Što se profitabilnosti tiče, tržište pametnih telefona postalo je arena za dva natjecatelja: Apple i Samsung. Drugi im nisu ni blizu
Te su dvije tvrtke, piše CNET, zajedno držale zapanjujućih 95 posto zarade u tom segmentu u četvrtom tromjesečju, prema istraživanju tvrtke Canaccord Genuity. Sam Apple držao je 80 posto zarade.
Profitabilnost je ključna mjera za proizvođače mobitela i ima značajan utjecaj na to kako posluju i što proizvode. Velik pad profitabilnosti natjerao je, primjerice, HTC na radikalan zaokret u pristupu lansiranju proizvoda i potakao pojavljivanje linije pametnih telefona One.
Brojke koje je objavila tvrtka Canaccord Genuity pokazuju da ostali proizvođači nisu u dobroj poziciji.
Većina tvrtki, koje se mahom oslanjaju na Googleov operativni sustav Android, pod velikim su konkurentskim pritiskom i ne pronalaze način na koji se izdvojiti iz gomile. Stoga proizvođač Blackberryja Research In Motion, HTC i Nokia i dalje gube tržišne udjele.
Apple je operativnim sustavom iOS i moćnim brendom bez problema privukao vojsku kupaca - iPhone se i dalje bolje prodaje na američkom tržištu od konkurencije, a sve bolje mu ide i u Europi.
Samsung je pokazao da je korak ispred konkurencije pogonjene Androidom, velikim dijelom zahvaljujući franšizi Galaxy S. Kompanija je umješno iskoristila svoj distributivni lanac, marketing i partnerstvo s telekom operatorima da bi stvorila snažan brend, a naročito je uspješan bio Galaxy S II.