'Bijeg od svega' egzistencijalna je drama o neočekivanim teškoćama života običnog tempa koja će vas definitivno natjerati na razmišljanje
Bijeg od svega (The Escape), festivalska drama BAFTA-om nagrađenog britanskog redatelja i scenarista Dominica Savagea, o pokušaju bijega iz okova tzv. običnog života možda ne predstavlja najlagodnije filmsko putovanje, ali to nikako ne znači da bi ju trebalo zaobići.
Ako je svakodnevica otrov, je li bijeg najbolji lijek?
Taru (glumi ju Gemma Arterton) bi bilo moguće opisati na sljedeći način: Tara je Markova (Dominic Cooper, Mamma Mia!) supruga, majka dvoje djece i domaćica kojoj naizgled uistinu ništa ne nedostaje. Ipak, ukoliko bismo se odlučili samo malo 'zagrebati' ispod ove površine otkrili bismo da se ispod nje skriva jedna duboko nesretna žena čija se svakodnevica sastoji od brige za druge te iz dana u dan polako, ali sigurno postaje sve sivlja i sivlja.
Drugim riječima, Tara sve jače i jače osjeća teškoću neispunjenog postojanja. Tome nikako ne pomaže ni to što više uopće ne voli svoga supruga s kojim nikako ne može pronaći zajednički jezik, kao ni to što, zapravo, uopće ne uživa u ulozi majke, ali se trudi to sakriti najbolje što može.
Ubrzo nakon što jednog popodneva u antikvarijatu slučajno naiđe na knjigu o srednjovjekovnim francuskim tapiserijama poznatim pod nazivom Dama i jednorog, Tara će se upustiti u avanturu koja će uključivati odlazak u Pariz te susret sa šarmantnim Phillipeom (Jalil Lespert), premda će egzistencijalno pitanje mogućnosti 'pronalaska' ili, pak, bijega od, u konačnici, samoga sebe možda ipak ostati neodgovoreno.
Vješto razrađenih likova, 'prožet' osjećajem za detalje, ali isto tako i izvedbeno krajnje minimalističan; Bijeg od svega (inače dostupan na streaming servisu Pickbox NOW) poučna je studija o banalnosti koja se veoma neprimjetno može pretočiti u opresivnost, a koja bi vam se mogla svidjeti čak i ako inače niste preveliki fan drame kao žanra.