75. IZDANJE

Počinje Cannes 2022, a ovo su najiščekivaniji filmovi najvećeg europskog filmskog festivala

15.05.2022 u 22:01

Bionic
Reading

Na ovogodišnjem 75. po redu Filmskom festivalu u Cannesu, koji počinje 17. svibnja, nove filmove prikazat će neka od najvećih imena svjetske kinematografije

Nakon što je prošlogodišnje izdanje Filmskog festivala u Cannesu ostalo u sjeni zbivanja i pandemije koronavirusa, ove se godine sve vraća na staro normalno. Odavno zabilježen mjesec svibanj, svjetske zvijezde koje izviru sa svih strana i pomno odabrani filmovi koji će se prikazati recept su za već dobro im znani uspjeh.

Kako bi pokazali da pandemija je usporila kinematografiju, ali nije je i ugasila, govori i da na ovogodišnji Cannes dolaze i neka od najvećih kinematografskih imena, među kojima su i David Cronenberg, Kelly Reichardt, Claire Denis, Arnaud Desplechin, braća Dardenne, James Gray, Hirokazu Kore-eda, Ruben Ostlund, Park Chan-woo...

Aftersun

U debitantskom filmu škotske spisateljice i redateljice Charlotte Wells glumi Frankie Corio, 11-godišnju djevojčicu po imenu Sophie koju otac, glumi ga Paul Mescal ('Normalni ljudi'), vodi na odmor u tursko ljetovalište u kasnim 90-ima. Priča je ispričana iz Sophine retrospektive, iz današnjih dana, kroz njezina napola zapamćena, a možda i izmišljena, sjećanja na putovanje koje pruža očeva videosnimka s putovanja.

Armageddon Time

James Gray nakon filmova 'The Yards', 'We Own the Night', 'Two Lovers' i 'The Immigrant' u Cannesu prikazuje svoj peti uradak. Ovo je njegov povratak na osobniju priču o punoljetnosti, smještenu u nešto otmjeniji Queens u 80-ima prije vladavine Ronalda Reagana. Gray je scenarij pisao zamislivši u ulogama Oscara Isaaca, Roberta De Nira i Cate Blanchett, no umjesto njih u filmu glume Anthony Hopkins, Jeremy Strong ('Nasljeđe') i Anne Hathaway. Strong i Hathaway su roditelji malog sina (Banks Repeta) koji se petlja s obitelji Trump u elitnoj školi Kew-Forest u Queensu. (Fred Trump bio je naime u upravnom odboru škole, koju je pohađao njegov sin Donald Trump.)

Elvis

Australski scenarist i redatelj Baz Luhrmann vraća se u Cannes, gdje je prikazao naslove 'Strictly Ballroom' (1992.), 'Moulin Rouge' (2001.) i 'Veliki Gatsby' (2013) – i to s biografskim filmom 'Elvis' koji nije u službenoj konkurentici. Priča o kralju rock'n'rolla, kojeg glumi Austin Butler, ispričana je očima menadžera Elvisa Presleya, pukovnika Toma Parkera (Tom Hanks), koji je za rock zvijezdu brinuo više od 20 godina. Suprugu Priscillu, koja je odobrila film, utjelovila je Olivia DeJonge. Kazališna glumica Helen Thomson (Vrh jezera: Kineska djevojka) glumi Elvisovu majku, Richard Roxburgh je Elvisov otac, a među glumcima koji glume legendarne glazbenike su Kodi Smit-McPhee kao Jimmie Rodgers Snow, Kelvin Harrison Jr. kao B.B. King, Yola kao Sister Rosetta Tharpe, model Alton Mason kao Little Richard, Gary Clark Jr. kao Arthur Crudup i umjetnica Shonka Dukureh kao Willie Mae Big Mama Thornton.

Elvis Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

The Five Devils (Les cinq diables)

Pet godina nakon što je na Critics Weeku u Cannesu predstavila svoj dugometražni redateljski debi 'Ava', francuska redateljica Lea Mysius predstavlja svoj novi film. Poput 'Ave', koji prati tinejdžericu koja se bori s nadolazećim gubitkom vida, i 'The Five Devils' je na sličan način opsjednut osjetilima. Ovaj put, to je miris, a film prati mladu djevojku (Sally Dramé) koja već dugo uživa u pojačanoj sposobnosti njuškanja stvari. Njezin život preokrene dolazak njezine misteriozne tete Julije, koja otkriva sve vrste obiteljskih tajni. U filmu također glume poznata francuska imena poput Adèle Exarchopoulos, Daphne Patakia i Patrick Bouchitey.

Forever Young (Les amandiers)

Glumica i redateljica Valeria Bruni Tedeschi, sestra bivšeg supermodela i također biše francuske prve dame, Carle Bruni Sarkozy, s 'Dvorcem u Italiji' 2013. bila je jedina žena redateljica s filmom u konkurenciji. Tedeschi je poznata po svojim suptilnim i inteligentnim studijama karaktera izvučenih dijelom iz njezina vlastitog života. Ovaj put proširuje svoj opseg s pričom smještenom u 80-e godine prošlog stoljeća, u kojoj kvartet 20-godišnjak upisuje Les Amandiers, cijenjenu školu glume koju vodi Patrice Chéreau i u kojoj kroz niz uspona i padova, a doživljavaju i grupnu tragediju koja testira njihove granice. U filmu glume bivši redateljičin životni partner Louis Garrel, Nadia Tereszkiewicz i Alexia Chardard.

The Innocent (L'innocent)

Francuski glumac Louis Garrel itekako je zaposlen, no njegove vještine iza kamere manje su cijenjene. Garrel je posljednjih godina polako napredovao kao filmaš s duhovitim portretima zabludjelih ljudi koji donose radikalne odluke: njegova razigrana bračna komedija 'Vjerni čovjek' bila je nezaboravan pogled na nevjeru, dok je prošlogodišnji 'Križarski pohod' nudio satirični preuzeti aktivizam u pogledu klimatskih promjena. Njegov razvoj komičarskih instinkta možda je ove godine dosegao vrhunac s filmom 'The Innocent', koji će biti miljenik publike. Ova mračna komedija fokusira se na genijalnu 60-godišnju ženu koja se zaljubljuje u zatočenog muškarca (Roschdy Zem). Kad se par odluči vjenčati, ženin sin (Garrel) toliko ne odobrava taj brak da zamoli prijatelja da mu pomogne da ga zaustavi - što je, očekivano, dovelo do niza loše zamišljenih planova.

God’s Creatures

'The Fits' Anne Rose Holmer bio je nevjerojatan prvijenac usredotočen na tajanstvenu bolest koja je zahvatila mali grad, a za svoj nastavak, premijerno prikazan u canneskom dijelu 'Directors’ Fortnight', redateljica priča priču o ženi koja laže kako bi zaštitili svog sina u malom ribarskom selu, a zatim se bavi uznemirujućim posljedicama svoje odluke. Uz glumačku postavu koja uključuje Emily Watson, Paula Mescala i Aislinga Franciosija, 'God’s Creatures' obećavaju još jedan pogled na otočni grad prepun mračnih tajni.

Triangle of Sadness

Švedski filmaš Ruben Östlund vraća se u Cannes nakon što je 2017. osvojio Zlatnu palmu sa svojom satirom iz svijeta umjetnosti 'The Square'. Još jednom se bavi samozadovoljnom buržoazijom, no ovoga puta preokreće klasnu strukturu pa tako gosti na luksuznom krstarenju poput modela Yaye (Charlbi Dean) i Carla (Harris Dickinson) završavaju na pustom otoku s ruskim oligarhom, britanskim trgovcima oružjem, domaćicom i alkoholiziranim marksističkim kapetanom (Woody Harrelson).

War Pony

Glumica i unuka kralja rock'n'rolla, Riley Keough debitira u Cannesu kao redateljica zajedno sa suredateljicom Ginom Gammell, a njihov 'War Pony' našao se u popratnom programu 'Un Certain Regard'. Film se fokusira na 23-godišnjeg muškarca i 12-godišnjeg dječaka koji odrastaju u rezervatu Pine Ridge dok se suočavaju s niz osobnih izazova na putu k odrasloj dobi. Film je proizveden u suradnji s mještanima Pine Ridgea i trebao bi ponuditi intiman pogled na život autohtonih zajednica - iznutra.

Decision to Leave

Korejski autor Park Chan-wook vraća se na veliki ekran s velikom misterijom o detektivu (Park Hae-il) koji se zaljubljuje u udovicu, glavnu osumnjičenu osobu u njegovoj posljednjoj istrazi ubojstva (glumi je kineska zvijezda Tang Wei). Teaser trailera filma sugerira da 'Decision to Leave' vraća Parka onome što radi najbolje - snimanju vrtoglavo ukrašenih (i nasilnih) filmova koji svakodnevna ubojstva pretvaraju u nešto puno veće od života.

Crimes of the Future

Nevezan za istoimeni film iz 1970., novi 'Crimes of the Future' Davida Cronenberga nudi viziju budućnosti u kojoj se ljudsko tijelo počelo prilagođavati svom sintetičkom okruženju. Cronenbergov miljenik Viggo Mortensen glumi Saula Tensera, umjetnika performansa koji među prvima 'kuži' naznake evolucije pa metamorfoza organa postaje predmet njegove javne umjetnosti - na veliko nezadovoljstvo agentice Nacionalnog registra organa (Kristen Stewart), koja se ubrzo preduboko zaglibi s Tenserovom ekipom. Pripremite se za gomilu krvi, tjelesni horor i napredni povratak na stvari iz vintage Cronenberga.

Crimes of the Future Izvor: Društvene mreže / Autor: Youtube

Three Thousand Years of Longing

Scenarist i redatelj George Miller vratio se u redateljsko sedlo s ovim 60 milijuna dolara vrijednim romantični-fantastičnim nastavkom akcijskog epa iz 2015. 'Mad Max: Fury Road', koji je također debitirao u Cannesu. Razvijao ga je posljednjih deset godina, a bit će prikazan izvan službene konkurencije. U filmu uspješna, ali usamljena akademkinja (Tilda Swinton) susreće Djina (Idris Elba) koji joj nudi tri želje za svoju slobodu, a uvjete dogovaraju u hotelskoj sobi u Istanbulu. Je li pružanje ljubavi želja?

Rodeo

Dugometražni prvijenac francuske redateljice Lole Quivoron obiluje intrigantnim elementima, a Julie Ledru glumi Juliju, nezavisnu mladu ženu koja svoje vrijeme provodi u tajnim rodeima u kojima se pojavljuju odvažni motociklisti. Kada Julia, koja već živi na rubu, upadne s biciklističkom ekipom tijekom jednog od takvih rodea, to potpuno promijeni njezin život, ne nužno na bolje. 'Rodeo' je potresna kombinacija drame o punoljetnosti, krimi trilera i akcije.

Showing Up

Kelly Reichardt u filmu 'Showing Up' ponovo surađuje s Michelle Williams, koja je imala neke od najupečatljivijih uloga u njezinim filmovima ('Wendy and Lucy', 'Meek’s Cutoff' i 'Certain Women'). Williams sad glumi 'umjetnicu pred izložbu koja će joj promijeniti karijeru'.

Moonage Daydream

Dokumentarist Brett Morgen ('Cobain: Montage of Heck', 'Jane') dobio je zadatak da režira prvi službeno odobren dokumentarni film o Davidu Bowieju. Kako bi prikazao Bowiejevo kreativno, glazbeno i duhovno putovanje, Morgen je iskopao dosad neviđene snimke Bowiejevih nastupa i glazbe, uz pripovijedanje samog glazbenika, a film sadrži 48 Bowiejevih pjesama. Prije pet godina Morgen je dobio potpuni pristup Bowiejevoj osobnoj arhivi, uključujući sve master snimke. Film istražuje ne samo Bowiejev život, već i njegovu međudisciplinarnu umjetnost, od glazbe i filma do plesa, slikarstva, skulptura, video i audio kolaž, glume i kazališta.

The Silent Twins

Puno se očekuje i od filma ‘The Silent Twins’ poljske redateljice Agnieszke Smoczynske, s fascinantnom pričom napravljene po istinitom događaju. Radnja prati blizanke June i Jennifer Gibbons, rođene 1963. godine, koje su oduvijek bile iznimno bliske, no kako su odrastale, život im je postao sve težim. S obitelji su preselili u Wales, gdje su bili jedina crnačka obitelj u gradu. Djevojke su se počele sve više okretati jedna prema drugoj i na kraju je to dovelo do toga da su prestale razgovarati sa svima osim jedna s drugom, stvarajući izolirani svijet. Njihova priča već je ispričana u televiijskoj drami i jednom dokumentarcu, no ovaj uradak itekako vrijedi pogledati.