Hipermoderni, seksualno provokativni, hedonistički i robotizirani SF-R&B s cutting edge gostima u rasponu od M.I.A.-e i Nicki Minaj novi je recept povratka Christine Aguilere na scenu. I je li upalilo?
'I'm not cocky, I just love myself, bitch!' uzvikuje Christina u 'Vanity', finalu novog albuma. Lijepo je to kada čovjek voli sebe, no u ovom je slučaju jednako važno i to: volite li vi nju? Čak i ako su vam preferencije skučene, Christina se tijekom svoje karijere potrudila biti toliko toga da je nezaobilazno morala prijeći put i vašeg ukusa, budući da je njezin razvojni put bio enciklopedijski primjerak evolucije tinejdžerske zvijezde – od dječje pjevačice preko teen pop nevinašca i nagle transformacije u vulgarnu porno divu do okretanja novog lista u obliku platinaste dame pa onda i konačno novog zaokreta i povratka u seks, rafinirani sado-mazo šik predvođen spotom za 'Not Myself Tonight', oko kojeg se ljudi još uvije ne mogu dogovoriti kopira li Lady Gagu ili 'Fashionistas' s Roccom Siffredijem
No kad Christina kaže da 'večeras baš i nije svoja', teško je znati na što u osnovi misli, jer nakon toliko transformacija više nitko ne zna koja je to 'prava Christina' – recimo, kada je 2006. snimila 'Back To Basics', bavila se predavanjima o seksualnoj apstinenciji i posvetama Jean Harlow sa zadimljenim klupskim pjevanjem uz organske breakove DJ Premiera. Četiri godine kasnije sve se promijenilo, osim frizure – 'novi je album o budućnosti', kako ga je osobno najavila, radikalno drugačiji zaokret od svijeta ispucalih, prašnjavih vinila, u osnovi robotizirani, bionički spektakl u kojem, iako Premiera nema na vidiku, već na samom početku naša heroina pokušava pomalo repati, u sjajno produciranoj digitalnoj džungli 'Bionic'.
Iako nije poput kolegice Kelis posve zabrazdila u partijanu, već s 'Not Myself Tonight' podsjeća da je u terenu 4-to-the-floora spremna kombinirati pop i R&B naslijeđe s party digitalijom, ali na dovoljno poppy način. Baš kao što u 'Woohoo', odi kunilingusu, spaja disco, R&B, repanje i tostanje Nicki Minaj, s rezultatom koji je dosta blizak rasplesanijim trenucima Beyonce. I sa stihovima kao što su 'All the boys think it's cake when they taste my woo-hoo' – OK, ovo je prije Lil Kim nego Beyonce...
No kako je electro-pop i dalje dominantan zvuk radijskih postaja, s M.I.A.-om u 'Elastic Love' podsjeća da se može nositi i s tim trendom, prilično dobro i originalno, što demonstrira i lejdigagasti electro-house 'Desnudate' umočen u čisti seksi reggaeton! Sa stenjanjem!
Od klasičnog, osunčanog i ljuljajućeg soula 'Sex For Breakfast' preko balada 'Lift Me Up' (by Linda Perry) i 'You Lost Me' do electro prljavštine 'My Girls' s Peaches i Le tigre – sada vam je već jasno da je Aguilera odabrala trendovski cool-kolaž za svoj novi povratak, posudivši od svakog trenda pomalo, a opet ostavši prepoznatljiva u svom kombiniranju seksualne provokacije, mode, hedonizma i čistog preseravanja. Ipak, previše je toga pa stvari postanu malo naporne i zamorne nakon polovine, kada shvatite da među tih čak 18 pjesama ima manje strasti i pamtljivosti, a previše blještave ambalaže, poput svježe otpakiranog komada elektroničke opreme koji je ljepše gledati nego previše često koristiti.
Ocjena: 6.5 / 10
Izdavač: RCA