Debitantski film uglednog modnog kreatora Toma Forda, koji se proslavio kreirajući za Gucci i YSL, ugodno je iznenađenje, daleko iznad očekivanja, a značajne zasluge za to pripadaju sjajnom Colinu Firthu
Svojom glumačkom virtuoznošću i suspregnutom emocionalnošću Colin Firth iznio je praktički sam na svojim leđima cijeli film, potvrđujući još jednom svoj status jednog od najzanimljivijih holivudskih karakternih glumaca. Iako bi se Firthu moglo zamjeriti da je upao u svojevrsnu maniru, često igrajući u ljubavnim filmovima uloge distanciranih Engleza koji silinu svojih emocija vješto prikrivaju ispod maske ravnodušnosti ('Genova', filmovi o Bridget Jones, 'Ponos i predrasude'), njegova upečatljiva rola u 'Samcu' uvjerljiv je dokaz da sjajan glumac može sto puta ponoviti istu ulogu i svaki put je odigrati još korak bolje no prethodni.
Firth tumači lik sveučilišnog profesora Georgea koji ne može prežaliti iznenadnu smrt svog dugogodišnjeg partnera. Dok se guši u tuzi i prisjeća zajedničkih trenutaka, vrijeme provodi u ispraznom druženju s dugogodišnjom prijateljicom Charley (Julianne Moore), otužnom ljepoticom sklonom alkoholu, koketiranju s mladim studentom i pospremanju ostataka svoje besmislene egzistencije.
Samac iz naslova odnosi se ne samo na Georgeov status otkako je umro njegov partner, nego i na njegovu pripadnost seksualnoj manjini, što je jedna od ključnih preokupacija redatelja koji se u značajnoj mjeri pozabavio pozicijom homoseksualaca u američkom društvu, kao i na usamljenost svih likova, što je osjećaj se kao jedan od temeljnih motiva provlači kroz tugaljivu atmosferu filma.
Vrhunska gluma apsolutno je najjači adut filma, a Firth je već osvojio niz nagrada za ovo ostvarenje, no dojmu doprinosi i očekivana Fordova hiperstilizacija. Američka je kritika nerijetko zamjerala redatelju zbog takvog postupka u kojemu su do savršenstva dotjerani svi scenografski i kostimografski detalji kako bi odgovarali početku 60-ih, vremenu u koje je smještena radnja. No, oni kao da su zanemarili činjenicu da George živi u svijetu pročišćenom od stvarnih događanja, zaronjen u vlastita sjećanja i doživljaje, on vibrira na granici stvarnosti, pa je hladni, distancirani, savršeno ulickani, hiperstilizirani ambijent na granici mogućeg posve prikladan.
Ta fascinacija ljepotom - kadra, odjeće, šminke, kompozicije, scenografije, mladih ljubavnika – savršena je fasada za savršenu laž u kojoj George provodi život. Osim toga, moglo se očekivati da će slavnom kreatoru poput Forda vizualna estetika filma biti na prvom mjestu. Ugodno je iznenađenje da je na prvom mjestu zapravo Colin Firth i njegov George, odnosno jedna solidna studija karaktera i njegove duboke osamljenosti.