tehno pregled

Apple je ponovno pomeo konkurenciju, prisjetili smo se svih velikih trenutaka

07.06.2023 u 13:53

Bionic
Reading

Apple je na svojoj tradicionalnoj konferenciji WWDC predstavio pregršt noviteta, no onaj koji se značajno izdvaja definitivno je uređaj za proširenu stvarnost nazvan Apple Vision Pro

Ako ste propustili, Apple Vision Pro je naglavnik za proširenu stvarnost koji omogućava sve od upravljanja bez kontrolera do integracije ostalih uređaja u radno okružje. Primjerice, moguće je aranžirati prozor u radnom prostoru, bez izoliranja korisnika, kao što je to slučaj s virtualnom stvarnošću.

Apple Vision Pro potpuno je integriran u softverski i hardverski ekosustav kompanije, što znači da ga se može koristiti putem Maca ili iPhonea. Vision Pro, pored uredskog rada, zbog prostornog audija omogućava i konzumaciju medija poput videoigara ili filmova koji mogu biti u 3D-u.

Uređaj koristi sveukupno šest kamera (dvije gledaju naprijed, dvije dolje i dvije na lijevu i desnu stranu), za zvuk koristi vibraciju preko kostiju glave, a pokreće ga čipset M2. Prednji panel koristi sofisticirani ekran koji prenosi sliku korisnikovih očiju te ih prikazuje u 3D-u, bez obzira na to iz kojeg se kuta gleda na uređaj, ostavljajući dojam da je naglavnik proziran. Pokreće ga novi operativni sustav VisionOS, a otključava se vrstom biometrije koja umjesto izgleda lica skenira rožnicu.

Više detalja o Visionu Pro nađite na ovom linku.

Apple ima dugu povijest dizajniranja proizvoda koji nisu prvi na tržištu u određenoj kategoriji, no ipak ga redefiniraju. Uz Vision Pro, kompanija ponovno pokazuje konkurenciji kako bi neki uređaji trebali izgledati i kako bi trebali raditi.

Prisjetimo se nekih ranijih Appleovih revolucionarnih poteza ove vrste.

Računalo Macintosh, siječanj 1984.

Računalo Macintosh ispunilo je sva revolucionarna obećanja koja je tijekom predstavljanja u sada već legendarnoj reklami dao suosnivač Applea Steve Jobs. Između ostalog, Mac je započeo eru grafičkog korisničkog sučelja i miša za upravljanje. Na mnogo načina bilo je to prvo ostvarenje Jobsove vizije da se računala pretvore u 'bicikl uma'.

Steve Jobs predstavlja Macintosh i legendarnu reklamu '1984' Izvor: Društvene mreže / Autor: Apple

Predstavljen iPod, listopad 2001.

Iako nije bio prvi te vrste, iPod je iz korijena promijenio način na koji su ljudi razmišljali o prijenosnim digitalnim glazbenim playerima. U početku je mogao pohraniti do 1000 pjesama (kapacitet je proširen daleko iznad ovog prvog modela iz 2001.), a onda se pojavio iTunes te je omogućio legalan način kupnje i preuzimanje glazbe u vrijeme neobuzdanog piratstva. Uređaj je također signalizirao da bi Apple mogao evoluirati u nešto više od pukog proizvođača računala.

iPhone, siječanj 2007.

Teško je precijeniti koliko je iPhone ustvari promijenio svijet. U tehničkom smislu iskoristio je maksimalno sve pogodnosti zaslona osjetljivih na dodir kada je fizička tipkovnica još uvijek bila u modi na najprodavanijem pametnom telefonu, BlackBerryju, a Apple je tada prvi put izbacio ono što je bilo 'sve-u-jednom', računalo, kameru i svirač glazbe. Godinu kasnije otvorit će i trgovinu aplikacija.

iPad, siječanj 2010.

Kada je predstavljen, iPad se smjestio u nišu između prijenosnih računala i pametnog telefona. Tablet je ljudima pružio brži i praktičniji način za pregledavanje weba, provjeru e-pošte i čitanje knjiga od prijenosnog računala, i to na većem ekranu od pametnih telefona, što je prednost koja je postala još važnija kako je počela ludnica za konzumacijom videosadržaja. Uspjeh iPada također je izvršio pritisak na Microsoft da počne ugrađivati više opcija za ekrane osjetljive na dodir i dodavati druge značajke slične tabletima za svoj operativni sustav Windows.

Apple Watch, rujan 2014.

Apple Watch je omogućio nošenje nečega sličnog pametnom telefonu na zapešću ruke jer je uključivao gotovo pa potpunu mobilnu sposobnost. Također je ponudio neke od aplikacija koje ljudi koriste na svojim pametnim telefonima. Apple je u početku svoj pametni sat prodavao gotovo kao modni dodatak, no tada se shvatilo da su njegove značajke praćenja kondicije i zdravlja alati koje ljudi smatraju najvrjednijima.

Slušalice AirPods, rujan 2016.

AirPods su značajno popularizirale bežične slušalice zbog Appleova čipa koji je omogućio pouzdanije i stabilnije veze s povezanim uređajima, a istovremeno je olakšavao prebacivanje s jednog gadgeta na drugi. Proizvod je također poslužio još jednoj ključnoj svrsi za Apple: AirPods su brzo prigušile početni bijes zbog odluke tvrtke da ukloni priključak za slušalice s iPhonea 2016., istovremeno stvarajući još jedan unosan kanal prodaje.