Kada znaš da imaš dobar proizvod, krećeš u njegovo ostvarenje i razvoj po cijenu bilo čega. Znala je to i Andrijana Majstorović 2011. godine, kada je započela s realizacijom slikovnica u svojoj Tvornici snova. Danas, 11 godina kasnije, još koji put mora se uštipnuti i provjeriti sanja li zapravo. Srećom, njezini snovi postali su stvarnost!
Zamišljena kao startup, a razvijena kao uspješan brend personaliziranih knjiga, Tvornica snova danas je sinonim za maštovite dječje knjige iz pera Andrijane Majstorović. Kao osnivačica i autorica iza koje stoji iskustvo od jedanaest godina upravljanja, Andrijana s oprezom gleda na svoju ulogu u brendu kao mješavini kreativnosti i poduzetništva: „Rijetkost su umjetnici – poduzetnici ili možda čak pisci – poduzetnici. Naizgled, dvije nespojive discipline. Spletom okolnosti, kod mene se to dvoje uspješno spojilo. Ljubav prema pisanju kod mene je počela jako rano, valjda uz prva naučena slova. Sjećam se da sam prvu rimovanu pjesmu napisala u prvom razredu osnovne škole – nešto o pčelama i džemu.“
Andrijana danas ne krije oduševljenje napretkom brenda Tvornica snova, a posebno ističe 2016. kao preduvjet da dvije godine kasnije prodaja personaliziranih knjiga poraste za nevjerojatnih 130 posto. Automatizacijom poslovanja i lansiranjem web stranice oslobodili su se velikog dijela zadataka koji su uključivali grafičku pripremu, kao i ponavljajuće radnje poput izdavanja i slanja računa. Kupac danas u svega desetak minuta može kreirati fantastičnu personaliziranu slikovnicu na stranici Tvornice snova, nakon čega se ona usmjerava u proizvodnju, sada prebačenu na vanjske partnere. Andrijana i njezin tim nakon ove podjele posla usmjerili su svu pažnju na ono što su zapravo željeli – produkciju i marketing.
„U produkcijskoj sobi sjede naša dva ključna člana; programer Kristijan i Anja, naša art direktorica. Oboje su s nama jako dugo i bez njih ne bismo uspjeli postići rezultate kakve danas imamo“, ističe Andrijana i dodaje da je svaki radni dan u Tvornici snova zanimljiv i entuzijastičan, uz razumne doze stresa!
Kada su tek izašli na tržište, nisu imali konkurenciju, a danas nešto slično poput njih radi jedan češki brend, no niti u jednom segmentu slično onome što nastaje u Tvornici snova. „Pioniri smo u izradi personaliziranih knjiga, a u isto vrijeme sada već i seniori. Dugo smo u ovom poslu, puno smo griješili, puno smo padali, ali smo i puno rasli. Naša snaga su naše iskustvo i naši kupci, ali najviše naši proizvodi koje pomno osmišljavamo. Surađujemo s ilustratorima diljem svijeta, a kao urednicu imamo Andu Bukvić Pažin, trenutno najveći autoritet na tom području“, ponosno ističe Andrijana, zadovoljna širokom mrežom prevoditelja, urednika za strane jezike i lektora. Personalizacija se umjereno koristi i pazi se na svaki tekstualni i vizualni detalj, naglašava naša sugovornica.
Oduvijek zaljubljena u pisanu riječ, vlasnica Tvornice snova napominje – pisanje je jako samotan proces, specifičan za rijetke: „Inspiracija dolazi iz glave - jednom je netko pametan tako odgovorio na ovo pitanje, a ja ponavljam. Ali evo, da odgovorim i konkretnije… Inspiraciju često pronalazim upravo iz razgovora s produkcijskim timom Tvornice snova. Često me upravo ono što procjenjujemo da treba napraviti inspirira za pisanje teksta. Mene je zapravo pisanje dovelo do proučavanja fenomena personalizacije, a proučavanje tog fenomena vratilo me pisanju. I tako su nastale smislenije, bolje i vrjednije forme personalizacije.“ Uvijek u potrazi za novim odgovorima, Andrijana je dobila nekoliko statističkih podataka, važnih za daljnji napredak njezina brenda. Kupci koji kupuju knjige Tvornice snova doista su šaroliki: od roditelja, šire obitelji i prijatelja do odgojitelja u obrazovnim institucijama… „Personalizirane knjige su sjajan poklon i svi to prepoznaju, što nas veseli. Cijele obitelji sudjeluju u kreaciji knjige, a često se taj angažman prelije i na njezino čitanje.“
Najprodavanija knjiga, prema njezinim riječima, svakako je „Kako sam došao na svijet?“, rimovana priča koja pripovijeda o dolasku bebe kao o receptu iz kuharice čiji su glavni sastojci mama i tata. Glavni likovi podjednako su djevojčice i dječaci. U Tvornici snova nema podjele na ružičasto i plavo pa nema razloga da ljudi prepoznaju njihove proizvode kao muške ili ženske. Kao što su djevojčice superjunakinje, dječaci mogu ići na sladoled s tatom, pojašnjava osnivačica i autorica Tvornice snova. Odabrati najdražu među napisanim knjigama doista nije lako, no Andrijani smo ipak zadali taj teški zadatak: „Meni je najdraža „Grad snježnih jahača“, knjiga koja je ove zime doživjela novo izdanje. Ne znam zašto… Zato što je božićna i zimska i obiluje snijegom ili zato što sam je pisala jednog ljeta i spuštala rolete, kuhala čaj, jela medenjake i slušala božićne pjesme dok su se ljudi vani topili. Jednostavno, takva ledena, ostala mi je u najtoplijem sjećanju.“
idealan poklon
Knjiga koja će osnažiti svako dijete
Ako tražite idealan poklon za dijete, predlažemo ovu nesvakidašnju personaliziranu slovaricu jer se inovativnim pristupom i zabavnom rimovanom pričom obraća djetetu njegovim pravim imenom, a istovremeno ga uči i osnažuje.
Svoj primjerak možete naručiti OVDJE.
Autoricu smo iz sanjarenja prenuli pitanjem o ključnoj poruci koju bi prenijela kupcima knjige: „Najprije bih im poručila da pune dječju kućnu biblioteku, a onda i da je upotpune personaliziranim primjerkom iz Tvornice snova. Dobro će se zabaviti, motivirat će i sebe i dijete na čitanje i priskrbiti si puno lijepih uspomena.“ Tvornica snova uz ovako aktivnu osnivačicu i autoricu doista napreduje, a prostora za boljitak u budućnosti uvijek postoji. Trenutno su prisutni na nekoliko svjetskih tržišta, a plan je širiti se na nova, ali i zadržati izvrsnost. „Nikada nećemo prestati raditi na knjigama za djecu, to je ono što znam. Znam i da će naš proizvod postajati sve bolji i bolji, a ponuda sve šira i zanimljivija“, zaključuje puna energije Andrijana Majstorović.