najutjecajnija imena iz ugostiteljstva

U Zagrebu se održava dvodnevna konferencija koju ne smijete propustiti!

14.03.2024 u 09:47

Bionic
Reading

Već osmi put se u Hrvatskoj organizira jedinstvena konferencija koja za cilj ima edukaciju ugostiteljskog i turističkog sektora

Sad već tradicionalno Coca-Cola HBC Adria organizira konferenciju Raise the Bar, a ovogodišnja će se malo i razlikovati od dosadašnjih i to po tome što će se održati tijekom dva dana. Ovo dvodnevno događanje, koje će se odvijati u Laubi 19. i 20. ožujka, uključuje i jedinstveno natjecanje na kojemu će svoje snage odmjeriti mladi barmeni iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine.

O projektu Raise the Bar Adria

Raise the Bar Adria strateška je platforma Coca-Cole HBC Adria koja od 2019. godine djeluje s ciljem povećanja kvalitete obrazovanja radne snage u ugostiteljstvu i turizmu kako bi se omogućilo usklađivanje vještina i znanja ugostiteljskih i turističkih djelatnika sa stvarnim potrebama poslodavaca. Uz konferenciju i Akademiju, Raise the Bar Adria obuhvaća Stipendije za kuhare i slastičare te obrazovni program Raise the Bar Youth namijenjen učenicima završnih razreda ugostiteljskih i turističkih škola čije drugo izdanje je nedavno završilo, a program je do sada obuhvatio više od 2.300 učenika diljem Hrvatske.

Ova konferencija uistinu je posebna jer ne samo da okuplja profesionalce iz ugostiteljskog i turističkog sektora, već predstavlja idealnu priliku da se na jednom mjestu okupe predavači koji spadaju među najbolje svjetske barmene i kuhare te su vlasnici ili voditelji nekih od najboljih barova i restorana u Beču, Londonu i Kopenhagenu.

Cilj konferencije Raise the Bar je razmjena znanja, ali i umrežavanje profesionalaca, mladih natjecatelja te utjecajnih stručnjaka svjetske restoranske i barske scene, a takva prilika uistinu se rijetko pruža, pa ju valja iskoristiti.

Ovo će biti idealna prilika za istraživanje najnovijih trendova u ugostiteljstvu te definiranje toga kako održivost može doprinijeti razvoju poslovanja ugostitelja, a usto kako dospjeti na najuglednije liste u industriji, poput Michelin i The World’s 50 Best Bars.

Raise the Bar Competition

Stručni žiri će, prema recepturama pristiglim putem prijavnog obrasca, a koje su u skladu s Pravilima i uvjetima natječaja, odabrati natjecatelje koji će se prvog dana konferencije, 19. ožujka u Laubi okušati u izazovima osmišljenima kako bi testirali skup znanja i vještina ključnih za vrhunske barmene: timski rad, kreativnost, snalaženje u kratkome vremenskom roku, izradu klasičnih koktela, blind tasting te prezentacijske vještine

Nakon toga, u superfinale, koje će se održati 20. ožujka, ulaze samo dva natjecatelja koji prema ocjenama stručnoga žirija najbolje izvrše izazove i pokažu najvišu razinu stručnosti, a pobjednik/ica će, uz titulu najboljega barmena u regiji, osvojiti 10.000 eura te putovanje u Rim na Roma Bar Show 2024.

A da su organizatori doista mislili na sve govori i podatak da je prvi dan sudjelovanja besplatan, dok je za drugi dan potrebno kupiti ulaznicu putem sustava Entrio. Prihodi neće ići u njihovu blagajnu već će sva sredstva od prodaje biti namijenjena stipendiranju perspektivnih mladih kuhara i slastičara u sklopu Stipendije Raise the Bar.

Ako još niste sigurni biste li trebali posjetiti ovu konferenciju ili ne, kada čujete imena predavača i članova stručnog žirija, nećete dvojiti ni sekunde."

Kao predstavnik svjetske barske scene tu je Alex Kratena. Riječ je o suosnivaču Muyu liqueurs i bara Tayēr + Elementary u Londonu. Ovaj nagrađivani češki barmen je kao glavni barmen legendarnog bara Artesian u Londonu sa svojim timom četiri godine zaredom zaslužio priznanje World’s Best Bara, a uz brojne druge nagrade osvojio je i onu Best International Bartender te je proglašen jednom od 40 najutjecajnijih osoba koje usmjeravaju budućnost svjetske barske industrije.

Kada je riječ o predstavnicima svjetske restoranske scene tu su Paul Ivić te Valerio Serino i Lucia De Luca. Prvi od njih, Paul Ivić, glavni je chef te izvršni direktor fine dining vegetarijanskog restorana TIAN, prvog i trenutno jedinog u Austriji, točnije u Beču, te jednog od ukupno četiri vegetarijanska restorana na svijetu s Michelinovom zvjezdicom.

Restoran TIAN je zbilja poseban, a osim po brojnim nagradama, poznat je po sofisticiranim, jednostavnim vegetarijansko-veganskim jelima te poslovnoj filozofiji koja stavlja naglasak na održivost i korištenje svježih namirnica pribavljenih od lokalnih organskih uzgajivača. Paula smatraju revolucionarnom figurom u kontekstu vegetarijanske kuhinje, a poznat je i kao zagovornik promišljene i savjesne uporabe namirnica po principu 'od korijena do lista.'

Dvojac Valerio Serino i Lucia De Luca suvlasnici su restorana Tèrra u Kopenhagenu te svojim radom snažno promiču održivost, zero food waste koncept i biodinamički izbor. Ovaj restoran posvećen je poštivanju onog što Majka Priroda daje, a Serino i De Luca snažno se oslanjaju na uporabu sezonskih namirnica. Da je to što rade i više nego dobro govore i brojne nagrade među kojima je i Michelinova zelena zvjezdica.

U sklopu ove dvodnevne konferencije po prvi put će se održati i Raise the Bar Competition, jedinstveno natjecanje na kojemu će barmeni iz Hrvatske, Slovenije i Bosne i Hercegovine imati prilike odmjeriti snage, a u stručnom žiriju, uz Alexa Kratenu naći će se Dominik Bečvardi, predavač Akademije Raise the Bar i suvlasnik zagrebačkoga bara Peaches & Cream, Mišel Posavac, član globalnoga tima tvrtke Monin na poziciji Advocacy Brand Manager te Anteo Ivanišević, suvlasnik i osnivač splitskog craft koktel bara Bar Sistema.

‘Raise the Bar Competition jedinstveno je natjecanje barmena u regiji, ne samo zbog ozbiljnosti samoga koncepta, već i zato što natjecanje u nekoliko različitih izazova detaljno testira znanja i vještine poput timskoga rada, snalaženja u kratkome vremenskom roku, blind tastinga te prezentacijskih vještina. Riječ je o vještinama koje su ključne za pojedince koji žele izgraditi uspješnu karijeru u današnjem svijetu miksologije i pića te svojim radom doprinijeti kvaliteti našega ugostiteljstva. Uz to, Raise the Bar Competition jedinstvena je prilika natjecateljima da se povežu s vodećim domaćim i svjetskim stručnjacima te steknu uvid u prakse uglednih svjetskih i domaćih barova’, izjavio je Kruno Rozić, voditelj Akademije Raise the Bar.

Prilog je napravljen u produkciji Tnative tima tportala u skladu s najvišim profesionalnim standardima u suradnji s Coca-Cola HBC Adria.