SAMO ZA ODABRANE

Vrtoglav rast cijena: Zašto dizajnerske torbice koštaju sve više?

10.02.2022 u 11:15

Bionic
Reading

Od početka pandemije cijene torbica s potpisom luksuznih dizajnerskih brendova rasle su i do nekoliko puta, a samo je Chanel cijene svojih najtraženijih modela dizao čak četiri puta, uvevši pritom i ograničenje broja komada koji se mogu kupiti u jednoj godini. No nije samo Chanel dizao cijene, napravio je to i Louis Vuitton

Chanel je svojim klijenticama priredio neugodno iznenađenje u studenom 2021. povećavši treći put u istoj godini cijenu legendarne torbe Medium Classic Flap. U siječnju 2021. ta je torba koštala oko 6800 dolara, u srpnju 7800, da bi u studenom skočila na 8800, pa sada košta skoro jednako kao kultna torba Birkin modne Hermès.

U Chanelu kažu kako je povećanje cijene posljedica fluktuacija tečaja, ali i promjena u troškovima proizvodnje, jer žele postići to da njihove torbe imaju otprilike istu cijenu diljem svijeta. Od studenog 2019. cijena Chanelove torbe u SAD-u porasla je za 60 posto, prema podacima koje je prikupila Jefferies Group, tvrtka za investicijsko bankarstvo. Njihova nešto veća, kultna torba nazvana 2,55, također je poskupila na 9500 dolara. Još u lipnju 2021. koštala je bitno manje - 7400 dolara.

KOLEKCIJA U DRUGOM PLANU

Monegaška princeza dojahala na reviju Chanela i očekivano ukrala svu pozornost

Pogledaj galeriju

Ostale torbe s potpisom francuske luksuzne kuće, kao što su Boy, Gabrielle i Chanel 19, također su postale skuplje za 10 do 15 posto.

Louis Vuitton također je povećavao cijene svojih klasičnih torbica pa je tako popularna Pochette Accessoires Monogram Canvas sa 630 dolara početkom 2021. porasla na 1050, koliko joj danas iznosi cijena. Brend je navodno povećavao cijene najmanje dva puta u prošloj godini.

Prema podacima Sotheby'sa, Chanel je povećao cijenu svojih torbica četiri puta od početka pandemije u ožujku 2020. Osim toga, sljedeći Hermèsovu strategiju, brend je ograničio koliko torbi kupac može kupiti godišnje, a sve kako bi svoj proizvod učinio ekskluzivnijim, iako se ograničenja mogu razlikovati ovisno o tome odakle se kupuje, bilo da se radi o New Yorku, Šangaju ili Parizu.

Charles Gorra, glavni izvršni direktor Rebaga, koji prodaje rabljene luksuzne torbice, rekao je za Bloomberg da Chanel nastoji 'biti dio Hermèsovog svijeta, a manje onoga Louis Vuittona i Guccija. Pokušavaju biti još ekskluzivniji'.

Nije tajna to da je traženim dizajnerskim modnim komadima s vremenom porasla cijena zbog inflacije i drugih čimbenika. Tako je 1990. cijena Chanelove torbe Medium Classic Flap iznosila oko 1150 dolara, a zanimljivo je da je, kada je predstavljena 1955., ista ta torbica koštala 220 dolara.

Nije neuobičajeno da dizajneri svake godine postupno povećavaju cijenu kako bi uračunali troškove materijala i rada. U 2021. godini cijene su povećane kako bi se nadoknadili gubici u prethodnoj godini zbog pandemije, jer je došlo do značajnog smanjenja međunarodne prodaje, putovanja su stala, a s njima i šoping, pogotovo kupaca iz Kine.

No unatoč značajnom porastu cijena u segmentu luksuznih torbica, Chanel i dalje ostaje brend koja zadržava svoju visoku vrijednost na tržištu preprodaje i malo je vjerojatno da će se taj aspekt promijeniti, bez obzira na to koliko puta povisili cijene.