Nakon velikog hita 'Raise Up Your Hand' s Rasom Tweedom i Esmom Redžepovom, svi su poludjeli za makedonskim glazbenikom, producentom i DJ-om Kirilom. Međutim, Kiril iza sebe ima deset studijskih albuma, niz sudjelovanja na kompilacijama, ali i niz skladanih glazbi za kazališne predstave i filmove. U Zagrebu je dosad uvijek napunio dvorane prezadovoljnom publikom, pa nema razloga da to ne napravi i u Aquarisu u kojem nastupa u četvrtak, 3. studenog. Ovoga puta premijerno s novim MC-jem, britanskom roots reggae zvijezdom Ghetto Priestom
S obzirom na deset objavljenih studijskih albuma, glazbu koju ste skladali za deset igranih filmova, oko 20-ak kazališnih predstava, suradnju s mnogobrojnim glazbenicima iz cijelog svijeta, nastupe širom svijeta… Vi ste uvjerljivo najuspješniji makedonski glazbenik. Jeste li tako tretirani u i medijima u Makedoniji?
Što se tiče mojih muzičkih projekata i generalno koncertnih aktivnosti, moram priznati da sam uvijek imao veliku podršku i publike i medija u Makedoniji. Hvala na komplimentu, ali mislim da u Makedoniji ima glazbenih umjetnika koji su mnogo uspješniji od mene, ako se već umjetnički rad mora rangirati u tom kontekstu.
Svojim ste se specifičnim glazbenim izrazom sjajno uklopili u Balkan beat koji već par godina drma europskom klupskom scenom. Je li po vama Balkan beat u međuvremenu iz lokalne klupske zabave postao globalni glazbeni stil?
Ne znam bih li mogao reći da je postao globalni glazbeni stil, ali svakako postaje sve popularniji i izvan onoga što se naziva world music scenom i ulazi polako, ali sigurno i u šire mainstream glazbene krugove. Balkanski zvuk postaje sve popularniji i drago mi je da vidim da je internacionalna publika, posebno ona u zapadnoj Europi, sve više zainteresirana za ovu vrstu glazbe.
Što mislite, je li moguće da Beyonce, Lady Gaga ili možda M.I.A. promoviraju Balkan beat u nekim svojim novim hitom? Bi li to bilo iznenađenje ili neki logičan slijed stvari?
Zašto ne, ne bi to bilo veliko iznenađenje. Uostalom, world music je oduvijek bio utjecajan i inspiracija artistima s pop scene, a danas je balkanski zvuk i de facto dio internacionalne glazbene scene. M.I.A. je to, na primjer, vrlo uspješno uradila, kombinirajući svoje azijske glazbene korijene.
Rasa Tweeda, s kojim ste napravili hit 'Raise up your hand', zamijenio je nedavno bivši pjevač Asian Dub Foundation i velika britanska roots reggae zvijezda Ghetto Priest. Kako je došlo do te suradnje?
Zanimljivo je reći da je tome pomogla moja zagrebačka reggae/dub konekcija preko koje sam i se i javio Priestu za moguću koncertnu suradnju ovoga ljeta. Njemu se svidjela moja muzika i, naravno, koncertna kombinacija elektronike, etno elemenata i MC-ja, pa smo već imali nekoliko uspješnih nastupa na Balkanu i u Zapadnoj Europi.
Je li to početak neke ozbiljnije suradnje na globalnom planu?
Moglo bi se reći, s obzirom na to da smo već smo snimili par novih stvari. Ghetto Priest će se pridružiti internacionalnoj listi vokalnih gostiju na mom novom albumu i svakako se nadam da će se naša suradnja nastaviti i na koncertnom nivou.
Pjesmom 'Raise up you hand' osvojili ste brojne europske top ljestvice. Gdje ste doživjeli najveće ovacije i ostvarili najveći uspjeh?
Mislim da je najveći uspjeh ova stvar doživjela po klubovima. Dobio sam i još dobivam odličan feedback od DJ-a širom Europe, izašla je na nekoliko internacionalnih kompilacija, već je urađeno par remiksova, a najnoviji je upravo završio londonski producent Danny Briottet (ex Renegade Soundwave). Svakako, ovo je pjesma koja vrlo dobro funkcionira uživo i reakcije su uvijek euforične. Vjerojatno je prva moja stvar koja je uradila mali cross-over na međunarodnom mainstream glazbenom tržištu.
Jako puno skladate glazbe za kazalište i film. Osjećate li se bolje kao skladatelj kazališne i filmske glazbe ili kao autor klupske glazbe za dizanje raspoloženja i dobar groove?
I jedno i drugo ima svoju magiju, različit je pristup i dinamika stvaranja, ali meni su podjednako uzbudljivi i inspirativni. Naravno da se energiju nastupa uživo ničim ne može zamijeniti, a opet filmsko platno, kao i scena, veliki su izazov u autorskom smislu, pa bih zato i ubuduće održavao pozitivni balans u stvaranju elektronske i primijenjene glazbe.
Već je očigledno da je digitalni download budućnost distribucije glazbe, pa će se nekako i u tom pravcu razvijati glazbena industrija. Ne mogu baš predvidjeti koje će sve to promjene dovesti, ali svakako način distribucije, kao i konzumiranje glazbe se uvelike promijenilo i doživjet će brojne modifikacije ovisno o promjenama i napretku internetskih komunikacija.
Koji je, po vašem mišljenju, najbolji put za izlazak nekog izvođača iz anonimnosti i uspona ka globalnoj popularnosti?
Ne znam postoji li formula koja rješava probleme na tom putu i koliko je to važno. Ipak mislim da je za umjetnika najvažnije imati iskren i angažiran pristup svome radu, izdržati u svojim idejama i ne tražiti kompromise. Popularnost nikada ne treba biti cilj sam za sebe, već samo usputna stanica koja pomaže u afirmaciji i daje motiv više za dalji rad.
U Zagrebu 3. studenog nastupate u Aquariusu sa Serdžuk Orchestrom i Ghetto Priestom. Možemo li očekivati premijeru nekih novih pjesama ili standardno dobar nastup pun groovea i dobrih ritmova?
Bit će puno novog materijala, a ovo će biti i premijera u Zagrebu s Ghetto Priestom iza mikrofona i, naravno, prilika da zagrebačka publika čuje sve nove i interesantne ideje inkorporirane u najnoviji live set koje su rezultat ove suradnje.