U prvom dijelu ove priče objasnili smo razloge zbog kojih se Bayernu u Njemačkoj nitko ne može dugoročno suprotstaviti. Sada postavljamo pitanje: hoće li bavarski klub postati i sasvim dominantan u Europi?
Najprimjetniji i najupečatljiviji transparent na Allianz Areni bio je: 'Schöne heile Welt'; u prijevodu, 'divni netaknuti/sigurni svijet'. Što su to navijači željeli poručiti na polufinalu Lige prvaka između Bayerna i Barcelone?
U medijima se pojavilo puno tumačenja – nekih očito krivih, nekih sasvim spekulativnih, ali nitko nije mogao sa sigurnošću i posve točno reći. Većina ih je zaključila da je riječ o ironičnom komentaru usmjerenom prema Bayernovom predsjedniku Uliju Hoenessu, čija je porezna afera otkrivena prethodnog vikenda.
No nije slučajno da se poruka na spomenutom transparentu samo se u jednoj riječi razlikuje od naslova knjige Aldousa Huxleya na njemačkom: 'Divni novi svijet', ili 'Schöne neue Welt' – depresivne vizije društva u budućnosti koje jamči stabilnost putem manipulacije i indoktrinacije. U pozadini senzacionalnih nastupa na nogometnom terenu, pokušaja osvajanja Lige prvaka i izgradnje super-momčadi sa super-trenerom za iduću sezonu, rađa se priča o novoj eri europskog nogometa, onoj u kojoj će Bayern sasvim zavladati – ne samo jednom, nego više puta.
O Bayernovoj financijskoj snazi pisali smo u prvom dijelu ove priče, no vrlo je bitno spomenuti i to da se njegov struktura prihoda znatno razlikuje od onih u drugim elitnim europskim klubovima. Dok kod većine njih na zaradu od televizijskih prava otpada 30-35 posto, kod Bavaraca je to samo 22 posto. Istina, u Bundesligi se od televizije dobiva manje nego u Premier ligi ili od astronomskih iznosa koje za to u Španjolskoj uzimaju Real i Barcelona, ali u Bundesligi su i ulaznice višestruko jeftinije pa se to u neku ruku izjednačava – kod drugih njemačkih klubova postotak prihoda od televizije uglavnom premašuje 30 posto. Ne i kod Bayerna.
Drugi ogromni izvor prihoda za klubove poput Manchester Uniteda ili Real Madrida su marketinške aktivnosti na internacionalnom tržištu, posebno na Dalekom istoku. Međutim, za Bayern je to gotovo pa neistraženi teritorij – klub je dosad bio maksimalno fokusiran na Njemačku, a njegova zarada iz ovih izvora upravo je smiješno mala u odnosu na druge europske velikane. I ti podaci jasno pokazuju kolika je financijska snaga Bayernove 'jezgre' – članova i sponzora.
No najzanimljiviji od svih je podatak da je Bayern među vrlo rijetkim elitnim klubovima koji posluju s profitom. Zato će FIFA-in Financijski fair play biti posljednji dio slagalice koji bi klubu mogao donijeti maksimalnu dominaciju ne samo u Njemačkoj, nego u cijeloj Europi i svijetu. Namjena tog instrumenta je spriječiti klubove da troše više nego što zarađuju – a Bayern tako redovito radi već dugi niz godina. Uli Hoeness je lani na godišnjoj skupštini kluba izjavio da bi FIFA-ino odustajanje od tog plana bila 'katastrofa za Bayern'.
Ako se FFP bude striktno primjenjivao, bogati vlasnici neće više moći ubrizgavati svoj novac u klubove kako budu željeli – što će, između ostaloga, značiti da će im biti znatno teže nositi se s Bayernom. S druge strane, Bayernova vrijednost i prihodi dalje će samo rasti – s atraktivnom igrom i momčadi punoj zvijezda, s možda i najkarizmatičnijim trenerom na svijetu (Guardiola), s gotovo neizbježnom dominacijom u zemlji gdje ima najveći broj članova i daleko najjače partnere/sponzore...
U Europi i svijetu zanimanje za Bundesligu već i sad buja nakon sjajnih rezultata Bayerna i Borussije te stalnih medijskih priča o dolasku 'njemačke ere' u nogometu – logična je posljedica i bujanje komercijalnih prihoda te pohod na globalno tržište, s novim ugovorima za međunarodna televizijska prava i marketinške poduhvate. Čak i ako cijene ulaznica i TV-prijenosa u Njemačkoj ostanu na istoj razini, u inozemstvu će već po inerciji te po zakonu ponude i potražnje narasti. Klubovi koji bi se u takvoj budućnosti Bayernu mogli suprotstaviti u Europi mogu se nabrojati na prste jedne ruke, ali i oni tek nakon ozbiljnog restrukturiranja.
Možda i prije nego što FIFA shvati da je uvođenjem Financijskog fair playa stvorila čudovište, europski klupski nogomet mogao bi se pretvoriti u Huxleyevu distopiju u kojoj će – kao već danas ili sutra u Bundesligi – postojati samo jedan klub, a onda svi ostali.
Dobrodošli u Bayernov divni novi svijet.