Nagrađivani glazbenik, jazz bubnjar Antonio Sanchez, četverostruki dobitnik nagrade Grammy sa svojim rezidencijalnim jazz sastavom Antonio Sanchez & Bad Hombre, nastupit će na Ponta Lopud Jazz festivalu, a ovaj istaknuti umjetnik rado je za tportal otkrio ponešto o svojem životu, planovima, životu između Barcelone i New Yorka, kao i obiteljskim vezama s Hrvatskom
Antonio Sanchez, 51-godišnji glazbenik rođen u Mexico Cityju, dolazi iz umjetničke obitelji - njegov djed je vrlo poznata meksička filmska zvijezda Ignacio Lopez Tarso.
Za bubnjeve se zainteresirao još kao petogodišnji dječak, a profesionalnu karijeru započeo je kao tinejdžer svirajući u mnogim meksičkim rock bendovima. Nakon srednje škole studirao je klasični glasovir u Meksičkom nacionalnom konzervatoriju. Godine 1993. upisao se na poznatu akademiju Berklee te je diplomirao s odličnim uspjehom, a ta mu je škola dodijelila nekoliko stipendija.
Dobitnik je mnogobrojnih priznanja i nagrada, poput Buddy Rich Memorial i Zildjian. Od preseljenja u New York 1999. godine postao je jedan od najtraženijih bubnjara na međunarodnoj jazz sceni. Tijekom 18 godina karijere s devet snimljenih albuma, kao jedan od najboljih svjetskih bubnjara surađivao je s brojnim eminentnim glazbenicima kao što su Pat Metheny, Chick Corea, Gary Burton, Michael Brecker, Charlie Haden i Toots Thielemans.
U ranijem intervjuu za tportal, Sanchez, koji je nagrađen Grammyjem za glazbu u filmu 'Birdman', koji je režirao Alejandro González Iñárritu, prisjetio se kako je Hrvatsku, točnije Dubrovnik, posjetio još davne 1997., kad je svirao s Paquitom D'Riverom te se zaljubio u to mjesto.
'Tada nisam znao mnogo o vašoj zemlji, ali znao sam da se želim vratiti. Eto, nisam znao da ću se na kraju vraćati u Hrvatsku gotovo svake godine', rekao je tom prigodom Sanchez, jer je od 2015. u braku s američko-hrvatskom jazz glazbenicom Thanom Alexom, čija je majka iz jedne od najpoznatijih dubrovačkih plemićkih obitelji, Bona.
Povodom prvog Ponta Lopud Jazz festivala, koji će se održati od 31. kolovoza do 2. rujna, s poznatim jazz bubnjarom popričali smo o mnogim zanimljivim temama.
Što za vas znači biti jazz bubnjar?
Za mene to znači biti vješt u improvizaciji u jazz idiomu, dobro poznavati različite glazbene žanrove i biti spreman suočiti se sa svakom glazbenom situacijom.
Tko su glazbenici s kojima biste voljeli surađivati?
Mnogi od njih nisu baš jazz glazbenici. Thom Yorke, Peter Gabriel, Sting i Trent Reznor su neki od njih.
Što publika može očekivati na Ponta Lopud Jazz festivalu?
Mogu očekivati izvedbu temeljenu na novim i prethodno napisanim pjesmama raznih autora uključenih na moj posljednji album 'SHIFT Bad Hombre Vol II'. Ti su mi umjetnici dali materijal, uključujući svoje glasove, koji sam zatim preradio na svoj način. Neki od tih tekstopisaca su Dave Matthews, Trent Reznor, Ana Tijoux, Silvana Estrada, Lila Downs, Thana Alexa i mnogi drugi.
Ove pjesme izvodimo uživo uz pomoć BIGYUKI-ja iz Japana na klavijaturama, Lexa Sadlera iz Australije na basu i Thane Alexe, moje supruge hrvatskih korijena, a koji ima težak zadatak interpretirati ovaj materijal koji pjevaju muškarci i žene na engleskom i španjolskom jeziku. Ona radi nevjerojatan posao. To je vrlo zabavan koncert.
Po čemu ćete pamtiti godine na Berkleeju? Jeste li uživali tamo?
Te godine su mi bile super. Puno sam naučio i stvorio sjajne glazbene veze i prijateljstva koja čuvam i dandanas. Trebalo mi je puno jazz obrazovanja u tom trenutku mog života i Berklee mi je to definitivno omogućio.
Jesu li roditelji uvijek podržavali vašu strast prema glazbi? Jesu li vam pomogli tijekom godina studiranja na Berkleeju?
Odgojila me samohrana majka koja mi je bila najveća podrška koju sam mogao imati. Bilo joj je vrlo teško i koštalo ju je mnogo novca poslati me na Berklee pa sam imao dodatni pritisak da budem izuzetno dobar kako bih joj pokazao da to stvarno koristim na najbolji mogući način.
Cijela moja obitelj uvijek mi je bila velika podrška. Imao sam veliku sreću.
Što savjetujete današnjim novim skladateljima i jazz glazbenicima?
Važno je pokušati raditi stvari na najvišoj mogućoj razini. Danas je toliki naglasak na prisutnosti na društvenim mrežama i izgradnji baze sljedbenika i brenda, tako da se čini da je taj dio postao važniji od stvarne umjetničke forme koju pokušavamo slijediti.
ZANIMLJIV PROJEKT
Što donosi Ponta Lopud Jazz festival?
Prema riječima Thane Alexe, umjetničke direktorice festivala, ljubitelji jazza, ali ne samo oni, imat će jedinstvenu priliku uživati u sjajnim svirkama.
'Potaknuti trogodišnjim uspjehom filmskog festivala Ponta Lopud, što je u posljednje dvije godine uključivalo boravak filmskih majstora poput Joela Coena, Frances McDormand i Edwarda Nortona, zbog globalne važnosti jazza kao glazbenog žanra i njegove moći povezivanja ljudi kroz slobodu izražavanja, Tilda Grossel Bogdanovic i ja smo osmislile Ponta Lopud Jazz festival. Na njegovom prvom izdanju sudjelovat će rezidencijalni umjetnici poput svjetski poznatog majstora jazza Joea Lovana i tri rezidencijalna jazz sastava - Antonio Sanchez & Bad Hombre, Obradovic-Tixier Duo te David Sanchez Group featuring Ricky Rodriguez & Luis Perdomo. Ovi međunarodno priznati umjetnici boravit će na otoku tijekom festivala te će nastupati, svakodnevno voditi majstorske radionice i diskusije i sudjelovati u noćnim jam sessionima', kaže Thana Alexa.
Ono što čini ovaj festival jedinstvenim, dodaje, to je što su izdvojena sredstva kako bi se omogućilo 16-orici talentiranih glazbenika iz Hrvatske i susjednih zemalja boravak na otoku gotovo bez ikakvih troškova, osiguravajući im smještaj i hranu tijekom festivala i besplatan pristup dnevnim masterclass tečajeve i koncertima.
'Sudionici tih radionica također će sudjelovati na večernjim jam sessionima kao Ponta Lopud Jazz House Band. Kroz svakodnevnu razmjenu kreativnih ideja s vrhunskim glazbenicima i eksperimentiranje u izvedbama u različitim konfiguracijama, želja nam je nadahnuti sudionike na promišljanje o budućnosti glazbene industrije. Budući da su toliko patili u posljednje tri godine, htjeli smo stvoriti iskustvo koje će biti dostupno iznimno talentiranim i motiviranim umjetnicima (bez obzira na financijske mogućnosti) kako bi imali glazbenu, intelektualnu i duhovnu korist od međusobnog okruženja', objašnjava ona.
Sviđa li vam se život u Barceloni? Možete li usporediti taj grad s New Yorkom?
Thana i ja zapravo živimo između Barcelone i New Yorka jer još uvijek imamo puno posla na američkom kontinentu, ali bila nam je potrebna promjena. New York mi je bio sjajan, ali u ovom trenutku mog života potrebna nam je bolja kvaliteta života kako bismo imali inspiracije. SAD ima puno problema koji su mi sada neprihvatljivi. Nedostatak zdravstvene zaštite, oružano nasilje i visoki troškovi života veliki su problemi, a da ne spominjemo politička i moralna previranja kroz koja zemlja prolazi. Imam dojam da je sad to carstvo dekadencije uglavnom zbog neznanja, netrpeljivosti, korupcije, rasizma i korporativne pohlepe. Donald Trump je najbolji predstavnik ove bolesti.
Koliko dobro govorite hrvatski? Je li vas vaša supruga, jazz glazbenica Thana Alexa, naučila neke riječi?
Imam vrlo osnovni vokabular jer hrvatski nema gotovo nikakve veze s engleskim ili španjolskim, ali volim Hrvatsku i osjećam se kao da mi je postala drugi dom.
I vi i supruga ste glazbenici. Je li lakše ili teže biti u braku s glazbenikom?
Vjerojatno je za svakoga drugačije, ali Thana i ja smo toliko kompatibilni da mi se čini kako nam je lakše razumjeti ono što radimo na dublji način i to je naš odnos učinilo jačim.
Često ste i u Dubrovniku ljeti. Koji su vaši omiljeni dijelovi tog grada?
Volim, naravno, Stari grad, ali posebno me privlače Elafitski otoci. To je jako lijep dio svijeta.
Što radite kad niste na turneji ili u studiju?
Pokušavam ostati zdrav pa vježbam, odmaram se, družim s prijateljima i provodim puno vremena izvan doma.
Kakvu ste glazbu slušali kad ste bili tinejdžer?
Uglavnom rock and roll i klasičnu glazbu. The Beatles, Rolling Stones, The Who, Led Zeppelin, The Police, Rush… Volim sve te bendove jer su svi imali odlične bubnjare. Također sam često slušao Mozarta, Chopina, Debussyja i druge klasične autore jer sam studirao klasični klavir u Visokoj glazbenoj školi u Mexico Cityju.
Kakvi su vam planovi? Hoćete li se i u budućnosti baviti filmskom glazbom?
Radim na nekoliko albuma i suradnji. Montaža, skladanje i produkcija. Također održavam koncerte sa svojim bendom Bad Hombre po cijelom svijetu i kao gost s različitim izvođačima. Posljednje što sam napravio za TV bilo je prošle godine, kada sam napisao glazbu za HBO-ovu dokumentarnu seriju 'Anarhisti'. Problem sa skladanjem filma je taj što zahtijeva puno vremena u studiju s kratkim rokovima i to je obično u izravnom sukobu s turnejama, ali spreman sam raditi više projekata kada se pojave.