Nakon desetljeća iznenađujuće brzog rasta, drugo najveće svjetsko gospodarstvo naišlo je na prepreku u obliku globalne pandemije
Nakon deset godina koje je obilježio rapidni rast, tržište mobilnim telefonima u Kini susrelo se s neminovnim padom. 'Isporuke smartfona su tijekom 2022. pale za 14 posto', piše analitička kompanija Counterpoint.
'Radi se o prvom slučaju u deset godina gdje je prodaja smartfona u Kini pala ispod 300 milijuna.'
Čak i u prosincu koji je karakterističan po sezonskom povećanju potrošnje Kina je zabilježila pad isporuke od pet posto u odnosu na prošli kvartal.
Trogodišnje pridržavanje politike nulte stope Covida koja je poremetila rad brojnih kompanija i smanjila samopouzdanje potrošača u kombinaciji sa mikroekonomskim turbulencijama doveli su kraj kineskog 'dvoznamenkastog' rasta.
Problemi su se nagomilali nakon što je olakšavanjem pandemijskih restrikcija u prosincu porastao broj slučajeva te stvoren dodatan pritisak na već posustajuće gospodarstvo. Kineski BDP je prošle godine rastao za 3 posto, što je jedna od najnižih brojki u zadnjih nekoliko desetljeća (pored 2020.).
Alibabina velika rasprodaja u studenom dala je vrlo dobar uvid u smanjenje potrošačke moći Kineza. Događaj koji se vrlo često uspoređuje sa Crnim petkom, po prvi put od 2009. nije objavio konačne prodajne brojke.
Jedini pravi pobjednik u ovom nezavidnom razdoblju bio je američki proizvođač Apple koji je zauzeo 18-postotni udio u tržištu zahvaljući 'agresivnim promocijama' i 'otpornom' potražnjom za njihove luksuzne proizvode u Kini, pišu iz Canalysa. Njegov rast također se podudara sa Huaweijevim padom u segmentu premijskih uređaja uzrokovanih američkim sankcijama.
Appleov odnos s Kinom i dalje je vrloo delikatan, piše TechCrunch. Zemlja nije samo jedno od njihovih najvećih tržišta, već je i jako dugo bila mjesto gdje se američki telefoni proizvode. Tijekom prošlih par godina koje su zabilježila ograničenja zbog koronavirusa i prosvjedi u Foxconnu, proizvođača je potaknulo da pogone premjesti na druga mjesta u Aziji, uključujući u Vijetnam i Indiju.
U četvrtom kvartalu 2022. top listu brendova smartfona u Kini zauzeli su redom Apple, Vivo, Oppo, Honor i Xiaomi.