Od Gannija za New Balance do Cecilie Bahnsen za Asics - dizajnerice koje su specijalizirane za neodoljivu kombinaciju ženstvenosti i otkačenosti odjednom uranjaju u uličnu odjeću, a rezultat su tenisice koje se rasprodaju svjetlosnom brzinom
Posljednjih nekoliko sezona tenisice su se nametnule kao neizostavni modni komad. Da, modni – danas su one puno više od dodatka sportskom stajlingu. Nose se uz sve, od haljina i suknji pa do odijela, a izbor teško da može biti veći.
No nova sezona donosi i nešto potpuno novo, s velikim obećanjem da će potpuno osvojiti modne trendseterice današnjice. Prvo je tu bila nevjerojatna kremasta konfekcija Simone Rocha s debelim plastičnim potplatom i biserima nanizanim na vrhu cvjetnih remenčića koji su se križali do gležnja. Nije bila riječ o sandalama, kao što bi mnogi očekivali. Bio je to model tenisica.
U korak s trendom krenuo je i Kiko Kostadinov ponudivši stil u pastelnozelenoj i ružičastoj po cijeni od tisuću dolara. A mnogi pratitelji s razlogom su se upitali jesu li hyper-femme, odnosno vrlo ženstvene tenisice, novi hit.
Dok je Simone Rocha predstavila svoj model izrazito ženstvenog izgleda, dizajneri poput Sandy Liang, Cecilie Bahnsen i, nedavno, Gannijeve Ditte Reffstrup surađivali su s brendovima tenisica, od kojih je potonja upravo debitirala na Tjednu mode u Kopenhagenu. Suradnja Cecilie Bahnsen i Asicsa rezultirala je modelima ukrašenim plastičnim cvjetovima koji 'rastu' iz mrežastih bočnih strana i srebrno obojene ukrase, s prodajnom cijenom višom od 800 dolara. Salamonov model, nastao pod dizajnerskom palicom Sandy Liang, ukrašen je anime cvjetnim detaljima i rasprodan za manje od pet minuta. Iako suradnja Iako Gannija i New Balancea tek treba doći na internet, modni stručnjaci predviđaju identičan scenarij.
Prema izvješću Statista, samo tržište tenisica industrija je vrijedna 72,7 milijardi dolara s posvećenom supkulturom – ali ujedno je to industrija koja je tek posljednjih godina počela ugađati ženama.
Godine 2007. Susan Boyle otvorila je Rime, jedan od prvih butika s tenisicama u vlasništvu žena u New Yorku. 'Bio je prije to pravi klub za dječake', kaže Boyle za Elle. 'U ono vrijeme, kada su brendovi i proizvodili tenisice za žene, jednostavno bi smanjili dimenzije i obojili ih u ružičasto: žene su samo željele ono što dečki imaju i obrnuto. Sada je napravljen puni krug: djevojke su imale sve one visoke tenisice, tomboy look i košarkaške modele, a sada žele nešto novo', dodaje.
Dio privlačnosti girly tenisica je u tome što nadilaze taj 'ružičasti mentalitet', a imaju ukrase, mašne i vrpce. Druga suradnja Cecilie Bahnsen s Asicsom odličan je primjer toga. 'Oduvijek me privlačila ta točka između nečega što je hiperženstveno s elementima koji su više tehnički i sportski', kaže ona o svom procesu dizajna. Tenisice prikazuju romantiku njezinih couture komada sa suvremenim prizvukom. Drugačije stilizirana, ovakva obuća je sljedeća iteracija popularnih balerinki, trenda koji su popularizirali brendovi kao što je Miu Miu. Upravo se tu uočava zanimljivo 'križanje' – balerinke postaju svestrana sportska obuća (sjetimo se nedavnog stajlinga Zoë Kravitz), a tenisice sve češće estetski i stilski dotjeran komad.
Zahvaljujući društvenim mrežama, tenisice postaju dijelom mainstreama, a najpopularniji su oni modeli koji privlače veću dozu pažnje. Kreativna direktorica i stilistica Mellány Sánchez skupljala je tenisice posljednjih 15 godina. 'Mislim da je super to kako ih ljudi stiliziraju: s velikim kargo hlačama, dugim kargo suknjama i ripstop hlačama.' To potvrđuje i Bahnsen te opisuje kako djevojke njezinu kolekciju stiliziraju za svakodnevno nošenje, često kombinirajući veliku pufnastu haljinu s traperom i tenisicama.
'Pozornost usmjeravamo na hiperženstvenu obuću jer je ostatak odjeće obično sve drugo samo to ne', zaključuje Sánchez.