Nick Broomfield otišao je na Aljasku pokušati shvatiti kako se svijetu dogodila Sarah Palin, a palestinski snimatelj dokumentirao je kaos okupacije i otpor jednog siromašnog sela moćnoj vojnoj mašineriji
Kako je osoba s intelektualnim kapacitetima neobrazovane blagajnice ili peračice poda u haustoru zgrade, zamalo ušla u Bijelu kuću?
Na traženje odgovora potrošene su stotine sati medijskog prostora, uključujući i beskrajno debilni reality show u kojem je Sarah Palin samu sebe predstavljala kao brižnu majku i strastvenu fajtericu s puškom u ruci, a trendu se sada pridružio i legendarni britanski dokumentarist Nick Broomfield, s klasičnom metodom zbunjenog 'stalkera', a s kojom si je kroz desetljeća izgradio karijeru snimajući razotkrivanje svega, od elitne holivudske prostitucije preko teorije zavjere oko smrti Kurta Cobaina do policijskih i mafijaških muljaža vezanih uz velika hip hop ubojstva devedesetih.
Problem je samo taj što je 'trend' lika i djela problematične MILF-are s Aljaske već toliko prežvakan, ispran i odbačen da se čini kako je Broomfield zadnji klinac koji je došao na tulum pa sada pokušava oživjeti provod koji je već lagano pred fajruntom. Donoseći paket informacija koje su većini itekako dobro poznate i pri tome se služeći već poznatim receptom, viđenim u Mooreovom 'Roger And Me' – tijekom devedeset minuta trajanja 'Sarah Palin – Itekako!' svim silama pokušava uhvatiti svoju temu za intervju, ali kako ne uspijeva, vrijeme na ledu i snijegu američkog krajnjeg sjevera provodi razgovarajući s njezinim prijateljima i neprijateljima.
Uglavnom neprijateljima, koji Saru Palin opisuju kao utjelovljenje Sotone, sociopatsku spodobu koja je zahvaljujući podršci horde bolesnika iz zajednice vjerskih fundamendalista zamalo sjela za crveni gumb pa detonirala atomsku bombu u ime Isusa Krista.
Opasnost iracionalnosti religije pozadinska je tema i dokumentarnog filma 'Pet uništenih kamera', no za razliku od razvikanog Broomfielda, praktički anonimni, samouki snimatelj Emad Burnat i njegov izraelski kolega Guy Davidi dostavljaju pravo malo remek-djelo; zajedničkim snagama nadilaze vjerske i nacionalne razlike ne bi li skroji emocionalnu priču o nezaustavljivom ratu Izraela i Palestine.
Riječ je o standardnoj borbi Davida i Golijata, kamenju palestinskog sela Bil'in i mitraljezima izraelskih okupatora, zapravo pet godina dugoj kronici borbe snimljene na prvoj liniji, od prvog rušenja maslina bagerom do prvih ljudskih žrtava; od prve kamere razbijene kanisterom suzavca do pete kamere pokošene rafalom.
'Pet uništenih kamera' fascinantan je privatni dnevnik čovjeka koji je od snimatelja lokalnih zabava i seoskog veselja postao ratni reporter, s kadrovima koji su jednako moćni onda kada snimaju kaos nasilja, ali i kada bilježe posljedice tog kaosa na obiteljski život autora.