths.
Osim reklamne kampanje, Max Mara odaje počast svom kaputu posebnim modelima dizajniranim upravo za jubilarnu obljetnicu, a planira ih ponuditi u svojim fizičkim trgovinama, smještenim u 10 svjetskih metropola.
Prvi put brend nudi i minijaturnu verziju Teddyja, za djecu od pet do 12 godina, s pripadajućim dodacima, rukavicama, štitnicima za uši i kapama s medvjeđim ušima.