U KINIMA: 'BESMRTNICI'

Umjetnost stvaranja zamornog filmskog spektakla

16.11.2011 u 15:20

Bionic
Reading

Vrlo slobodna interpretacija mita o Tezeju, u režiji kultnog Tarsema Singha, vizualno je dojmljiv, ali sadržajno tanak film

Redatelj Tarsem Singh u proteklom je desetljeću sa svoja prva dva igrana filma, 'Ćelija' i 'Pad', stekao razmjerno uzak krug vjernih poklonika koje je prije svega osvojio osebujnim i neosporno dojmljivim vizualnim stilom, dok na nivou priče ti filmovi nisu nudili ništa naročito zanimljivo. Tarsemov novi film, pustolovni spektakl 'Besmrtnici', svakako će znatno proširiti krug redateljevih fanova, budući da će već nakon prvih desetak dana prikazivanja po gledanosti nadmašiti njegov dosad najveći uspjeh, 'Ćeliju', a prema dosadašnjim rezultatima može se procijeniti da će u svjetskim kinima zaraditi između 200 i 250 milijuna dolara, što je svakako respektabilan rezultat.

Istini za volju, Singh nije bio među glavnim adutima u reklamnoj kampanji 'Besmrtnika', u kojoj se najviše naglašavalo da je riječ o novom ostvarenju producenata filma '300 – Bitka kod Termopila'. 'Besmrtnici' su u velikoj mjeri koncipirani po uzoru na prethodni hit – riječ je o vrlo stiliziranoj interpretaciji svijeta antičke Grčke, samo što novi film nije utemeljen na povijesnim činjenicama nego na grčkoj mitologiji. No, kako se i može očekivati od suvremenog Hollywooda, riječ je o jako slobodnoj interpretaciji mitova o Tezeju i ratu bogova, Titanomahiji.

Foršpan 'Besmrtnici'

 

Tezej, jedan od najvećih mitskih junaka, u 'Besmrtnicima' nije izdanak kraljevske loze nego siromašni seljak (glumi ga naočiti mladi britanski glumac Henry Cavill) kojem se ne zna otac (budući da je njegova majka bila silovana), ali ipak je jasno da je vrlo poseban jer je njegov mentor nitko drugi do Zeus, koji se pojavljuje u liku jednog starca (John Hurt). Krvoločni kralj Hiperion (Mickey Rourke) proglasio je rat protiv bogova s Olimpa, nakon što su članovi njegove obitelji umrli od bolesti, te se želi domoći legendarnog epirskog luka, moćnog oružja s kojim planira osloboditi Titane zatočene u utrobi planine Tartar te s njima svrgnuti Zeusa te zavladati zemljom. Na svome osvajačkom pohodu, Hiperion pohara i Tezejevo selo te pritom pred Tezejevim očima ubije njegovu majku, zbog čega se mladić zarekne na osvetu. Uz pomoć lijepe proročice Fedre (Freida Pinto), Tezej kreće u svoju potragu za epirskim lukom...

Od samog početka 'Besmrtnika' gledatelju je jasno da ga očekuje nesvakidašnji vizualni doživljaj – realiziran uz obilato korištenje CGI efekata, film nudi brojne impresivne prizore, ali u tom aspektu ipak nije mogao zablistati do kraja, budući da se prikazuje u 3D tehnologiji. Zbog korištenja naočala slika 3D filmova neizbježno je nešto mračnija od standardne, što u ovom slučaju znači da Tarsemove kolorističke kompozicije (sam redatelj u intervjuima je stilski pristup filma opisao kao spoj 'Kluba boraca' i Caravaggiovih slika) ne dolaze do punog izražaja. To je dodatni problem u svjetlu činjenice da se Tarsem ni ovaj put nije baš iskazao kao pripovjedač: ionako slabašan scenarij izlaže usporenim ritmom, koji bi vjerojatno trebao sugerirati ozbiljnost, no zbog čega je film gotovo cijelo vrijeme na rubu da bude ozbiljno dosadan. Poklonici grčkih mitova vjerojatno će imati što reći na prikaz bogova, koji kao da su izašli iz neke epizode serija poput 'Tree Hilla' ili 'O.C.-ja' (recimo, božicu Atenu glumi Isabel Lucas, dosad najviše zapažena kao seksi robotica koja je zamalo došla glave Shia LeBeoufu u 'Transformerima 2').

U scenama borbe Tarsem se odlučio za pristup 'krvi do koljena' – nasilje u filmu prilično je ekstremno, ali odmah treba istaknuti da je toliko stilizirano da su rijetki trenuci koji bi se mogli ocijeniti zaista uznemirujućima. Glumačka ostvarenja uglavnom se ne izdižu iznad okvira korektnoga, a svakako je najdojmljiviji Mickey Rourke u ulozi mahnitog Hiperiona. A korektno je, uz malo blagonaklonosti, i najviša ocjena koja se može dati filmu u cjelini.