TRENT REZNOR AND ATTICUS ROSS

'The Social Network soundtrack'

12.11.2010 u 08:00

Bionic
Reading

Fincherov filmski hit ozvučila su dva velika imena – frontmen Nine Inch Nailsa i slavni producent pomiješali su moderne post-industrial eksperimente s retro elektronikom i danima u kojima je komodorac bio pojam zabave uz kompjutor, a ne Facebook

I dok svijet još uvijek pokušava izmisliti nove izraze hvale za novi film Davida Ficnhera, uzdižući ga u nebesa na kritičarskom frontu onoliko koliko je publika nahrupila u kina provjeriti zašto je 'biografija' omiljene im društvene mreže toliko hvaljena (dobra je, ali ne baš toliko), soundtrack cijele priče došao je i prošao nekako tiho, bez previše euforije i galame.

Možda zato što na njemu nema hitova, nema velikih pop zvijezda i pomno odabranih poskočica za mobitele i top ljestvice?

No s druge strane, nema ni klasičnih instrumentalnih orkestracija i raskošnih simfonijskih eskapada kakve susrećemo na suvremenim soundtrackovima hitova koji nisu kompilacije – iako jest instrumentalan, u isto vrijeme moderan koliko i retro, ambijentalan koliko na trenutke i skromno rasplesan. Ako vam je do plesa u mračnoj komori tek ponekad osvijetljenoj svjetlom ekrana pokojeg starog kompjutora.

'In Motion'

Legenda kaže da je Fincher, dobivši ove pjesme, izjavio: 'Nemam što za prigovoriti – to se nikada prije nije dogodilo.' Mora da su autori, Trent Reznor i Atticus Ross, bilo oboreni s nogu kada su to čuli, no opet, tko zna: takva dva imena zasigurno su imala dovoljno vjere u ono što rade.

Na kraju krajeva, Reznora znamo kao frontmena grupe Nine Inch Nails koji se posljednjih nekoliko godina okrenuo ambijentali i elektronici, a Ross je vjerni producent upravo na posljednja četiri albuma NIN-a, koji je, osim što je ove godine bio pozvan dodati dašak soundtracka i digitalije na novi album benda Coheed And Cambria, potpisao i glazbu za film 'Knjiga iskupljenja'.

Za priču o problematičnom, ali i više nego uspješnom, odrastanju Facebooka, dvojac je priredio odličnu mješavinu svega u rasponu od mračnog ambijenta, nostalgične elektronike i čistog retro 8-bita pomiješanog sa 80's electrom i modernom igrom s post-industrialom te još modernijom studijskom opremom.

Pa dok 'A Familiar Taste' zvuči kao NIN s razlogom, jer jest riječ o preradi pjesme '35' s albuma 'Ghosts IV', '3:14 Every Night' demonstrira Rossov potpis korištenja filmičnog zvučnog zida po kojem je poznat, mračne i komorne, a opet bogate i emocionalno učinkovite komade ambijentalnih eksperimenata; s druge strane, 'In Motion' donosi kretanje, ples uz ritam podebljan zvučnim sjećanjima na dane Spectruma i komodorca, skok u doba davno prije rođenja tehnologije koja je dala život Facebooku i umrežila svijet, navukavši ga na sebe poput igle prepune teških, najtežih droga.

Ovaj soundtrack svakako neće biti toliko masovan kao virus Web zajednica, a mnogim njezinim članovima mogao bi biti jako 'težak', ali riječ je o, možda malo neočekivano, jednom od zanimljivijih i boljih naslova instrumentalne, blago eksperimentalne, elektronike koji smo dobili ove godine.

Ocjena: 8 / 10

Izdavač: The Null Corporation