U Cannesu je teško šokirati publiku i kritičare. Njih ništa ne može iznenaditi. Nema tog filma koji sam po sebi može izazvati skandal i nema te kontroverze koja bi bila izazvana samim filmom kao umjetničkim djelom
Sedamnaestogodišnjakinja koja se prostituira sa starijim muškarcima ili posve slobodni hardcore prikazi gay seksa uz jezero – scene su na koje nitko nije ni trepnuo, a kamoli izrazio nezadovoljstvo ili izašao iz dvorane. Ne treba očekivati da će ti filmovi osvojiti nagradu Ekumenskog (katoličko-protestantskog) žirija, ali i njegovi članovi su ih odgledali kao i svaki drugi.
Za seks na filmu pobrinuli su se francuski redatelji. Alan Guraudie predstavio se napetim krimićem 'Stranac s jezera' (L’ inconnu du lac). Lijep mladić (Pierre de Ladonchamps) za vrijeme ljeta dolazi na obalu jezera, omiljeno mjesto za cruising muškaraca svih generacija, i tamo upoznaje jednog (Christophe Paou, koji izgleda poput Toma Sellecka u srednjim godinama) koji ga privuče svojom muževnošću. Činjenica da je svjedočio davljenju svog prethodnog dečka u jezeru ne zaustavlja ga u ludoj avanturi u kojoj svjesno riskira život. Film je uznemirujući, beskompromisan i sirov krimi triler koji ništa nije prepustio mašti gledatelja.
Vizualno čedniji, ali tematski hrabriji bio je Francois Ozon, francuski redatelj koji je u filmu 'Mlada i lijepa' (Jeune & Jolie) dočarao četiri faze u naglom sazrijevanju atraktivne i gracilne djevojke, od prvog ljetnog seksa, preko prostitucije i smrti starijeg klijenta za vrijeme seksa, do suočavanja s majkom koja od policije dozna istinu i konačno nastojanja da se vrati u normalan život. Ozon je izvrsno opisao odnose naizgled idilične obitelji srednje klase, preispitujući razloge zbog kojih djevojka koja je imala sve u životu odlučuje prodavati svoje tijelo za novac.
Atmosferu u Cannesu prva dva dana obilježila je inače neprekidna kiša, otjeravši ljude s omiljenih šetališta, terasa, restorana i zabava uz plažu, pa još nema onog poznatog ugođaja koji obilježava ovaj festival. Sve je bilo tmurno i sumorno, pa je i gužva u dvoranama bila veća nego ikad – i oni koji inače vole dio vremena u Cannesu provesti u šetnjama uz more tražili su utočište u filmskim svjetovima.