Ugled nagrade Emmy zbog uzleta popularnosti televizijskog 'fictiona' sve više raste, a s time i nedostaci te nagrade postaju sve vidljiviji. Prošli tjedan objavljene nominacije to su i potvrdile: jezivo su dosadne, predvidljive, a krasi ih i zamjetna pojava polumuljaža, kao u slučaju nominacije 'Američke horor priče' u kategoriji mini serije
Prošli tjedan objavljene nominacije za nagradu Emmy ili, preciznije rečeno, nominacije za Emmy koji se dodjeljuje televizijskim emisijama iz udarnih termina – samo su još jedanput potvrdile ono što većina zaljubljenika u televiziju zna i otprije. Akademija televizijskih umjetnosti i znanosti, koja dodjeljuje nagradu, uglavnom je prepuna konzervativnih likova kojima bi tupe pao u gebis da se trgnu iz ziheraškog drijemeža. Prilikom nominacija uporno se drže starih i provjerenih formula, a u slučaju novijih ideja i originalnijih sadržaja samo stidljivo namiguju prema tvorcima i čekaju hoće li se svidjeti publici.
Izvrstan primjer takve prakse ovogodišnji je odnos prema Louisu CK-ju. Ne prihvaćam nijedan prigovor iz rubrike 'već si dosadna s tim likom' jer je serija 'Louie' jedna od najvažnijih TV pojava u zadnjih nekoliko godina, koja pomiče granice, kako televizijskih serija, tako i komedije uopće. Što, međutim, čine djedice akademičari? Nominiraju Louieja u kategorijama najboljeg glumca, scenarista i režisera humoristične serije, ali samu seriju ne uvrštavaju među nominacije za najbolje. Potez je to koji zaslužuje tek onaj svima vam već dobro poznat internetski akronim: WTF???
S druge strane, popis humorističnih serija koje su nominirane kao najbolje, uz iznimku 'Djevojaka' i 'Bez oduševljenja, molim' Larryja Davida, dosadan je i predvidljiv do plakanja. Predvode ga 'Moderna obitelj' i 'Teorija velikog praska', nekada dobre serije koje su se u svojim najnovijim inkarnacijama pretvorile u megašit koji s humorom ima tek daljnje rodbinske veze. Gotovo je, međutim, sigurno da će jedna od njih odnijeti nagradu jer bi zasluženo kićenjem kipićem klinke kao što je Lena Dunham (autorica 'Djevojaka', serije koja je de facto zaslužila nagradu) vjerojatno pokrenulo niz kardiovaskularnih incidenata među članovima Akademije. Slična je situacija i s nominiranima u kategoriji najboljeg glavnog glumca u humorističnoj seriji, kamo je netko s očitim oštećenjem mozga ugurao Jona Cryera (Alana iz odavno propalih 'Dva i pol muškarca'), gdje najveće šanse i opet ima Jim Parsons (Sheldon iz 'Teorije velikog praska') i gdje se iz potpuno neobjašnjivih razloga našao Don Cheadle iz nimalo smiješne i katastrofalno loše serije 'House of Lies'. Da je pravde, nagradu bi i ovdje odnio Louis CK, ničija se inteligencija ne bi uvrijedila ni da je dodijele Larryju Davidu, a svi bismo kolektivno okinuli u nesvijest da je u povratničkom krugu pobere Alec Baldwin. Najvjerojatnije će je, međutim, dobiti Parsons za svoju sada već pretjerano karikiranu i nesmiješnu interpretaciju Sheldona, što će zacijelo izazvati ovacije TV publike diljem svijeta, ali ako je ukus publike ono što diktira Emmyje, čemu onda Akademija?
Nominacije u kategoriji najboljih glumica u humorističnoj seriji nešto su bolje jer se ovdje našla i Lena Dunham iz 'Djevojaka' i Amy Poehler iz 'Parks and Recreations', a neloš je i spomen Julije Louis-Dreyfuss u 'Potpredsjednici'. Ostatak kandidatkinja pomalo je bljedunjav: Melissa McCarthy silno je simpatična, ali njezina uloga u još jednoj polusmiješnoj šprancersko-štancerskoj seriji Chucka Lorrea ('Mike i Molly') baš ni po čemu nije dovoljno zanimljiva da bi se upisivala u povijest televizijskih nagrada, a Zooey Deschanel iz serije 'Nova djevojka' (iako je osobno lajkam) nije se pokazala kao najsretniji izbor čak ni za tu ulogu, a kamoli za nagradu jer si zbog njezina hipstersko-adorkable nastupa u toj seriji pola stanovništva Zemljine kugle želi iščupati sinuse od silne iritacije.
Najjača kategorija ove je godine bez sumnje najbolja dramska serija, gdje se za kipić natječu 'Carstvo poroka', 'Na putu prema dolje', 'Igra prijestolja', 'Domovina', 'Downton Abbey' i 'Momci s Madisona'. 'Igru prijestolja' i 'Carstvo poroka' valja odmah eliminirati jer su im sezone zbog kojih su nominirane mnogo lošije od onih kojima su se proslavile, a pita li se mene, isto bi valjalo učiniti i s 'Downton Abbey', strahovito precijenjenom britanskom kostimiranom serijom o čijim je navodno zanimljivim temama odavno sve rekao Robert Altman u 'Gosford Parku' pa se daljnje rastezanje priča o britanskoj aristokraciji na ladanju te njihovoj posluzi ne čini ni potrebnim ni zanimljivim koliko god kvalitetnih britanskih i američkih glumaca ugurali u starinske steznike pred kamerama. No Akademija je ove godine kolektivno ejakulirala po 'Downton Abbeyju' i 'Momcima s Madisona', pa se čini da bi upravo te dvije serije tu mogle biti i favoriti, iako samo potonja zaslužuje. Moguća su, dakako, i iznenađenja, pogotovo kada je u kategoriji jedna od najboljih TV serija svih vremena – 'Na putu prema dolje', a ne treba zanemariti ni vrhunsku pridošlicu, 'Domovinu'.
Kada govorimo o dramskim serijama, valja napomenuti i jedan od najšmirantskijih poteza koji su se odvili prilikom prijava za nominacije za Emmy: onaj u kojemu se serija 'Američka horror priča' prijavila kao mini serija i zahvaljujući tome pobrala hrpu nominacija koje inače ne bi dobila ni da se nagutala steroida. Izrabljujući sivu zonu u pravilima nagrade Emmy, šefovlje 'Američke horror priče' svoj je postupak opravdalo time što druga sezona serije neće imati nikakve veze s prvom i da će se okrenuti sasvim drugoj fabuli, ali svejedno - bljuv. Serija koja je ionako u najboljem slučaju prosječna time se baš fino definirala kao slabić koji se, prestravljen zbog prejake dramske konkurencije, prijavljuje među juniore
U ostalim je kategorijama nešto manje nelogičnosti i gluposti nego u spomenutim pa ih neću posebno razrađivati, nego samo spomenuti da se iskreno nadam kako će Glen Close napokon dobiti nagradu za ulogu Patty Hewes, koju je zaslužila još s prvom sezonom 'Opasne igre', ali da ju je vjerojatno ove godine zaslužila Claire Danes za 'Domovinu'. Bryan Cranston četvrti je put nominiran za ulogu Walta Whitea u seriji 'Na putu prema dolje' i premda bih rado vidjela i četvrtu apsolutno zasluženu zlaćanu figuricu u rukama najdražeg mi kuhara metamfetamina na svijetu – možda bi, čisto raznolikosti radi, bilo zgodno da je dobije Jon Hamm za ulogu Dona Drapera. Zaslužio ju je, a ako ćemo posve iskreno, glumački je tour de force izveo i Damien Lewis u 'Domovini', pa me ni njegova pobjeda ne bi ražalostila. No Cranston će vjerojatno trijumfirati i ove godine, baš kao i jedan od njegovih kolega iz serije – Giancarlo Esposito koji glumi Gusa i Aaron Paul koji glumi Jessieja, obojica nominirani u kategoriji sporednih glumaca u dramskim serijama. Koji god od te dvojice kući odnio nagradu, zaslužio ju je, no osjećaj za filing govori mi da će to ipak biti već jednom ovjenčan Aaron Paul, jednostavno zato što je njegov lik mnogo jača karakterna pojava u seriji.
Preostale nominacije jedva da su vrijedne spomena, osim možda po bizarluku, kao što je slučaj u posthumnoj nominaciji Kahtryn Joosten za ulogu gospođe McCluskey u odavno mrtvoj seriji 'Kućanice', gdje se očito namjerava iskoristiti nedavna smrt simpatične glumice, a razne reality i talent show nominacije ionako nam ne znače ništa jer ih ne pratimo u američkoj, nego patimo u domaćim inkarnacijama. No u svim slučajevima - spomenutim i nespomenutim - većina ovogodišnjih nominacija za Emmy djeluje prilično predvidljivo, dosadno i s omanjim hintom muljaže, što najvjerojatnije znači da nitko u rujnu neće dobiti prevelike pare na holivudskim kladionicama
205336,201968,201732,194099