Dokumentarac 'Irokez' o životnoj priči Željka Mavrovića na otvorenju festivala napunio je pet dvorana zagrebačkog Movieplexa
Ceremonija otvaranja festivala ZagrebDox održala se u 20 sati istovremeno u svih pet festivalskih kinodvorana Movieplexa u Centru Kaptol. Brojnu publiku pozdravili su direktor ZagrebDoxa Nenad Puhovski i njegova zamjenica Sanja Borčić koja je na podršci zahvalila Movieplexu i Centru Kaptol, generalnom sponzoru Hrvatskom Telekomu Hrvatskom audiovizualnom centru te svim ostalim sponzorima i partnerima.
Čast otvorenja sedmog izdanja festivala pripala je studentskom filmu 'Irokez' Matije Vukšića. Nenad Puhovski prije projekcije predstavio je mlade nove dokumentarističke nade, hrvatske autore Tonćija Gaćinu Davora Kanjira i Matiju Vukšića te istakao da je festival uvijek pronalazio načine da podrži studentske radove te da se filmovi navedenih autora i natječu u regionalnoj konkurenciji.
Sam autor potom je najavio film 'Irokez'. 'Prije tri godine rekao sam da bih jako volio da moj film bude prikazan u sklopu ZagrebDoxa; ove godine pak mojim filmom otvaramo festival, što mi je izuzetno drago', kratko je rekao Vukšić
'Irokez' nastoji kroz nelinearne fragmente približiti životnu priču slavnog bivšeg boksača Željka Mavrovića. Ekipa je entuzijastično i predano pratila Mavrovića i njegovu obitelj godinu i pol, te je na kraju snimanja obilovala materijalima koji su vrlo zanimljivi i intimni. Međutim, autor je upao u vrlo klasičnu zamku velikih ambicija i završnog studentskog uratka te se u konačnici nije uspio definitivno odlučiti za jasnu liniju priče. Tako su u potencijalno vrlo zanimljivom dokumentarcu gledatelji dobili samo kratke bljeskove uvida u intimu jedne od najkompleksnijih javnih osoba. Mavrović je istaknuo da u njegovom životu nakon presudnog meča s Lennoxom Lewisom i ostavljanja boksačkih rukavica te ostvarivanja nove karijere u eko-poljoprivedi, uopće nije ni došlo do velike promjene. 'Svi koji me poznaju upoznati su s činjenicom da sam kroz jednu tešku sportsku disciplinu uvijek nastojao održavati i nježnu makrobiotičku stranu.' Ipak, iz arhivskog materijala njegovih boksačkih susreta i intervjua za vrijeme karijere vidi se ne samo fizička, već i postupna psihološka transformacija.
Za one manje upućene u njegov životni tijek, zbunjujući inserti sastanaka i raskola u Hrvatskoj seljačkoj stranci te povremenih izleta u Rijeku, gdje je nekoć živio, samo djeluju opterećujuće naspram ostatka vrlo dirljivog materijala. Najintenzivniji dio svakako je priča o Mavrovićevoj kćeri Arijani koja je, nakon upale mozga u drugoj godini, jedva preživjela uz trajna oštećenja te, kako je dodatno objašnjeno u filmu, 'sama odbija sve tretmane'. Zatim, tu je i dio putovanja u London gdje se Željko i njegova supruga Jelena susreću s njegovim bivšim trenerom Darkiejem Smithom. Nakon godina nekomuniciranja, scena njihova susreta bila je dovoljna da ponese cijelu okosnicu filma. Nažalost, gomilanje raznih, nepovezanih segmenata Mavrovićeva života ostavilo je dramaturške rupe koje čak ni bolno, emotivno nabijena zadnja scena nije uspjela prebroditi i povezati u koherentnu filmsku cjelinu. Bez obzira na početničke greške, pohvale bi trebalo uputiti ustrajnosti cijele ekipe te posebice direktorima fotografije Raulu Brziću i Srđanu Kokanovu te skladatelju Mojmiru Novakoviću na etno glazbenim dionicama.
ZagrebDox ove godine uključuje 150 dokumentaraca aktualne svjetske i domaće dokumentarne produkcije te nam dovodi niz renomiranih filmskih imena. Projekcije se održavaju svakodnevno od 13 sati pa sve do 23 sata, a ulaznice se mogu kupiti na blagajni Movieplexa od 11 do 23 sata. Sve projekcije u dvorani broj 2 besplatne su uz obavezno prethodno preuzimanje ulaznica.