Troškove će u najvećoj mjeri snositi organizatori, tehnološke tvrtke i korisnici jer osiguravajuće kuće u pravilu ne pokrivaju štetu nastalu zbog zaraznih bolesti
Izravni ekonomski gubici zbog otkazivanja više od deset velikih tehnoloških konferencija uslijed širenja koronavirusa - među kojima su Googleova konferencija I/O i Facebookova F8, Mobile World Congress, SXSW i gejmerska konferencija Electronic Entertainment Expo (E3) - premašili su milijardu američkih dolara.
Do tog su izračuna došli u tvrtci PredictHQ, pri čemu nije uračunata izgubljena dobit tvrtki koje su organizirale otkazana događanja već gubitke koje su pretrpjele zrakoplovne tvrtke, hoteli, restorani, prijevoznici... Kažu kako je to konzervativna procjena jer ne uključuje ni gubitke koje će pretrpjeti sponzori i lokalna poduzeća.
ekspresno
[FOTO] Kina za 11 dana izgradila bolnicu za borbu protiv koronavirusa u Wuhanu
Najveći dio (oko 480 milijuna USD) vezan je uz otkazivanje MWC-a, koji je u Barcelonu (Španjolska) trebao dovesti više od sto tisuća posjetitelja. Iduća je konferencija SXSW u Austinu (Teksas, SAD), s očekivanih 280 tisuća posjetitelja i 350 milijuna USD gubitka.
Konferencija Game Developers trebala je tijekom ožujka okupiti 30 tisuća posjetitelja, ali je odgođena. Otkazivanje bi moglo značiti 129 milijuna USD gubitka. Googleov I/O obično ima oko 5.000 posjetitelja i donese prihode od približno 20 milijuna USD. Koliko bi E3 mogao biti 'težak' u tom smislu zasad nije poznato.
Dio tih događanja (F8 i Adobe Summit, recimo) ima dio programa online, što će biti moguće izvesti. Ali, to će biti tek kap u moru. Zasad nema naznaka kako bi Appleova konferencija namijenjena razvojnim programerima mogla biti otkazana.
Tijekom proteklog mjeseca zabilježeno je 500 posto više otkazivanja i pomicanja velikih događanja. U organizaciji Air Transport Association su tijekom ovog mjeseca podigli procjenu gubitaka u zračnom prijevozu na do 113 milijardi USD.
U tvrtci Oxford Economics procjenjuju kako poslovne konferencije stvaraju više od bilijun američkih dolara izravne potrošnje godišnje. Dosad otkazana tehnološka događanja nisu, dakle, to još ni ozbiljno načele.
Troškove će u najvećoj mjeri snositi organizatori, tehnološke tvrtke i korisnici jer osiguravajuće kuće u pravilu ne pokrivaju štetu nastalu zbog zaraznih bolesti.
Brojne su tehnološke tvrtke već zaposlenicima naložile rad od kuće ako to priroda njihovog posla dozvoljava (Apple, Google, Square i Twitter, primjerice), dok su u drugima otkazana putovanja koja nisu nužna (Amazon), piše Vox.