Španjolska modna tvrtka Inditex, vlasnik Zare, izvijestila je kako je poslovnu 2023. godinu zaključila s dvoznamenkastim rastom prihoda i dobiti, uz veći obujam prodaje u fizičkim trgovinama i skok prihoda u internetskoj prodaji
U poslovnoj godini koja je završila u siječnju 2024. Inditexov prihod porastao je za 10 posto, dosegnuvši rekordnih 36 milijardi eura. Kada se isključe promjene valutnih tečajeva uvećan je za 14 posto.
Obujam prodaje u fizičkim trgovinama porastao je za 7,9 posto. Prihod od prodaje na internetu porastao je za 16 posto, na 9,1 milijardu eura.
Godišnja neto dobit iznosila je 5,4 milijarde eura i bila je za 30 posto veća nego u prethodnoj poslovnoj godini.
Inditex, vlasnik modnih brendova, uključujući Zaru, Pull&Bear, Massima Duttija, Bershku i Stradivariusa objavio je i rezultate poslovanja za razdoblje od 1. veljače do 11. ožujka, koji su pokazali skok prodaje za 11 posto, kada se isključe fluktuacije valutnih tečajeva. U prvoj polovini proljetne sezone prodaju su potaknuli luksuzni brendovi i nastavak snažnog zamaha iz 2023. poslovne godine, kada je rastom prodaje nadmašio najvećeg rivala H&M.
Tempo rasta prihoda u prvoj polovini ovogodišnje proljetne sezone nešto je ipak sporiji jer su i cijene rasle umjerenije. U istom razdoblju 2023. prodaja Inditexa bila je uvećana 13,5 posto.
Španjolska grupacija povećala je vodstvo u odnosu na švedski H&M budući da robu nabavlja od obližnjih proizvođača i može je brže isporučiti, a dodatni joj je poticaj i prodaja skuplje odjeće. To joj je također pomoglo da bolje konkurira brzorastućem kineskom rivalu Sheinu.
Velik naglasak bit će i dalje na održivim načelima, najavio je Inditexov CEO Oscar Garcia Maceiras.
Platforma Zara Pre-Owned trenutačno je dostupna na 16 europskih tržišta, a doseći će i nova relevantna tržišta, poput SAD-a. Putem ove platforme nastavit će pomagati svojim kupcima da produže životni ciklus svojih Zara odjevnih predmeta putem donacija, popravka ili preprodaje, stoji u izvješću Inditexa.
Osim toga, kompanija će se nastaviti fokusirati na kreativnost, kvalitetu i dizajn svih proizvoda i jačati komercijalne inicijative svih projekata. Zara Woman The Leather Edition, Massimo Dutti Venetian Veil, Pull&Bear the Summit, Bershka TBTailoring, Stradivarius Poplin, Oysho Back to training i Zara Home Linens samo su neki od novih projekata koji će biti lansirani tijekom 2024. godine.
Kolekcije pokazuju snažnu Inditexovu predanost kreativnosti, a iza njih stoji tim od 700 dizajnera i 630 djelatnika koji koriste iznimno precizan proces dizajna koji vodi računa o svakom malom detalju odjevnih predmeta i kolekcija, kako bi se pružili najkvaliteniji proizvodi za što veći broj kupaca diljem svijeta.
Što se tiče inovacija, Sustainability Innovation Hub trenutačno radi s više od 350 novoosnovanih firmi. Neki od tih suradnji uključeni su i u nove kolekcije. Primjer za to je loopamid® x Zara. Zara Studio je tako osmislio jaknu izrađenu potpuno od loopamid®-a, poliamida izrađenog u potpunosti od tekstilnog otpada. Također su ostvarili suradnju i s CIRC-om. Nadalje, nedavno su ojačali svoju predanost Infinited Fiberu izravnim ulaganjem u kapital tvrtke, dodali su iz Inditexa.
Inditex je tako najavio da do 2025. godine u logistiku planira godišnje investirati po 900 milijuna eura. Ove će godine potrošiti ukupno 1,8 milijardi eura na proširenje skladišnog prostora za pet posto te na tehnologiju i poboljšanje online platformi.
Španjolska modna tvrtka u 2023. imala je 5.692 trgovina diljem svijeta, 123 manje nego godinu dana ranije.
Poslovno izvješće pokazuje da su njezine zalihe u siječnju, u usporedbi s istim razdobljem godine ranije, smanjene za sedam posto, što se dijelom pripisuje 'normalizaciji uvjeta u opskrbnom lancu'.