Talentirani unuk country legende vratio se na scenu s čak četiri nova albuma, od kojih ovaj dvostruki donosi ne samo najslušljivije, već i najbolje pjesme, s gostovanjem legendarnog Toma Waitsa
Iako je na radaru ljubitelja 'gangsta countryja' već 15 godina, koliko dugo djeluje na nekoliko glazbenih frontova i pod nekoliko različitih imena i aliasa, unuk jedne od najvećih legendi prerijske glazbe tek je 2010. fenomenalnim albumom 'Rebel Within' probio barikade mainstreama i osvojio veći teritorij – ne samo da je upao u Top 20 Billboarda i velik broj lista najboljih albuma godine, već je momak odjednom krenuo i na svoju prvu europsku turneju, postavši između ostalog prijatelj velikog Toma Waitsa, koji je mladog kaubojskog 'nasljednika' lani intervjuirao za magazin Mojo, a sada se pojavio i u njegove dvije nove pjesme, kao spektakularni gost.
Hank Williams III, drugim riječima, trenutno je na vrhuncu svoje slave, ali i kreativnosti – što nam govori i činjenica da je 2011, zahvaljujući konačnom rješenju diskografskih bitaka, štulićevski objavio čak pet studijskih albuma, zbirke novih i starih pjesama, friških ideja, ali i puno izvlačenja iz špajze. Upravo su ova dva zajednički izbačena izdanja – 'Ghost to a Ghost / Gutter Town' – najbolji, ali i najslušljiviji primjer u gomilici.
Podsjećamo, u svibnju je izišao 'Hillbilly Joker', materijal koji je Hank još 2003. trebao objaviti za svoju bivšu diskografsku kuću Curb Records pod daleko deskriptivnijim nazivom 'This Ain't Country', no album je završio u bunkeru pa tek sad, kad njegov autor više nije imao nikakvu kontrolu nad sadržajem, ali je postao slavniji nego ikad, dobio priliku banuti u trgovine. Ta zbirka country-punk poskočica, nepristupačnih koliko i divljina na koju je mirisala, izišla je pod Hankovim imenom, a ne kao produkt njegovog noise-punk side-projekta Assjack, pa tako zavela fanove kaubojskog opusa koji su masovno tražili povrat love, s razlogom se osjećajući prevarenima. Autor ih u potpunosti shvaća i svu krivnju svaljuje na bivšeg diskografa pa slušateljima preporučuje da taj album ne kupuju, već kradu i prže gdje god i kako god da mogu. Na kraju krajeva, trebaju uštedjeti za novi naramak izdanja koji je uslijedio u rujnu 2011. za novu, osobnu izdavačku kuću Hank 3 Records.
Novi naramak izdanja koji je posve šizofren u svojoj eklektičnosti – '3 Bar Ranch Cattle Callin'' stvara novi žanr nazvan cattle core, a riječ je o kompilaciji podrumske kakofonije i snimaka dražbi za prodaju stoke; 'Attention Deficit Domination' krasi etiketa doom rocka, posve prikladna skladbama koje podsjećaju na Hankovu fascinaciju depresivnim heavy metalom. Sve zajedno oko 32 pjesme i kvazipjesme, od kojih nijedna nije ni do koljena onome što nas čeka na udarnom izdanju, dvostrukom CD-u 'Ghost to a Ghost / Gutter Town'.
'Ghost to a Ghost' je 'klasični Hank 3' – 11 stvari koje vrludaju od ubojitih country balada 'The Devils Movin' In' i 'Ray Lawrence Jr.' preko škripe našiljenih pankerskih mamuza u 'Riding The Wave' te 'bezobraznih' barskih komada 'Don't Ya Wanna' i 'Cunt Of A Bitch' do močvarnog, 'vejtsijanskog' pogrebnog kabarea u 'Time To Die' ili naslovnom masterpisu s iznimno efektnim gostovanjima Lesa Claypoolea (Primus) i samog Waitsa.
'Gutter Town' je zeznutiji, u neku ruku zbirka ambijentale, ali ne u smislu ugodnih elektroničkih ambijenata, već uhvaćen i na ploči zarobljen zvuk noći, močvara, kukaca, pasa, mumljanja i alkoholiziranih gotičkih naracija, poput kakve bizarne voodoo-country radio-drame, ispresijecane sirovim tradicionalnim skladbama kakve su 'Gutter Stomp', 'I'll Be Gone' ili 'Fadin' Moon' (još jedno Waitsovo gostovanje), uz koje ćete se osjećati kao da ste krešali kejdžunski tulum, tjerajući komarce s čaše viskija kućne izrade.
I sve to, čak 19 komada pakla folka i komadića audiopsihogeografije, na neki čudan način savršeno leži uz koherentnu zbirku alternativnih country hitova prvog CD-a, čineći odličan paket koji je Hanku i ove godine, barem kod gore potpisanog autora ovih redaka, osigurao čvrsto mjesto na listi najboljih.
Ocjena: 9 / 10
Izdavač: Hank 3 Records / Megaforce Records