ZAŠTIĆEN HRVATSKI PROIZVOD

Umjesto za žive, stilistica kreira za kartonske manekenke

10.11.2011 u 11:10

Bionic
Reading

Felicita Glavaš, stilistica iz Zagreba, došla je na zanimljivu ideju te je odlučila ponovno oživjeti zaboravljenu kartonsku lutkicu koja je 70-ih godina bila pravi hit među djevojčicama. Papirnata manekenka u svom će 'ormaru' imati dizajnersku odjeću, no djevojčice će za svoju kartonsku prijateljicu moći i same dizajnirati večernje haljine, hlače, sportske komplete i modne dodatke

U moru skupih igračaka koje djeca brzo izgustiraju jer im ne ostavljaju prostor za kreativnu igru, Felicitina će Dolsica, zasigurno ući u sobe mnogih djevojčica u Hrvatskoj, a uskoro bi mogla zakucati i na vrata svjetskih tržišta.

Vrata proizvođača 'kartonskoj manekenki' već su širom otvorena. Važno je napomenuti da je riječ o zaštićenom hrvatskom proizvodu u izdanju Algoritma, koji je svjetlo dana ugledao na ovogodišnjem Interliberu. Prva lutkica u nizu je Bela, koja dolazi u tri različita izdanja, a nakon nje će se 'modnim pistama' prošetati Ruža i Dora u kolekciji odjeće jesen-zima.

Iako se u pravi mah činilo da je slatku lutkicu od kartona, u doba suvremene tehnologije, vrijeme jednostavno pregazilo, Felicita je zaključila da upravo ta jednostavna igračka sadrži ono što većina modernih 'robotiziranih' igračaka nema. Kroz aktivnu igru, u kojoj dijete samo, koristeći svoju maštu, kreira uzorke te boja i oslikava odjeću koju potom izrezuje iz papira, razvija se kreativnost.

'Sama ideja rođena je prije dvije godine, a realizacija je započela prije točno godinu dana. Mladoj umjetnici, ilustratorici Ljiljani Cvetković-Zovkić, predložila sam tada da zajedno krenemo u projekt. Nakon što smo izradile prvi predložak lutkice, pokucala sam na vrata prve izdavačke kuće Algoritam. Iako sam mislila da su to tek jedna u nizu vrata na koja ću kucati jer sam bila uvjerena da ćemo izdavača tražiti mjesecima, Algoritmovi su urednici odmah projekt stavili u pogon', priča nam Felicita Glavaš.

U modi radi već dugi niz godina te je, kako kaže, osmišljavanje vizualnog identiteta na živim modelima sada samo zamijenila ilustracijama na papiru. Lutkicu, u kojoj je i sama uživala u djetinjstvu te koja je zasigurno utjecala na njen odabir zanimanja, odlučila je učiniti dostupnom svim djevojčica. Kartonska će se Dolsica stoga prodavati po cijeni od samo 14,99 kuna.

Nakon što tržište osvoje manekenke od kartona, zagrebačka će stilistica realizirati i drugi dio ovog zanimljivog dizajnerskog projekta. Riječ je o bogato ilustriranoj specijalnoj slikovnici koja će, uz lutku i njezinu odjeću, sadržavati i malu školu crtanja i dizajna za djevojčice. Autorice projekta se nadaju da će Dolsice razveseliti i djevojčice od tri do 13 godina, ali i njihove mame koje će i sam pogled na ovu lutkicu od kartona vratiti u lijepe dane djetinjstva.