U Jaguaru ozbiljno razmišljaju o serijskoj proizvodnji svoje ovogodišnje pariške zvijezde – koncepta C-X75, prenosi Autocar. Britanci se, navodno, zasad ne mogu odlučiti hoće li proizvesti 1.000 ili 2.000 primjeraka
Odluka je teža nego što se u prvi mah može činiti. Odluči li se Jaguar za manju brojku, valjat će više dijelova izrađivati ručno, pa bi i proizvodnja trajala duže, dok bi veća brojka zahtijevala automatiziranu proizvodnju što bi uvećalo troškove.
Premda je pariški koncept najugodnije iznenadio pogonom sačinjenim od četiri elektromotora ukupne snage 800 KS, litij-ionske baterije i dviju turbina koje sinergijskim radom produljuju autonomiju automobila na 900 kilometara, u Jaguaru priznaju da ćemo na serijsku implementaciju ovog sustava morat pričekati najmanje sedam godina, pa je vjerojatnije da će se pod poklopcem prvih primjeraka naći dobri stari Otto-motor.
Trošak izrade turbina navodno ne bi trebao biti visok jer su sačinjene od stotinjak puta manje dijelova u odnosu na klasični motor s unutarnjim sagorijevanjem, a od istog bi trebale biti pouzdanije jer se kontinuirano vrte na 80.000 okretaja.
Prednost turbina jest i ta što zauzimaju mnogo manje mjesta, pa je Jaguar putničku ćeliju u C-X75 uspio pomaknuti za čak 300 mm više unatrag nego što je to uobičajeno kod supersportskih automobila s centralnim smještajem bloka motora.