POSAO GODINE

James Bond postaje zaposlenik Amazona: Zašto je Bezos potrošio 8,5 milijardi dolara na filmski studio MGM

18.03.2022 u 12:38

Bionic
Reading

Amazon je novi vlasnik filmskog studija MGM, a taj ga je posao koštao 8,5 milijardi. No mnogi se pitaju hoće li im se isplatiti to ulaganje

Amazon je uskomešao Hollywood nakon što je objavio da je sklopio posao s kultnim filmskim studijem koji je iznjedrio brojne klasike, ali i neke suvremene blockbustere. U zlatno doba Hollywooda MGM (Metro-Goldwyn-Mayer) žario je i palio, no njegov utjecaj u modernoj industriji zabave je oslabio, a pritom nisu pomogle ni česte promjene vlasničke strukture od sredine 80-ih.

Bondova franšiza kao mamac

A kakve koristi ima Amazon od ove akvizicije? Analitičari očekuju da će tehnološki div pokušati iskoristiti MGM-ove najbolje komade intelektualnog vlasništva za povećanje dobiti, no prilično su skeptični oko budućnosti ovog slavnog filmskog studija kao nezavisnog i utjecajnog entiteta. Drugim riječima, Amazon bi ga mogao progutati, a pritom svoju prilično siromašnu i ne baš atraktivnu (u usporedbi s Netflixom i HBO Maxom) arhivu obogatiti poznatim filmskim ostvarenjima, piše Variety.

MGM-ova desetljećima stara biblioteka hitova s preko 4000 naslova, među kojima su svi filmovi o Jamesu Bondu, 'Rocky', 'Plavuša s Harvarda', 'Stargate', 'The Pink Panther' i još oko 17.000 TV emisija, obogatit će Amazonovu arhivu koja se suočava sa žestokom konkurencijom drugih streaming servisa, kao i tradicionalnih filmskih studija. Udruživanjem će MGM dobiti Amazonovo iskustvo u digitalnom poslovanju dok će Amazon profitirati mnoštvom naslova iz bogate arhive, ali i iskustvom produciranja filmova koje voli publika, po čemu je MGM poznat.

Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

'Čini se da je lov na poznate filmske naslove, odnosno intelektualno vlasništvo studija, u prvom redu franšizu Jamesa Bonda, glavni razlog za ovu akviziciju', rekao je za Variety Peter Newman, voditelj programa MBA/MFA na Tisch School of Arts na sveučilištu NYU.

Analitičari vjeruju da je upravo Bondova franšiza bila mamac za Amazon. Ti su filmovi i dalje jako popularni, a definitivno imaju potencijal za spin-off, ali i serije. U posljednjih 60-ak godina serijal o agentu 007 zaradio je milijarde dolara, a najnoviji film 'Za smrt nema vremena' (No Time to Die) uprihodio je više od 770 milijuna dolara globalno od svoje listopadske premijere.

Amazon se, naravno, nada da će mu kupnja MGM-a pomoći u holivudskim streaming ratovima, u kojima pobjeda ovisi o privlačenju novih pretplatnika, a zatim i o njihovom zadržavanju na platformi. Za sada po tom pitanju ne stoje ni približno dobro kao najpoznatiji konkurenti Netflix i HBO Max. No s druge strane ima ono što nemaju konkurenti: Amazonu bogatstvo ne raste, ali i ne pada na temelju poslovanja segmenta zabave, a uz Apple je jedini streaming servis koji ima taj luksuz da mu sadržaj i zabava nisu ni približno glavni izvori prihoda.

Što se mijenja u budućnosti?

Kad je Amazon krenuo raditi in house filmove, prigrlio je taktiku da ih prvo prikazuje u kinima i tek nakon nekog vremena postali bi dostupni na samom servisu. No i to se promijenilo - njihova zadnja dva velika naslova, 'Being the Ricardos' i 'Coming 2 America', debitirali su na Prime Videu. Kad je buduće poslovanje MGM u pitanju, barem ono u bliskoj budućnosti, većina filmova čija je produkcija u tijeku premijere će imati u kinima jer je to bio dio ugovora. Međutim tek se treba odlučiti o tome nakon koliko će se dana od premijere u kinu ti filmovi moći gledati na streaming servisu (u pandemiji je praksa postala 45 dana).

Foršpan za film 'Being the Ricardos' Izvor: Društvene mreže / Autor: YouTube

Kad je u pitanju James Bond, Barbara Broccoli i Michael G. Wilson, producentski tandem koji stoji iza filmova o njemu, ima potpunu kreativnu kontrolu, a jasno su dali do znanja da će i sljedeći filmovi o najpoznatijem tajnom agentu na svijetu imati premijeru isključivo u kinima.