ESA je priznala poraz u svojim nastojanjima da sajam igara ponovo procvjeta
Electronic Entertainment Expo, poznatiji kao E3, službeno je mrtav. 'Nakon više od dva desetljeća E3, od kojih je svaki bio veći od prethodnog, došlo je vrijeme da kažemo zbogom. Hvala na sjećanjima,' objavio je Entertainment Software Association, organizator E3-ja, na Twitteru. Industrijska trgovačka grupa napisala je zatvorenu izjava s 'GGWP' ili 'dobra igra, dobro odigrano.'
Problemi s E3 su više nego dobro dokumentirani posljednjih godina, s pandemijom koja je vjerojatno pogoršala propast sajma videoigara. E3 sajma na kojeg se dolazi osobno nije bilo od 2019. Izdanje 2021. održalo se virtualno, ali ESA je u potpunosti odbacila događaje 2020., 2022. i 2023.
ESA je svojim članovima ovog proljeća priopćila da nakon što su se velika imena povukla s ovogodišnjeg planiranog E3, događaj 'jednostavno nije prikupio trajan interes neophodan za njegovu provedbu na način koji bi prikazao veličinu, snagu i utjecaj na našu industriju.' ReedPop, organizator PAX-a i New York Comic Cona, trebao je održati E3 2023. prije nego što je događaj otkazan.
'Znamo da cijela industrija, igrači i kreatori imaju veliku strast za E3. Dijelimo tu strast,' rekao je predsjednik i izvršni direktor ESA-e Stanley Pierre-Louis za The Washington Post. 'Znamo da je teško reći zbogom tako dragom događaju, ali to je stvarnost, uzevši u obzir nove prilike koje naša industrija može koristiti kako bi doprla do obožavatelja i partnera.'
Istina, put prema dolje dao se naslutiti i prije nego što je itko od nas čuo za COVID-19. Sony, najveći izdavač u industriji, odlučio je ne sudjelovati u izdanju 2019. EA je odbio održati E3 press konferenciju i te godine, a umjesto toga je odlučio pokrenuti vlastiti EA Play showcase nekoliko dana prije.
Mnogi izdavači više ne trebaju E3 da pokažu svoju nadolazeću ponudu igara. Prije je bio slučaj da su morali sklopiti ugovore s trgovcima kako bi osigurali prostor na policama za svoje igre i hardver prije blagdanske sezone, a ti su se dogovori često sklapali na E3. No, industrija se značajno promijenila. Dok je tona velikih igara stigla prošlog listopada, izdavači sada objavljuju glavne naslove tijekom cijele godine (uvelike kako bi im pomogli u ispunjavanju tromjesečnih ciljeva prihoda). Drugi se usredotočuju na podršku dugoročnih igara uživo koje nisu obavezne ni prema jednom kalendaru izdavanja. Digitalna prodaja igara također znači da izdavači i nositelji platformi ne moraju toliko brinuti o partnerstvu s trgovcima.
Još jedan ključni razlog za propast E3-a je taj što izdavači sada mogu izravno pokazati svoje igre obožavateljima u bilo koje vrijeme i bez potrebe da se bore za pozornost protiv konkurencije na sajmu. Takvi kao što su Nintendo i Sony privlače pažnju stotina tisuća obožavatelja kad god drže Nintendo Direct ili State of Play. Postoji toliko mnogo načina na koje veliki izdavači mogu pročuti svoje igre da E3 više nije potreban. Preskakanje E3-ja također je značilo da se izdavači ne moraju nositi s troškovima sudjelovanja na sajmu ili ispunjavanja rokova drugog subjekta za spremanje demonstracija ili najava.
S druge strane, smrt E3 mogla bi naštetiti nezavisnim studijima koji se oslanjaju na sajmove kako bi predstavili svoje igre izdavačima u nadi da će osigurati distribuciju i/ili ugovore o financiranju. To također može naštetiti manjim izdavačima koji se moraju s divovima natjecati za pozornost.
Dok E3 možda više nema, gaming događaji neće nestati. Gamescom je, na primjer, daleko veći od E3 u smislu posjećenosti i drugih čimbenika.
Summer Game Fest, svojevrsna zamjena za E3 koju je producent i voditelj The Game Awards Geoff Keighley pokrenuo 2020., proširio se prošle godine kako bi prvi put uključio fizički događaj. Neki veliki izdavači — poput Capcoma, Ubisofta i Xboxa — održali su izložbe igara u suradnji s Summer Game Festom ove godine, događaja koji će se vratiti za svoje peto izdanje 2024., zaključuje Engadget.