POČINJE 15. SRPNJA

Objavljen program supetarskog filmskog festivala

09.07.2014 u 14:04

Bionic
Reading

Oskarovac, premijera 'zabranjenog filmskog voća' i najdoxovi iz 12 zemalja

Šesto izdanje  Supetar Super Film Festivala, od 14. do 19. srpnja, rezervirao je za  dokumentarne filmove kratkog i dugog metra, i to iz 12 zemalja regije i cijele Europe.

Kao uvertira i prigodan „warm up day“ je nulti dan Festivala, 14. srpnja, koji će publiku zavedenu nogometnim ludilom promptno prebaciti pred filmsko platno gdje će se u 21 sat vrtjeti slavni Oskarom pozlaćeni dokumentarac „U potrazi za Sugarmanom“.

Službeno je otvaranje Festivala zakazano za utorak 15. srpnja, koji će vrata otvoriti gorko-slatkom komedijom o najneobičnijem zanimanju na svijetu, jednostavna imena „Pogrebnik“ snimatelja, scenarista i redatelja Dragana Nikolića, ujedno i gosta SSFF-a, kojeg očekuje i „filmska čašica“ razgovora poslije projekcije filma. Intimnim portretom glavnog protagonista, koji radi u pogrebnom poduzeću svog tasta, a ne morbidnom pričom o smrti kako bi se moglo nagovještavati, te izrazito fokusiranom kamerom, taj je dokumentarac već oduševio i do suza nasmijao zagrebačku publiku na ovogodišnjem ZagrebDoxu.


Od filmskih poslastica iz domaćeg programa svakako treba izdvojiti višestruko nagrađivani dokumentarac o žrtvama kredita u švicarcima „U braku sa Švicarcem“ istaknutog filmskog kritičara Arsena Oremovića, zatim kontroverznu priču felinijevskog stila o jednom neobičnom splitskom kvartu u kojem vlada samo jedna svetinja - Hajduk - u filmu „Brda 21000 Split“ Silvija Mirošničenka, koji će u Supetru premijerno prikazati i svoj najsvježiji uradak, dugoiščekivani film „Prozor na život“, dokumentarni eksperiment o zavorenicima, te naposljetku izvrsno promišljen, „skrivenom kamerom“ snimljen i urnebesno duhovit dokumentarac Autofokus Borisa Poljaka u kojem kamera svjedoči preobrazbi prostora u 'pozornicu‘ gdje se izmjenjuju neobični događaji, a slučajni turisti postaju glumci u predstavi. Film je tek što je ugledao svjetlo dana pomeo konkurenciju i pobrao većinu važnijih nagrada na domaćim i regionalnim festivalima.

Od europskih 'best buy' doxova za preporuku su svakako britanski laureat na Berlinaleu ove godine, „Duh četrdesete i pete“, strastveni filmski portret jedne povijesne epohe Ujedinjenog kraljevstva, koji potpisuje Ken Loach, kao i luckasto-šarmantni dox o lovu na prvi seksualni odnos superpametnog i superzgodnog ali autističnog Enee „Posebna potreba“ Carla Zarottija, i 'na ruski način žestok' dokumentarac „Krv“ redateljice Aline Rudnitskaye, priču o mobilnoj stanici za doniranje krvi koja putuje po malim ruskim gradovima i siromašnim Rusima kojima je to nerijetko jedini izvor preživljavanja, a gdje kolanje krvi pulsira poput današnjeg društva u cjelini.

Za presjek najboljih recentnih europskih dokumentaraca zadužen je Oliver Sertić, a ono najbolje retrospektivno iz domaće produkcije pak stiže prema 'receptu' legendarnog Đele Hadžiselimovića, u programu pod magičnim nazivom „Odabrao Đelo Hadžiselimović“.

Kao i svakog ljeta dosad, ulaz je na sve projekcije i popratna događanja slobodan, kao i radionicu dokumentarnog filma pod voditeljskom palicom Ivane Todorović i Zlatka Zlatkovića.