Sve je veći broj glazbenih zvijezda primoran otkazati koncerte i velike turneje jer potražnja nije dovoljno velika
Godinu dana nakon što smo pratili opću pomamu za ulaznicama za koncerte Taylor Swift i Beyonce, glazbena industrija kao da je utihnula. Točnije, fanovi su ti koji su sve manje zainteresirani slušati pop zvijezde - barem ne po trenutno astronomski visokim cijenama.
Posljednji primjer, i onaj koji je najglasnije odjeknuo, otkazivanje je turneje Jennifer Lopez. Slavna pjevačica i glumica vidjela je projekt 'This is Me... Now' kao vrhunac svoje karijere, međutim nakon debakla s prigodnim dokumentarnim filmom, uslijedili su još gori rezultati u prodaji ulaznica za istoimenu turneju.
Kada je postalo jasno da bi J.Lo vrlo lako mogla nastupiti pred polupraznim tribinama, donesena je jedina logična odluka i sve je otkazano. Pjevačica tvrdi da iza svega stoji odluka da se posveti obitelji, a koji god stvarni razlog bio, činjenica jest da ona nije jedina prisiljena na ovaj drastičan potez.
Na isto se nedavno odlučio niz izvođača, kao što su The Black Keys i pop-rock grupa 311, slaba prodaja ulaznica pogodila je i imena kao što su Troye Sivan, Charli XCX i Wallows, a nije tajna to da se i karte za koncerte zvijezda poput Pink i Justina Timberlakea ne prodaju ni približno dobro kao što se očekivalo.
Kroničan pad interesa publike
O padu interesa fanova puno govori i činjenica da se karte 'na crno' prodaju za prosječan iznos od 214 dolara, naspram prošlogodišnjih 257 dolara (iako se to pripisuje i činjenici da su tada svi željeli doći do ulaznica za koncerte Beyonce i Taylor Swift).
S druge strane, Luke Combs, Zach Bryan, Olivia Rodrigo i Dead & Company ne mogu pustiti dovoljno karata u prodaju, s obzirom na ogromnu potražnju.
Mnogi smatraju da problem leži u prevelikoj ponudi koncerata vrhunskih glazbenika u isto vrijeme. Naime ovo je prvi put u povijesti da su doslovno u isto vrijeme sve veće zvijezde odlučile zakazati turneje. Razlog je, naravno, u kraju pandemije i velikoj potrebi industrije da se oporavi od gubitaka.
I dok većina nije ni pitala za cijenu jednom kada je došao kraj karanteni i život nam se počeo vraćati u normalu, danas to više nije slučaj. Publika se načelno zadovoljila ponudom u prošle tri godine, vidjela omiljene glazbenike i sada pažljivo bira za kojeg će izvođača potrošiti vrtoglav iznos za kartu.
Prevelika ponuda, preskupe karte
'Prodaja koncerata je lutrija. Ne dobiješ uvijek. Ponekad puno izgubiš', rekao je Jarred Arfa iz grupacije Independent Artist, čiji su klijenti Billy Joel, 50 Cent i Metallica.
Uz sve to, došlo je do zanimljive promjene paradigme. Više ne morate ići na koncert da biste prvi put čuli najnovije hitove omiljenih glazbenika. Nastupi više ne služe za prodaju albuma - novi albumi služe za prodaju koncerata. A sve to smanjuje uzbudljivost i potrebu za odlaskom na toliko nastupa izvođača uživo, koliko ih je trenutno u ponudi.
Mana je i čitav sustav kupovine ulaznica, jer kao da je osmišljen tako da vam oteža dolazak do željenog papirića. Naime kompanija Live Nation praktično drži monopol (američko pravosuđe podiglo je optužnicu protiv nje) te uzima ogromnu proviziju na svaku kupljenu kartu, a koja je sama po sebi dovoljno skupa.
Ulaznice nikad u povijesti nisu bile skuplje
Dapače, da vidite glazbenika s ljestvice 100 najprodavanijih koncerata prosječno morate izdvojiti 123,25 dolara, što je najskuplja cijena ulaznica u povijesti!
'Cijene karata su otišle u vrtoglave visine. Pogotovo ako, primjerice putujete, s djetetom pa morate prenoćiti, platiti put, hranu i sve ostalo', ističe David Norman, veteran glazbene industrije koji je bio na turnejama s Princeom, Green Dayom i Alicijom Keys.
U svemu tome potrebna je realnija procjena tržišta i stvarne potražnje. Mnogi izvođači zalete se u bukiranje velikih stadiona samo zato što je njihov hit najslušaniji na Spotifyu ili TikToku, ali jedan hit nije dovoljan da rasproda stadion (dakako, s iznimkom našeg Baby Lasagne), posebno ne uz toliku konkurenciju i sve manju spremnost fanova da svake godine potroše novac samo na koncerte.
Upravo u tome krije se glavni uzrok ovog problema - spoj prevelike ponude i previsokih cijena rezultirao je time da jednostavno ne postoji dovoljan broj fanova koji bi si sve mogli priuštiti. Netko je morao 'izvisiti'.