Druga konferencija Beyond Esports okuplja stručnjake u polju te posjetiteljima pruža bolji uvid u potencijal ovog tržišta, uz zdravu dozu brojnih zanimljivih panela i nezaobilaznog networkinga
Esportovi ne prestaju golicati maštu ljubitelja elektroničke zabave, a u Hrvatskoj njihov pun potencijal tek treba iskoristiti. Ovo je, izgleda, sveobuhvatna ideja iza ovogodišnje konferencije Beyond Esports - boutique konferencije koja okuplja stručnjake i profesionalce iz međunarodne esports industrije.
Među ovogodišnjim govornicima posjetitelji su mogli pronaći brojne igrače, timove, proizvođače igara te što je zanimljivo - brendove prisutne u domaćoj i međunarodnoj esport industriji.
Za uspjeh treba pomoć i poticaj
Konferenciju je otvorio Nikola Stolnik, osnivač Good Game Globala, ujedno organizatora konferencije. Uz naglasak na neotkriven potencijal i sve veći potencijal za razvoj, uvodne riječi veterana hrvatskih esportova poslužile su kao jako dobar temelj za ono što slijedi.
Keynote je, naime, vodio Joe Lovelace iz esports organizacije Blast koji je, pored osvrta na dio svoje profesionalne karijere u nogometnim momčadima, istaknuo kako se iza svakog uspješnog esports događaja mora nalaziti podrška vlasti - bilo to gradskih ili državnih.
Ova ideja definitivno može odzvoniti i na ovdašnjim prostorima gdje se, pored uobičajenog potencijala kojeg donose fanovi elektroničkih sportova, dio organizacije i, na koncu, potencijalne zarade, može prezentirati i vladi.
Esport i brendovi
U konferencijskom prostoru učilišta Algebra posjetitelji su mogli prisustvovati panelima koji istražuju razna područja esportova, od menadžmenta do natjecanja.
Na panelu 'Kako posjedovanje esports lige utječe na vaš brend', Vjekoslav Mikulić iz Samsunga u krupni je kadar stavio povećavanje tržišne prisutnosti u regiji uz naglasak da je 'u Koreji Samsung imao jedan od prvih pro esports timova na svijetu'. Tihana Sedlar Krauz, Social Media & Esports Project Lead u Hrvatskom Telekomu, rekla je pak da je HT imao drugu misiju - osvježivanja brenda u očima mlađih generacija.
Ovo su, navela je Sedlar Krauz, postigli uspješnim YouTube serijalom Ultimate Gamer koji je prije svega bio ciljan na naše jezično područje, uz naglasak da je, počevši sa 2020., kompanija uložila u razvoj Telekom Esports Championshipa, esports natjecanja koje iz godine u godiniu bilježi sve bolji odaziv.
Toliki, štoviše, da se, kaže Sedlar Krauz, 'najnovijom sezonom vrata otvaraju svim natjecateljima u Europskoj uniji'.
'Hrvatski Telekom tako iza sebe do danas ima dvije uspješne sezone Ultimate Gamera, dok je Telekom Esports Tournament ispunio zadatak osvježavanja brenda i širenja popularnosti esportova. Ne dolazim iz gejmerskog backgrounda, no ponosna sam na suradnju s Good Gameom koji nam je pomogao podići Telekom Esports Championship na međunarodnu razinu' rekla je.
Karijera u esportovima
Drugi interesantan panel dao je zanimljiv uvid u karijeru hrvatskih natjecatelja koji su se dosegli svjetsku slavu. Razgovoru su prisustvovali Niki Mamić (MaM1c), Toni Sabalić (Sacre) i Leon Pesić (NeLo).
Sabalić je, kao i većina esports natjecatelja svoju priču započeo kao tinejdžer koji voli igrati igre. Od Call of Dutyja 2 s prijateljima, NeLo je s vremenom stigao do League of Legendsa kojim se profesionalno bavi i danas.
League je, prema njemu, jako dobra igra za isticanje vještine pojedinih igrača, za razliku od, recimo, Counter Strikea: Global Offensivea. Trik za uspjeh u profesionalnoj karijeri je, složili su se svi sudionici, u puno vježbe i samousavršavanja.
NeLo, koji je nakon brojnih igara svoje 'mjesto' pronašao u Rainbow Six Siegeu, igrao je za mnoge profesionalne timove, završio na tri svjetska prvenstva i proputovao cijeli svijet. Na pitanje što je najviše morao žrtvovati za karijeru, Pesić je naveo osobnu slobodu i samim time - slobodno vrijeme.
Mamić je naglasio kako 'esportovi moraju stremiti prema treningu i organizaciji koja zahtijeva rad na lokaciji - nauštrb uobičajene mrežne igre iz domova. Beneficija je, kaže, mentalni benefit rada za tim koji, na koncu, mora brinuti za svoje igrače te njihovu psihičku i fizičku dobrobit.
Vjerojatno najzanimljivija fusnota cijelog panela došao je na kraju tijekom Q&A u kojemu je jedan od posjetitelja pitao koliko se sad isplati ulaziti u natjecateljsku karijeru. Sva tri gosta panela sa smješkom su rekli da esportovi nipošto ne smiju biti nečiji 'plan a' te da se, koliko god mehanički igrači bili dobri, mora biti spreman na neuspjeh. Razlog je intenzivna konkurencija, kao i potreba za jedinstvenom kombinacijom sreće i dobrih starih 'prilika'.
Tportal je i na WhatsAppu
Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal ovdje i kliknite 'Prati'.