Ove nedjelje na stazi Sakhir vozi se druga utrka nove sezone Formule 1 (Arenasport 2, 17:10), a nakon sretne pobjede u Melbourneu Ferrari će napokon u Bahreinu saznati može li se uopće nositi s Mercedesom ove sezone...
Sebastian Vettel kao vodeći čovjek prvenstva dolazi ovaj vikend na Bliski Istok, no priznao je nakon trijumfa u Melbourneu da je zabrinut. Mercedes djeluje moćno i pobjeda je bila plod puke sreće, a noćna utrka ove nedjelje otkrit će nam koliko je Ferrari blizu 'srebrnim strijelama' i može li se uopće s njima nositi u 2018. godini.
Na stazi Sakhir utrke Formule 1 održavaju se od 2004. godine, s tim da 2011. Velika nagrada Bahreina nije održana zbog političkih nemira u zemlji koji su prijetili sigurnosti elitnom automobilističkom natjecanju. Najuspješniji vozač na ovoj stazi dosad je bio Fernando Alonso, koji je slavio čak tri puta, a prošle godine pridružio mu se na vrhu i Sebastian Vettel koji je s Ferrarijem zabilježio pobjedu, iako je Valtteri Bottas bio taj koji je prvi startao. Felipe Massa i Lewis Hamilton ovdje su pobijedili dvaput, a po jednom Jenson Button i Michael Schumacher.
Staza se nalazi u pustinji i dugačka je 5.4km. Godine 2010. proširena je, no zbog nemogućnosti pretjecanja na novom izdanju već sljedeći put vraćena je na originalnih 15 zavoja. Sakhir je na glasu kao jedna od najsigurnijih staza u Formuli 1, zbog širokih zona izlijetanja u svakom zavoju, a posljednjih godina termin je prebačen u kasnije sate pa imamo noćnu utrku, kao i u Singapuru.
Vozači Formule 1 moraju se suočiti s nekoliko izuzetno neugodnih kombinacija zavoja. Nakon startno-ciljne ravnine slijedi oštro kočenje i teški desni zavoj koji se prolazi u prvoj brzini s oko 65km/h, nakon kojeg slijedi namještanje za lijevi i ubrzavanje do zavoja broj 4, nešto bržeg, ali još neugodnijeg, kojeg nije lako precizno pogoditi.
Još veći izazov su brzi zavoji 6 i 7, u koje se ulazi u četvrtoj brzini i traži se idealna putanja, prije oštrog kočenja u sporom sljedećem desnom zavoju. Zatim slijedi najteži dio: povezani lijevi zavoji 9 i 10, od kojih je drugi dramatično sporiji i oštar, prolazi se s oko 63km/h, s tim da je izlazak krucijalan jer slijedi dugi ravni dio i DRS zona. Tu se događa najviše pogrešaka tijekom utrke. Slijedi završni dio kruga koji je ritmičan, a zanimljivi su posljednji 14. i 15. zavoj koji vode vozača na startno-ciljnu ravninu, a dobar izlaz je nužan za napad ili obranu, ako se boriš za poziciju u utrci.
U Bahreinu još nikad nismo imali kišnu utrku, a prognoza kaže da će staza biti suha i ovaj put. DRS zone se nalaze na startno-ciljnoj ravnini i iza kritičnog zavoja broj 10. Vozači će na raspolaganju imati srednjetvrde, mekane i supermekane gume, a nadajmo se da to znači više od jednog ulaska u boks, koliko smo imali u Australiji prije dva tjedna.
Favoriti moraju biti vozači Mercedesa, prije svega Lewis Hamilton koji će pokušati ispraviti kiks iz Melbourne i vratiti se na vrh. Bottas je bio katastrofalan na toj utrci, a u Bahreinu će se pokušati iskupiti i popeti na pobjedničko postolje. Sebastian Vettel ne samo što će imati problema u borbi sa 'srebrnim strijelama', već i s probuđenim timskim kolegom Kimijem Raikkonenom koji je izgledao odlično u Australiji, a Max Verstappen i Daniel Ricciardo trebali bi biti bliže vodećima ovaj put, kao i Fernando Alonso čiji McLaren najavljuje značajna poboljšanja na bolidu uoči nedjelje.
Kvalifikacije su na rasporedu u subotu u 17 sati po hrvatskom vremenu, a nedjelja utrka u 17 sati i 10 minuta. Pravi ljubitelji Formule 1 to neće propustiti!