Facebook razvija aplikaciju koja bi, doslovno, pratila svaki korisnički korak i ovisno o njegovoj trenutnoj lokaciji nudila mu prilagođene oglase. Zvuči li kome to poput 'Big Brothera'?
Facebook razvija aplikaciju kojom će pratiti svoje korisnike pomoću njihovih mobilnih telefona.
Kako piše Bloomberg, Facebook bi sredinom ožujka trebao predstaviti aplikaciju koja bi trebala pratiti svaki korak njihovih korisnika i pomoći im u pronalasku prijatelja koji su u blizini.
Također, Facebook želi zaraditi još koji dolar od oglašivača koji bi mogli korisnicima plasirati oglase vezano uz njihovu trenutnu lokaciju.
Zamislite, primjerice, oglas za sniženja u trgovačkom centru kad se nađete u njegovoj blizini.
Stavimo li na stranu pitanje potrošnje baterije zbog stalno uključenog GPS-a i dodatnu potrošnju podatkovne veze, ono što posebno zabrinjava je da bi aplikacija pratila korisnike i kad nije uključena.
Facebook već sada prikuplja informacije o kretanju korisnika njegove mobilne aplikacije, ali samo ukoliko je uključen GPS odnosno ukoliko korisnici omoguće 'Check in'.
Obavijest da njihova aplikacija prikuplja GPS informacije o korisnicima stoji i u Facebookovoj Politici prikupljanja podataka.
Ali ti podaci su se dosad prikupljali samo prilikom upisivanja novog statusa, odnosno 'Check ina' i geotagiranja fotografija.
S obzirom na to da je Facebook u nekoliko navrata bio na udaru javnosti zbog slabe zaštite privatnosti korisnika i iskorištavanja njihovih privatnih podataka, ni ova aplikacija neće proći bez žestokih komentara zaštitnika privatnosti.
Slične mogućnosti lociranja korisnika putem GPS-a nude i Appleov Find My Friends te Googleov Latitude, međutim te aplikacije nisu polučile veći uspjeh upravo zbog pitanja privatnosti.