Film o najvećem rock spektaklu ikada, iz ruku neponovljivog azijskog genija Leeja, možete pogledati od 23. srpnja i u domaćim kinima
Sjećate se Woodstocka? Pa i ako da, onda zasigurno niste bili tamo.
Woodstock je sam po sebi genijalna tema, no nitko je još nije iskoristio za igrani film. Trosatni dokumentarac 'Woodstock' Michaela Wadleigha iz 1970. osvojio je Oscara u svojoj kategoriji.
Filmski scenarij za film Anga Leeja 'Svi na Woodstock' prilagodba je istoimene knjige sa istinita pričom o neredima, koncertu i životu, Elliota Tibera.
Ono što su autori željeli snimiti jest mali djelić velike priče o najvećem koncertu ikada, priča o događaju koji se desio sasvim slučajno i koji je nadrastao sebe, postavši legendom.
Tiberova je priča slučajno došla do oskarovca Anga Leeja. U listopadu 2007. Lee je promovirao svoj film 'Požuda, oprez u San Franciscu'. U istoj se emisiji našao s Elliotom Tiberom koji je promovirao svoju knjigu koja je netom bila objavljena. 'Potvrda da će Ang Lee snimati film po mojim memoarima je bio ultimativni trip. Moj san se počeo ostvarivati', izjavio je Elliot.
Lee je vidio film 'Svi na Woodstock' kao logičnu nadgradnju i nastavak svog prijašnjeg djela. Ako je njegov film 'Ledena oluja', čija se radnja odvija 1973. bio svojevrsni mamurluk nakon 1969, onda je 'Svi na Woodstock' prekrasna noć prije i posljednji trenutak nevinosti.
'Nakon što sam snimio nekoliko tragedija zaredom, tražio sam komediju, nešto bez cinizma. To je priča o oslobođenju, iskrenosti, toleranciji, te o prostodušnom duhu koji ne smijemo izgubiti', kaže Lee.
Producentica filma, dvostruka dobitnica Emmyja Celia Costas kaže: 'Ang Lee je počeo sa snimanjem filma o dobu kad sam sama odrastala, to je bila prilika koju nisam htjela propustiti. Kasnih 60-ih nije bila bajna politička situacija u Americi koja je bila usred Vijetnamskog rata, no usprkos svemu, bilo je to pozitivno vrijeme kada smo mislili da je sve moguće.'
'U žiži tog velikog kulturnog momenta, glavni junak Elliot potpuno prihvaća tko je. Njegov gay identitet je dio priče no isto i njegov identitet kao odraslog čovjeka, ne samo sina svojih roditelja. Woodstock je oslobađajući i transformirajući događaj za sve uključene, a na Elliota je imao poseban utjecaj', izjavio je scenarist filma James Schamus
Demetri Martin, inače stand-up komičar, rekao je da u stand-upu radi na potpuno drugi način nego na filmu. Tamo pokušava biti svoj, no u filmu je morao biti netko drugi te izgovarati tuđe riječi.
'Kad sam se prvi put susreo s likom Elliota, on je bio čovjek bez realizirane ljudske veze. Dvojio između obaveze prema obitelji te vlastitog ja. No kroz film se doista razvija i raste.Bila je to za mene prekrasna prilika da radim s velikim Ang Leejem te da učim o glumi', kaže Demetri.
Costas pak veli: 'Martin je glumaca sa savršenim timingom te divnim instinktima. Savršen je za ulogu Elliota kao što je Dustin Hoffman to bio za ulogu u Diplomcu.'
Filmaši koji su radili na snimanju krenuli su od samog početka te su se susreli sa samim začecima jedne pop kulture, samim korijenima hipijevštine. Kako su otkrili prvi su hipiji bili njemački imigranti iz 19. stoljeća, koji su došli u sjevernu Kaliforniju i tamo se bavili poljoprivredom. Nekoliko dekada kasnije izvučen je termin hippy iz riječi hipster i hip što znači moderan i kul. Riječ je to s light referencom jer doista bili su to neklasični radikalci, ljudi koji su više inzistirali na promjenama i poboljšanjima među ljudima nego onima na globalnoj razini.