Koliko se koji automobil kvari mitska je i nikad lako dokaziva brojka. Proizvođači svih automobila, posebno onih supersportskih i luksuznih, to ne otkrivaju. Da su prisiljeni, rađe bi vam besplatno dali novo vozilo iz svoje game nego službeno otkrili statistike. Međutim, nedavno je
Warrantywise, osiguravajuća kuća koja nudi osiguranje kvarova na automobilima, objavila najskuplje
isplate šteta svojim klijentima od 2000. godine, otkad tvrtka postoji. Radi se o
štetama zbog kvarova koje nisu izazvali vlasnici nego spadaju pod kategoriju - “prestalo je raditi.” Na vrhu liste je
Lamborghini Murcielago kod kojeg je ozbiljniji kvar stajao 17.516 eura. Broncu drži još jedan
‘talijan’ i njegov motor, Maserati 4200, dok je drugo mjesto rezervirano za
Porsche 911. Popravak motora oba navedena automobila
stajao je blizu 12.000 eura.
415628,444286,444215,444778Zanimljivo je kako se
elektronika nalazi u samo jednoj stavci kod top deset najskupljih kvarova, dok mjenjači (bilo ručni, bilo automatski)
zauzimaju čak šest mjesta. Osim top deset, Warrantywise navodi još nekoliko skupljih kvarova na luksuznim i sportskim automobilima -
popravak klime na Maserati GranTurismu stoji 2201 eura, dok je cijena
zamjene vodene pumpe na Spider modelu istog automobila 2660 eura. Sređivanje ECU-a na
Ferrariju 360 Modena je samo zericu jeftinije -
2335 eura, a gotovo je istu cifru potrebno izdvojiti za popravak ležaja kotača na 355 Ferrariju. Iako nije riječ o podacima koji se mogu uzimati kao zapovjedi u kamenu, ova statistika dobro govori koliko su zapravo
superautomobili skupi ako nešto pođe po zlu.