TEHNOLOGIJA I-ART

Volvo unaprijedio common-rail, stižu još štedljiviji dizelaši

09.04.2013 u 15:37

Bionic
Reading

Već i ptice na grani znaju da dizelski motori osvajaju sve veći udio na tržištu, pa ne čudi što i sama tehnologija ovih motora napreduje

Iza posljednje nadogradnje ipak ne stoje Nijemci, već Šveđani. Volvo je objavio skorašnju implementaciju tehnologije i-ART u novoj generaciji motora VEA (Volvo Engine Architecture). U osnovi, riječ je o nadogradnji postojećeg common-rail sustava direktnog ubrizgavanja goriva pod pritiskom, s tom razlikom što se švedski sustav koristi senzorom na svakom od cilindara.

Naime dosadašnji sustavi su putem jednog senzora bilježili mjerenja u kompletnoj grani, pa je samim time rezultat bio neprecizniji, a motori manje štedljivi.

U Volvu ističu kako će zahvaljujući i-ART-u biti u mogućnosti koristiti pritisak od 2.500 bara za još učinkovitije izgaranje smjese.

Nove motore Volvo će početi ugrađivati 2014, a Šveđani zasad ne otkrivaju kolike uštede su postigli.