Ove nedjelje na rasporedu je Velika nagrada Monte Carla, na kojoj će Ferrari pokušati prekinuti dominaciju Mercedesa i pobijediti po prvi put nakon 2001. godine...
Nakon izuzetno uzbudljive borbe Lewisa Hamiltona i Sebastiana Vettel na Velikoj nagradi Španjolske, ovog vikenda čeka nas novi F1 spektakl, jurnjava ulicama Monte Carla koja od vozača traži njihov maksimum.
Velika nagrada Monaka jedna je od najstarijih utrka u povijesti automobilizma. Utrke na ulicama Monte Carla organiziraju se od 1929. godine, a od 1955. godine do danas svaki se put vozilo u Kneževini u sklopu kalendara Formule 1. Zajedno s 500 milja Indianapolisa i 24 sata Le Mansa, F1 utrka u Monaku čini 'trojstvo' najprestižnijih automobilističkih natjecanja, na kojima se pobjednici izuzetno cijene.
Jedina je to od staza na kojima se trenutno voze F1 utrke na kojoj je rekorder po broju pobjeda legendarni Ayrton Senna, pobjednik čak šest puta u Kneževini. Posljednjih pak godina svjedočili smo apsolutnoj dominaciji Mercedesa, a nakon tri trijumfa u nizu Nice Rosberga, Lewis Hamilton došao je na svoje prošle sezone, u tijesnoj borbi protiv Red Bullovog Daniela Ricciarda.
Monako je već dugi niz godina bolna točka Ferrarija, s obzirom da su Talijani svoju posljednju pobjedu ostvarili daleke 2001. godine. Nema staze na kojoj su imali slabije rezultate u zadnjih 16 godina. No, ove sezone bolid kojeg su kreirali u Maranellu djeluje sjajno i možda je ovo i najbolja prilika da se prekine 'prokletstvo Monaka'. Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen imaju po jednu pobjedu ovdje, ali s bolidima drugih momčadi, dok su od aktivnih vozača najuspješniji Hamilton i Alonso s po dva trijumfa, no Španjolac je otišao u Indianapolis i prepustio u Monte Carlu volan McLarena Jensonu Buttonu, također bivšem pobjedniku iz 2009. godine.
Staza u Monte Carlu najkraća je u kalendaru, dužine samo 3.3km no ima čak 19 zavoja i potpuno je drukčija od svih ostalih. Krug ovdje čisti je užitak za vozače. Već prvi zavoj Sainte Devote veliki je izazov koji se prolazi s oko 110km/h i nerijetko uzrokuje zabijanja neopreznih u ogradu.
Slijedi uspon pa izuzetno težak lijevi zavoj Massenet kojeg je dobro 'upoznao' Fernando Alonso 2010. godine, a i mnogi drugi. Nakon Mirabeaua slijedi najteži zavoj na stazi koji se prolazi sa samo 50km/h i tu smo znali vidjeti hrabra pretjecanja, ponajviše u režiji Adriana Sutila zadnjih godina.
Tunel u Monte Carlu također je veliki izazov, s obzirom na igru svjetla i mraka te brzi desni zavoj na izlazu, a onda slijedi oštro kočenje i atraktivna šikana, drugo potencijalno mjesto za pretjecanje. Završni dio kruga nudi niz opasnih zavoja u kojima su također sudari uobičajena pojava, a sve završava Rascasseom i kratkom ciljnom ravninom, na kojoj je izuzetno teško izvesti pretjecanje.
Utrka u Monaku spada među vremenski najduže u Formuli 1, uz onu u Singapuru. Pirelli će vozačima ponovo ponuditi ultramekane gume, kao i prošle godine pa možemo očekivati vrlo brze krugove u kvalifikacijama i utrci. S obzirom na nisku potrošnju guma na ovoj stazi, unatoč krajnje mekanim gumama ne očekuje se više od dva ulaska u boks u nedjelju. DRS zona ostaje jedna, na startno-ciljnoj ravnini. Što se vremenske prognoze tiče, ona je također povoljna i ne očekuje se kiša ove godine.
S obzirom na tradiciju, favoriti moraju biti vozači Mercedesa, a bit će zanimljivo vidjeti može li Valtteri Bottas ugroziti Lewisa Hamiltona. Ferrari je čini se jako blizu i Sebastian Vettel mogao bi 'srebrnima' pomrsiti račune, a čekamo i buđenje Kimija koji još nije pokazao sve što zna ove sezone. Bit će zanimljivo i vidjeti mogu li iz drugog plana iznenaditi Verstappen i Ricciardo u Red Bullu, na stazi koja oduvijek odgovara bolidima koje dizajnira Adrian Newey.
Subotnje kvalifikacije, kao i nedjeljna utrka na rasporedu su u 14 sati. Ne propustiti!