Današnji tinejdžeri imaju mnogo bolje rezultate u testovima u kojima je potrebno logično zaključivanje nego što je to bio slučaj s tinejdžerima prije kojih pedesetak godina
Zaključak je ovo studije iz Švedske koja se provodi od 1960. tako da su tinejdžeri svakih pet godina rješavali testove na kojima je trebalo primijeniti logično zaključivanje. Testove su uvijek rješavali trinaestogodišnjaci.
Iako bi se prema ovome moglo zaključiti da današnji učenici imaju bolje rezultate u predmetima u kojima je potrebno logično zaključivanje, primjerice matematici, to ipak nije tako. Švedski stručnjaci smatraju da lošiji rezultati u takvim predmetima nisu zato jer ih učenici ne bi razumjeli, već zbog nekih drugih faktora, kao što su loš prijenos znanja s nastavnika na učenike ili loše nastavno gradivo koje se pokušava prenijeti na učenike.
No kada se radi o bogatstvu rječnika tinejdžera, priča je sasvim drukčija. Otkriveno je da verbalne sposobnosti tinejdžera naglo počinju opadati od 1985. prema ovamo.
I, još jedna zanimljivost – u istraživanjima prije pedesetak godina uvijek su dečki davali bolje rezultate na testovima, dok u današnje doba bolje rezultate uvijek imaju djevojke.