NIJE DOVOLJNO SIGURNO

Bill Gates se ne slaže sa Muskovim podzemnim tunelima, no ovo obožava

03.03.2018 u 16:07

Bionic
Reading

Suosnivač Microsofta nedavno je dao jasni stav o tehnološkim novitetima koje Elon Musk nastoji popularizirati putem svojih futurističkih kompanija Tesla i The Boring Company

Bill Gates sudjelovao je u poznatoj raspravi na Redditu pod imenom Reddit AMA. Reddit AMA, odnosno Reddit Ask Me Anything svojevrsni je otvoreni pisani forum između poznate osobe ili stručnjaka i svih posjetitelja koji tijekom nekoliko sati, koliko traje događaj, gosta mogu pitati bilo što. Ako je pitanje dovoljno zanimljivo, gost će odgovoriti, posjetitelji će glasati da je pitajnje dobro, a svi ostali će na kraju priče moći pročitati najzanimljivija pitanja i odgovore cijelog razgovora.

Ova jedinstvena metoda pokazala se ispravnom više no jednom, čemu svjedoči i Bill Gates koji je vrlo česti sudionik ovakvih digitalnih rasprava. Nakon što je korisnik pitao Gatesa zbog čega Gates Foundation ne obraća pažnju na prijevoz, Gates je odgovorio da privatni sektor 'već jako dobro nagrađuje inovacije u ovom polju' te je pokazao velik entuzijazam za porast interesa javnosti za električna samovozeća vozila.

Bill Gates
  • Steve Jobs Bill Gates
  • Bill Gates
  • Bill Gates
  • Bill Gates Reddit AMA
  • Bill Gates
    +7
Bill Gates Izvor: Reuters / Autor: Reuters

'Jako volim električne aute i uvjeren sam da će električna vozila biti zbilja super stvar,' napisao je Gates.

Naravno, Gates se nije složio sa baš svim futurističkim konceptima koje je uveo Elon Musk, poglavito njegovim super-brzim podzemni transportnim sustavom. 'Iskreno ne vidim nikakvog smisla u hyperloopu. Učiniti nešto takvo sigurnim je iznimno teško' komentirao je suosnivač Microsofta.

Superbrzi tuneli

Gates nije nastavio sa objašnjenjem svojih sumnji vezanih uz Hyperloop i koliko će taj problem biti teško riješiti, premda je lako zaključiti otkud ta zabrinutost stiže. Elon Musk je prvi koncept Hyperloopa predložio 2013. te je sugerirao kako njime planira ljudske putnike smjestiti u kapsulu te ih poslati kroz cijev brzinom većom od 500 km/h.

Pored sumanutih brzina prijevoza kroz tunele, Hyperloop će zahtjevati potpuno novu infrastrukturu koja se, konkretno, tek treba izgraditi. Iako Boring Company radi na tom rješenju, on će trebati sigurnosne certifikate velikog broja lokalnih vlasti.

Gates nije sam

Zabrinjavajuća okolnost oko Hyperloopa je manjak povjerenja unutar transportne industrije. Bivši izvršni direktor Delte i trenutni izvršni direktor Amtraka Richard Anderson također ne polaže previše nade u Hyperloop. Anderson tvrdi da tehnologija barem sada 'nije realistična' te da investicija u infrastrukturu može biti puno korisnija preusmijeri li se na popravak već postojećih mostova i tunela.