Facebook ima nove nov 'centar za privatnost' pomoću kojeg korisnici mogu ograničiti Metino praćenje internetskih aktivnosti
Facebook kao kompaniju već godinama prate optužbe o agresivnom sakupljaanju korisničkih podataka u svrhu oglašavanja - što je s vremenom i dovelo do pada broja korisnika.
Meta, odnosno Facebook, sad je uvela i značajku Privacy Center, središnju lokaciju u kojoj je moguće pronaći većinu informacija vezanih uz privatnost, kao i važne informacije o osobnim podacima koje kompanija sakuplja.
Što Privacy Center donosi?
Novu je značajku za Facebook Meta najavila u sklopu bloga objavljenog 7. siječnja 2022. Privacy Center trenutno se testira te je dostupan isključivo korisnicima stolnih računala u SAD-u. Ako test prođe po planu, mogao bi se proširiti na ostatak svijeta. Privacy Center pruža korisne informacije o pet važnih kategorija, od kojih svaka sadrži informacije o Metinim pravilima privatnosti - sigurnosti računa, dijeljenju informacija, korištenju i reklamama. Sve ove statistike dostupne su isključivo putem sučelja Privacy Center.
Premda je nismo isprobali, izvješće Makeuseofa nalaže da nova kolekcija opcija jako podsjeća na onu koju koristi Google - moguće je podešavati pojedine stavke te prilagoditi razinu sigurnosti vlastitim senzitivitetima i ukusu.
Zašto se isplati korisiti Privacy Center?
Ako jednog dana dobijete pristup Privacy Centeru, isplatit će se provesti malo vremena i priviknuti se na načine na koje Meta obrađuje podatke koje dijelite u njezinom portfelju aplikacija.
Dio na koji treba obratiti najveću pažnju je Collection and Use, odnosno kategorije za sakupljanje i korištenje podataka. Sakupljanje objašnjava kako Facebook sakuplja vaše podatke, dok korištenje objašnjava kamo ti podaci idu. Još jedna spomena vrijedna kategorija definitivno su reklame. One formiraju tri najvažnije stavke koje korisnici trebaju sagledati ako se odluče na korištenje usluga i aplikacija koje im nudi Zuckerbergova Meta.