Davno je Colin Chapman skovao maksimu 'pojednostavi i dodaj lakoću', no bilo je potrebno da zakonodavci pritegnu proizvođače automobila strožim normama, a cijene naftnih derivata odlete u nebo kako bi ovi shvatili da rat konjskim snagama nema smisla
Posljednjih godina trend se okreće. Umjesto većih i težih, imamo još uvijek velike automobile, no koji su iz modela u model sve lakši. Jasnog predvodnika ove filozofije nema, svi je prihvaćaju jednako pa možemo reći da smo pred erom rata kilogramima.
'Želimo biti u sasvim drugoj ligi kada je u pitanju odnos snage i mase', rekao je direktor razvoja proizvoda u BMW-ovoj diviziji M Carsten Pries novinarima istaknuvši kako bi u M-u radije izradili automobil koji ima 1.000 kg, nego 1.000 KS.
Ne razumijemo zašto su tako isključivi. Zašto ne oboje?
Šalu na stranu, posljednje prinove iz M-a jasno pokazuju da ovakve tvrdnje nisu samo mrtvo slovo na papiru. Novi M3 i M4 možda su tek 3 posto snažniji od prethodnika, no zato u prosijeku teže čak 80 kg manje, što ih čini mnogo bržima i dinamičnijima.
Bavarci su u izradi opsežnije počeli koristiti aluminij, ugljična vlakna i magnezij, a pomoglo je i smanjivanje volumena motora te njegovo turbopunjenje.
U BMW-u ipak priznaju kako će njihovim potezima i dalje vladati tržište.
Iako se Priesu, primjerice, nelogičnom čini ideja smanjivanja mase automobila za 80 kg samo da bi se u njega utrpao integralni pogon na sva četiri kotača koji povećava ukupnu masu za 75 kg, ipak priznaje da će to M GmbH u budućnosti i dalje činiti, jer kupci to traže.