Ispadanje Franke Batelić iz finala Eurosonga potaknulo je brojne rasprave među glazbenicima i strukom o povratku jednog od omiljenih zabavno-glazbenih spektakala na HRT. Svi se od reda slažu kako je Dora bilo mjesto zabave za sudionike natjecanja, mjesto za promicanje afirmiranih i novih skladatelja i vrhunski odrađen televizijski projekt. Hoće li se što nakon ove godine što promijeniti? Evo tko je među onima koji svakako žele povratak Dore
Kad su početkom godine počela šuškanja o tome kako Hrvatska radiotelevizija za 2018. godinu planira povratak Dore i da bi mjesto održavanja trebala biti Opatija, veliki dio domaće glazbene i novinarske struke bio je oduševljen. Događanje je trebalo trajati punih tjedan dana te kulminirati polufinalnom i finalnom večeri na kojoj bi se odabrao hrvatski predstavnik za Eurosong, a na čelu tog projekta, pričalo se, bio je Željen Klašterka, urednik u Zabavnom programu HRT-a.
Na žalost, ni ove godine se to se nije uspjelo ostvariti. HRT navodno nije mogao realizirati taj projekt zbog financijskih poteškoća pa kao što je to bilo posljednjih godina, internom odlukom izabrali su ovogodišnju predstavnicu za Eurosong. Kad Franka Batelić u utorak nije uspjela ući u finale tog prestižnog natjecanja, opet se pokrenula priča oko povratka Dore. Podsjetimo, po prvi put je održana 1993. godine (doduše, ne pod tim nazivom nego kao Crovizija), a u klasičnom obliku preko nje su odabirani hrvatski eurovizijski predstavnici do 2010. godine. Zbog zaredanih loših rezultata HRT odlučuje ukinuti Doru i birati internim izborom.
Smatra li da je Doru potrebno vratiti u program državne televizije, pitali smo i nekadašnju glavnu urednicu Zabavnog programa HTV-a, Kseniju Urličić.
'Jasno da sam za povratak Dore što se vidjelo iz rezultata koje smo imali nakon Dore. Osim toga imali smo tri dana vrhunske zabave, publika je bila uključena, bila je interakcija', kaže. Umirovljena urednica smatra kako smo nekad birali bolje predstavnike za Eurosongovu pozornicu. 'Davali smo mogućnost i mladim autorima da se iskažu, a pored sadašnjeg zabavnog programa na HTV-u, zašto bismo se odrekli kvalitetnog proizvoda kao što je bio Dora', poručila je 'čelična Lady HTV-a.
'Osim što način odabira posljednjih godina nije dao željene rezultate, opatijsko - ponavljam, opatijsko - okupljanje za Doru jedan je od rijetkih trenutaka, uz Porin i jedini, kada su se nalazili svi sudionici hrvatske popularne glazbe na jednom i to atraktivnom mjestu: radio, televizija, diskografija, tisak, novi mediji i naravno izvođači, menadžeri, producenti, drugim riječima ostvarivali su se uvijeti za kreativnost i spektakl, postojalo je poticajno ozračje. Jednom je to, ne tako davno, funkcioniralo. Zašto ne bi ponovno?' kaže legendarni producent i glazbeni urednik Siniša Škarica.
'Apsolutno sam za povratak Dore, jer je bila bitana struci i zabavnoj glazbi. Ne zato što bi se specifično pripremalo za nastup na Eurosongu, nego smo izgubili festivale budući da su se današnji sveli na lokalni đir uz jaku malu gledanost. Dora bi mogla dosegnuti gledanost Dnevnika. To bi natjecanje bilo jako važno za stimuliranje autora i stvorilo neke nove autore budući da smo u deficitu sa kvalitetnim skladateljima, tekstopiscima, a u suficitu sa izvođačima', rekao nam je splitski hitmejker, skladatelj Nenad Ninčević.
'Hrvatska je već dugo bez uspjeha na Eurosongu. To je problem ljudi koji odlučuju o tome. Hrvatska radio televizija očito već godinama nema dobar recept za odabrati pjesmu. Ja sam zagovornica povratka Dore, gdje su se promovirali autori, pjevači. Nakon svake 'Dore' ostalo je nekoliko kvalitetnih pjesama u eteru. Te su pjesme znale polučiti bolji uspjeh. Ovo kako to danas bira jedan čovjek na Hrvatskoj televiziji, eventualno dvojica, pa onda tu još kakav interesni lobi, pa možda nešto i ispod stola, to je otužno', izjavila je Sanja Doležal za Radio Mrežnicu.
'Zadnjih par godina HTV uz HUZIP i HDS su odlučivali tko će zastupati HTV na Eurosongu. To ih je dovelo do toga da su domaći autori zakazali, a u finale su nas odveli strani autori i njihovi timovi. Normalno da to nije bilo drago domaćim autorima pa mislim da je najbolje vratiti Doru u Opatiju i opet dati da našeg predstavnika bira narod uz specijalni žiri. Mada bij ja preporučio da se Dora organizira u dvoranama četiri najveća grada i da publika u dvoranama i uz ekrane bira pobjednika. Nadam se da ćemo slijedeću godinu imati Doru', kaže producent Zoran Škugor.
'Apsolutno sam za to! To je bio sjajan događaj za nas glazbenike, a nekako mi se čini da je publici u Hrvatskoj ta Dora bila važniji događaj i od same Eurovizije, jer je tu znalo biti i velikih hitova. Smtram da je to zanimljiviji i napetiji način za izbor pjesme, koja će nas predstavljati u Europi. I za autore i za izvođace, a naravno - i za publiku', ističe Sandi.