Koliko je korisno muškarca činiti ljubomornim ne biste li ga zadržali? Kod mnogih se žena to nije pokazalo korisnim. Zašto onda tako često žene koriste ljubomoru?
Preko 30 posto žena tvrdi da redovno pokušava izazvati ljubomoru kod svog partnera kako bi zadržale njegov interes i pažnju. Svega 17 posto muškaraca ima običaj koristiti se istom strategijom. Načini na koji to žene postižu su različiti. Variraju od toga da usput spomenu kako im se upucavao konobar dok su s kolegicom bile na kavi do otvorenog flertovanja s drugim muškarcem pred očima svog partnera.
Ponekad je dovoljno i samo smješkanje: muškarci će to češće nego žene percipirati kao poziv za nešto više, kao dopusnicu za uspostavljanje kontakta. Crne statistike kažu da je ljubomora može dovesti do najcrnjih scenarija, zlostavljanja i ubojstva. Pa zašto žene onda ipak koriste tu strategiju?
Prema nekim istraživanjima, u čak 40 posto veza je jedan partner privrženiji drugom, no što je drugi prvome. Čak i ako je muškarac taj koji je privrženiji partnerici nego ona njemu, oko 26 posto žena u takvim vezama će svejedno povremeno ga pokušati učiniti ljubomornim. A ako žena percipira da je on manje privržen njoj nego ona njemu, u čak 50 posto slučajeva će se poslužiti strategijom izazivanja ljubomore.
Čemu, dakle, služi izazivanje ljubomore? Psiholozi smatraju da su tri glavne funkcije takvog ponašanja. Prvo, može povećati njegovu procjenu njene poželjnosti na 'partnerskom tržištu' (ako je drugi žele, znači da je tražena roba). Drugo, način na koji će on reagirati u situaciji koja bi ga trebala učiniti ljubomornim može ženi poslužiti kao test njegove odanosti. Recimo, ako mu je svejedno što ona smiješka dok joj drugi muškarac nešto šapuće u uho, možda mu baš i nije stalo do nje, pa ta veza nema budućnosti. I treće, ako se strategija izazivanja ljubomore pokaže uspješnom, ona može zaista povećati njegovu razinu privrženosti. Osvijesti li on koji je uopće sretnik što je ona odabrala baš njega, mogao bi joj početi posvećivati puno više pažnje.
Dakako, uvijek valja paziti da se ne pretjera. S jedne strane, ako on zaista ne gaji neke pretjerano duboke osjećaje za vas, ovom strategijom ga nećete navesti da potpuno okrene ploču. S druge strane, ako vam već je privržen, a vi ne možete propustiti nijednu priliku za malo očijukanja s dostavljačima, poštarom, tipom na benzinskoj pumpi, možete ga dovesti do zaključka da jednostavno vi niste dovoljno zainteresirani i predani te da mu je pametnije svoju energiju preusmjeriti na nekog tko jest.