Na tržištu su se pojavila tri izdanja hrvatskih izvođača koja imaju sve predispozicije da osvoje svjetsku scenu. Fenomenalna kantautorica Lovely Quinces, Sane sa vrhunskim obradama globalnih hitova, te GoNoGo kao nove europske indie zvijezde.
Jedna vrlo važna stvar povezuje ova tri izdanja a to je izdavaštvo! Koliko god se radi o vrhunskim izdanjima, diskografi u ovu priču nisu uključeni jer je riječ o vlastitim izdanjima odnosno d.i.y. (do it yourself) sa izuzetkom GoNoGo koji je svoj drugi EP objavio za nezavisnu etiketu Geenger Records koja gotovo da djeluje kao d.i.y. iako se njihova izdanja mogu kupiti širom svijeta. Trenutno svima njima treba samo dobar PR odnosno agent ili menadžer koji će ih znati dobro prodati. Neki su od njih su već pola puta do globalnog uspjeha prošli.
Iza imena Lovely Quinces krije se mlada Splićanka Dunja Ercegović koja je krajem 2012. godine zapjevala uz gitaru i to pustila na internet da čuje što ljudi o tome misle. Osim opravdane eksplozije oduševljenja, u svega šest mjeseci, Lovely Quinces je održala 20 koncerata po Hrvatskoj i ovih dana kreće na turneju po SAD-u i Kanadi uz usputne koncerte u Italiji i Austriji. Prve reakcije odnosno recenzije sa zapada su fantastične a i kod kuće sramežljivo stiže priznanje da je riječ o prvoklasnoj kantautorici koja ima sve predispozicije osvojiti svjetsku scenu. Menadžera ima, kontakte ima i što je najvažnije, vraški je talentirana i ima prekrasan glas. Njezin EP 'No room for us' nikoga neće ostaviti ravnodušnim jer su u pitanju stvarno predivne pjesme. Na globalnoj sceni se već dugo nije pojavila kantautorica koja bi svojim glasom i svojim pjesmama toliko utisnula pečat poput Lovely Dunje. Predivne boje glasa, punog emocija, sa odličnim izgovorom engleskog jezika, Dunja pjeva pjesme od krvi i mesa u kojima je akustična gitara tek tu da obogati njezine prekrasne melodije i doda potrebnog ritma. Pri tom su u pitanju aranžmanski skladane pjesme za koje je doista potreban talent i vještina skladati ih na takav način kao što to radi ona. Predivnih pet pjesama na EP-u sa kojim bi mogla širom otvoriti vrata svog globalnog uspjeha i vrlo vjerojatno potpisati za neku major kompaniju koji će od nje stvoriti veliku svjetsku zvijezdu. Samo je pitanje želi li to zaista i napraviti i je li spremna za igru sa velikim igračima. Sve ostalo se nalazi na EP-u 'No room for us'.
Ocjena: 9/10
Sane su potpuno druga priča od Lovely Quinces ali također imaju aduta u rukavu za ulazak na globalno tržište. Riječ je o grupi koja je slučajno nastala 1995. godine te su zahvaljujući kanadskom producentu i lovcu na talente Stevenu Harmeru objavili debi album 'Antelupiulla'. Album, licencno objavljen u Hrvatskoj, oduševio je domaću scenu, no, kako to obično biva u balkanskim tragedijama, tu je priča i završila. I onda su se oni tražili i tražili, lutali i gubili se da bi ne tako davno shvatili kako im obrade sjajno leže. Naime, njihovu obradu 'Someone like you' od Adele pogledalo je na youtubeu preko 200.000 ljudi. I onda su snimili album 'Do not cover' sa 13 obrada. Ni prvi ni posljednji koji su preko tuđih pjesama odlučili doći do vrha. Međutim, za razliku od mnogih drugih, grupa Sane radi te obrade toliko dobro da se ponovo zapitate što rade ovdje i zašto nisu negdje na turneji po SAD-u? Vrlo neobičan izbor pjesama ali obrade koje ostavljaju bez daha. Kako aranžmanima tako i svirkom. Na žalost, ima i kukolja ali ne kvalitetom izvedbe već nepotrebnim obradama nekih klasika u potpuno neprimjerenom glazbenom žanru. Poput 'Imagine' Johna Lennona u lepršavoj pop verziji ili pak 'Wonderwall' Oasisa u blues izdanju. Te su pjesme po mnogočemu kultne i jedinstvene pa ih možda nije ni trebalo dirati. 'Wonderwall' je svojevrsna himna brit rocka i tog vremena u kojem je nastala pa je prebacivanje u neko drugo vrijeme i drugi stil svojevrsno bogohuljene. 'Imagine' je daleko svetija pjesma pa i obrada mora nadvisiti tu svetost dok su je Sane više spustili na neku prizemnu, komercijalnu razinu gdje se gubi ta njezina uzvišenost i epitaf Johna Lennona. A tu je i nepotrebna zezancija sa pjesmom 'Bratec Martin' odnosno 'Bratetz Maryn'.
Sane barata glazbenim stilovima kao gotovo nitko u ovoj zemlji a evidentno je da to mogu i znaju jer su naslušani i vrhunski su glazbenici kojima očito ništa nije teško. Pri tom je i Nikola Marjanović vrhunski vokal sa sjajnim izgovorom engleskog koji vidljivo pazi na intonaciju, naglasak i izgovor. Treba obavezno dodati i produkciju kojoj se gotovo ne može naći nikakva zamjerka. Izuzmu li se spomenute dvije obrade, ostalih 11 je fantastično! 'Army of me' od Bjork, ili 'Teardrop' od Massive Attack su mala remek djela a ništa ne fali ni '6 Underground' Sneaker Pimps, 'Milkshake' Kelis, 'Someone like you' Adele itd. I oni su odlučili svoju glazbenu kreativnost podijeliti sa svijetom pa su album stavili na prodaju preko iTunesa. Koliko god su originali originali toliko pjesme u njihovoj obradi dobivaju jednu novu dimenziju, novi život koji na momente zvuči fenomenalno. Odličan album obrada!
Ocjena: 8/10
GoNoGo su se predstavili kroz EP 'First' 2011. godine kako bi se promovirali kao nova skupina starih prijatelja okupljenih u novoj grupi. Naime, GoNoGo čine Tomislav Šnidarić i Janko Kezele iz grupe Ruiz, te Zdravko Šavor iz grupe Kiper i Ivana Vodanović iz grupe Don' mess with Texas. Odlične recenzije debi EP-a dao im je vjetar u leđa a Šnidariću još jedan dokaz da njegova vještina i talent za skladati pitku pjesmu rijetka i da je treba njegovati i održavati na životu. Slično kao i sa grupom Ruiz, GoNoGo je zadržao taj gitaristički indie zvuk kroz izuzetno pitke i pjevne melodije. I dok su Ruiz bili znatno čvršći i žešći, GoNoGo se više naslanja na Dinosaur Jr. Ili The Replacements odnosno na college rock tj. indie pop. Šest novih pjesama od kojih svih šest komotno mogu biti hitovi i to ne u Hrvatskoj već na europskoj indie sceni. Svakako treba pohvaliti i izuzetno simpatičan remix pjesme 'Rate' do strane grupe Hemendex kao svojevrsni bonus na EP-u. Zahvaljujući etiketi Geenger Records GoNoGo će svoja izdanja plasirati širom svijeta. Međutim, bez jakog PR-a i guranja, nema im budućnosti. Odlične pjesme danas više nisu dovoljne za uspjeh. GoNoGo bi trebali osvojiti Hrvatsku, pa potom regiju i krenuti u osvajanje Europe. Kao što je poznato, podršku u domaćem eteru baš i neće imati kao i ni ostala dva izdanja iz ove recenzije.
Ocjena: 8/10
Hrvatske radio postaje vrlo vjerojatno će, zbog svojih nekompetentnih glazbenih urednika bez stava i vlasnika koji nemaju pojma o aktualnoj popularnoj glazbi, u potpunosti ignorirati ova tri izdanja. Bez sumnje, velika nepravda prema ovim izvođačima i domaćoj publici. Međutim, možda bi svi troje, poput grupe Kevlar Bikini, trebali ponuditi svoja izdanja na uvid glazbenim portalima širom svijeta za recenziju. Njima je to donijelo preko 50 pozitivnih recenzija albuma 'Explodisiac' (u vlastitom izdanju) sa svih strana svijeta i omogućilo da im britanska etiketa Freaky Pug PR & Records ponudi ugovor. Bez ikakve podrške domaćih diskografa i ova tri izvođača trebaju na scenu promatrati globalno i ponuditi svoju muziku jer je dovoljno kvalitetna da egzistira u bilo kojem kutku svijeta i nadati se da će se koji put zavrtjeti i u Hrvatskoj. Ili jednostavno samo nastaviti svirati iz vlastitog gušta.