Francuska luksuzna grupa Chanel povisila je cijene nekih od svojih najtraženijih torbica uoči sezone blagdanske kupnje, u vrijeme kada je potražnja potrošača velika, a zalihe niske. Time bi se povećala njihovu ekskluzivnost, a u listopadu su uveli i novo pravilo kojim ograničavaju prodaju, pa se u Chanelu po novom može kupiti samo jedan primjerak istog modela torbe godišnje
Još su prošle godine u jeku pandemije Bottega Veneta, Louis Vuitton, Chanel i drugi luksuzni brendovi podigli cijene nekih svojih najpoželjnijih artikala - i to ne jednom. Gucci i Chanel to su učinili čak dva puta u zadnjih godinu dana, a zbog tih poteza kupci im nisu okrenuli leđa već ih nagradili.
Zanimljivo je da se rast cijena nije odrazio na njihovu prodaju, koja ove godine bilježi rekorde.
Modna kuća Chanel, jedan od najvećih brendova u globalnoj luksuznoj industriji vrijednoj 280 milijardi eura i konkurentski Louis Vuitton u vlasništvu LVMH-a, prebrodili su pandemijsku krizu bolje od većine drugih trgovaca i nekoliko su puta podigli cijene najtraženijih proizvoda kako bi povećali marže profita.
Prodaja u Chanelu pala je 17,6 posto prošle godine, ali je, prema analitičarima, temeljna marža profita iznosila oko 20 posto, što je čini jednom od najprofitabilnijih tvrtki u sektoru. U lipnju su izjavili kako očekuje da će se prihodi ove godine povećati za dvoznamenkastu brojku u usporedbi s razinama iz 2019.
Cijena Chanelove torbice Small Classic od kraja rujna porasla je za 16 posto i sad iznosi 7.300 eura. Povećanje, o kojem je prvi izvijestio francuski informativni kanal BFM TV, potvrdio je Reuters koristeći Internet Archive, repozitorij prošlih web stranica.
Cijena još jedne njihove popularne torbice, kultnog modela 2.55 ukrašenog zlatnim lančićem, u četvrtak je na Chanelovoj web stranici iznosila 7.800 eura u usporedbi sa 6.050 eura u prosincu 2020, što je povećanje od gotovo 30 posto, pokazala je analiza Reutersa.
Glasnogovornik Chanela rekao je da se povećanje cijene 'odnosi samo na naše kultne modele, odnosno Timeless Classic i 2.55.'
'Kao i svi veliki luksuzni brendovi, redovito prilagođavamo naše cijene kako bismo uzeli u obzir promjene u našim proizvodnim troškovima i cijenama sirovina, kao i fluktuacije tečaja', rekao je glasnogovornik, dodajući kako se prilagodba cijena vrši tako da se izbjegnu prevelike razlike među regijama.
ZATVORILA TJEDAN MODE
Moderno i retro dominira novom Chanelovom kolekcijom: Pogledajte sve komade sa spektakularne revije
U lipnju je šef financija Chanela rekao Reutersu da grupa još nije povećala cijene u 2021., ali da bi se to moglo promijeniti u drugoj polovici - u skladu s njezinom politikom revidiranja cijena diljem svijeta dva puta godišnje.
No osim dizanja cijena ova luksuzna pariška modna kuća u posljednje je vrijeme uvela strožu politiku jer je tržište preprodaje krcato Chanel torbama pa čine sve kako bi situaciju koliko toliko držali pod kontrolom. Ograničavanje dostupnosti proizvoda taktika je koju primjenjuju mnogi luksuzni modni, jer ništa nije privlačnije od onoga što si samo rijetki mogu priuštiti, što je uostalom i glavni razlog zašto dizajnerski komadi dolaze s paprenom cijenom.
Od prošlog mjeseca Chanel je ograničio prodaju, pa se sad može kupiti samo jedan primjerak istog modela njihove torbe godišnje. Bilo da se radi o 'Classic Flap Bag' i 'Coco Handle' modelu, kupci ne mogu kupiti više od jednog modela iste torbe. Iako je Chanel ove godine već podizao cijene svojih najpopularnijih proizvoda, njihove su torbe i dalje vruća roba među kupcima s dubljim džepom.