NIJE MOBITEL

Facebook ima novu tražilicu - Graph Search

15.01.2013 u 21:55

Bionic
Reading

Ako ste očekivali pametni telefon s prepoznatljivm logom 'F', čeka vas razočarenje. Dobili smo internu tražilicu koja bi mogla biti korisna pri otkrivanju srodnih duša

Graph Search, koji je pušten u ograničeno beta testiranje, pojavljivat će se kao veća traka za pretraživanje na vrhu svake stranice.

Kad počnete tipkati pojam koji želite pronaći, ponudit će vam (kao i Google) moguće pretrage i ispisati ih na stranici na kojoj ćete moći dalje prilagođavati i sužavati pretragu.

Za razliku od pretraživanja mreže, svaki djelić sadržaja na Facebooku ima vlastitu publiku, što se određuje postavkama privatnosti. Graph Search to bi trebao uzimati u obzir, pa se u pretragama ne bi trebali pojavljivati sadržaji koje ste označili kao privatne.

Kako je još u ranoj fazi razvoja, Graph Search se bavi s četiri osnova područja: ljudima, fotografijama, mjestima i interesima.

Novi je alat posebno namijenjen novinarima, koji bi trebao olakšati otkrivanje potencijalnih izvora i fotografija namijenjenih javnom korištenju. Recimo da netko želi pisati o nekoj tvrtci u New Yorku. Moći će pretražiti Facebook tako što će utipkati nešto poput 'ljudi zaposleni u toj-i-toj tvrtci u New Yorku', pa čak ih pretraživati po nazivu radnih mjesta i titulama.

Ujedno bi trebao olakšati i pronalaženje mjesta i zbivanja povezana ne samo uz kontakte, već i profile i stranice javnih osoba.

Na Facebooku je trenutno više od 240 milijardi fotografija. Graph Search bi trebao olakšati pronalazak fotki među onima koje su namijenjene široj javnosti, i to tako što će se moći naći, između ostalog, i po lokaciji na kojoj su snimljene.

Omogućit će i pretraživanje po interesima, pa ćete tako moći među svojim kontaktima (kao i na cijelom Facebooku) otkriti ljude koji vole, recimo, '50 nijansi sive'. A novinari će moći pronjuškati koje filmove vole direktori velikih kompanija. Slutimo da nas čeka nova era popisa top 10...

U slučaju da nešto ne može pronaći, povezat će se s Microsoftovom tražilicom Bing. Mark Zuckerberg je tijekom predstavljanja inzistirao na tome da Facebook nema namjeru ulaziti u područje internetskog pretraživanja, na kojem je Google još uvijek glavni. Ipak, čini se kako je ovo veliki korak u tom smjeru. Teško je povjerovati kako rezultati pretraga neće biti pomno prikupljani, agregirani i isporučivani oglašivačima.

Želite li ga isprobati, javite se na Facebookovu listu čekanja