Facebook u Hrvatskoj koristi 1,6 milijuna ljudi, većinom u dobi do 35 godina. Tijekom godina Facebook je pomogao organizirati različite događaje, prosvjede, ali i humanitarne akcije
Najveća društvena mreža, Facebook, slavi deveti rođendan.
Službeno je nastala 4. veljače 2004. godine u studentskom domu Marka Zuckerberga na Sveučilištu Harvard.
Osim Zuckerberga u njenom stvaranju sudjelovali su i Dustin Moskovitz, Eduardo Saverin, Andrew McCollum te Chris Hughes
U svojim začecima društvena mreža koje će u potpunosti promijeniti svijet zvala se thefacebook.com, da bi kasnije dobila svoje sadašnje ime Facebook.
Facebook je na početku bila studentska mreža namijenjena studentima Harvarda, no nakon početnog uspjeha proširila se i na druga sveučilišta.
U listopadu 2007. godine Microsoft je za 240 milijuna dolara kupio udio od 1,6 posto u Facebooku i zvijezda je bila rođena.
U proteklih devet godina, broj korisnika popeo se s nekoliko stotina na preko milijardu diljem svijeta.
Prema podacima SocialBakersa, Facebook u Hrvatskoj ima 1.615.420 korisnika, od čega je gotovo 60 posto mlađih od 35 godina.
Facebook je tijekom godina u Hrvatskoj bio ne samo društvena mreža na kojoj korisnici provode sate u igranju različitih igrica (iako je Texas HoldEm Poker sa 450 tisuća korisnika najpopularnija igra), već je potaknuo i neke društvene fenomene.
Tako je tijekom 2011. godine Facebook bio mjesto na kojem su pokrenuti i organizirani masovni prosvjedi, u medijima nazivani 'Facebook prosvjedi' koji su diljem Hrvatske trajali mjesecima.
Iako sami prosvjedi nisu urodili plodom, pokazali su kako je moguće organizirati i okupiti velik broj ljudi u samo nekoliko klikova mišem.
Snagu je pokazao i prilikom različitih humanitarnih akcija koje su se tijekom godina organizirale, a posljednja je u nizu ona za teško bolesnu djevojčicu Noru Šitum.
Stranica 'Vratimo osmijeh Nori na lice' u nekoliko je dana prikupila više od 60 tisuća 'lajkova', a priča o maloj Nori došla je i do igrača Intera iz Milana.
Čak je i Vlada prepoznala snagu Facebooka i u nešto više od godinu dana koliko je službeno prisutna na Facebooku okupila nešto više od 90 tisuća 'fanova'.
Iako je titula Facebooka kao 'mreže svih društvenih mreža' u nekoliko navrata bila ugrožena, većinom zbog negodovanja korisnika uvođenjem promjena u korištenju i izgledu stranice, upitnoj sigurnosti i privatnosti podataka, stalnim promjenama u postavkama privatnosti i pokušaju da se unovče podaci korisnika, podaci govore kako iz dana u dan raste broj korisnika.
Od veljače 2009. godine na Facebooku je objavljeno 219 milijardi fotografija i kliknuto 1,13 bilijuna 'lajkova'.
Impresivna brojka za studentsku mrežu koja je bila namijenjena samo studentima Harvarda.
A što nas očekuje u budućnosti?
Podaci govore kako se Facebook sve više koristi na mobilnim telefonima i uređajima.
S obzirom na to da je broj mobilnih telefona davno premašio broj ljudi na svijetu, da se zaključiti kako Facebook još ima prostora za rast.
I nedavno predstavljen SocialGraph pokazuje u kojem se smjeru kreću stvari.
Facebook je već postao ogromna baza podataka, a SocialGraph će ju pokušati organizirati i iskoristiti za još koji dolar u dioničarskim džepovima.
Stavimo li sve te financijske stvari sa strane, činjenica je da je Facebook u svojih devet godina postojanja promijenio svijet. Stoga...
Sretan ti rođendan, Fejsbuče!