roboti u akciji

Futuristički: Za dostavu u Kini ljudski rad više nije presudan

28.09.2021 u 14:33

Bionic
Reading

Više od tisuću robota trebalo bi se pridružiti vojsci dostavnog osoblja kineskih tvrtki za e-trgovinu, Alibabe, Meituana i JD.com u idućih godinu dana, jer pandemija potiče potražnju za beskontaktnim uslugama.

Ovi kineski divovi internetske trgovine očekuju da će do 2022. godine upravljati s više od 2.000 robota, što je otprilike četiri puta više nego sada, kažu njihovi rukovoditelji, ohrabreni činjenicom da se troškovi proizvodnje robota smanjuju.

Milijuni kurira u Kini nastavljaju isporučivati ​​pakete za manje od tri juana (0,47 USD), a tehnološke tvrtke od 2013. godine istražuju uporabu bespilotnih letjelica ili kutija nalik robotima na kotačima, zbog krize na tržištu rada koja se pogoršala zbog pandemije, piše Reuters.

Službeni Peking naložio je tvrtkama koje se trude zadovoljiti rastuću potražnju i ispoštovati rokove da kuririma osiguraju pauzu.

"Pandemija covid-19 bila je veliki poticaj" za ubrzanje planova za uvođenje robota, kaže Xia Huassi, glavni znanstvenik u Meituanu.

Tvrtka za dostavu hrane pokrenula je svoju uslugu robota u veljači 2020. godine, kada je u Pekingu izbila velika epidemija korone, prije planiranog lansiranja do kraja godine.

JD.com je također pokrenuo uslugu robota prije isteka roka, kaže Kong Qi, glavni znanstvenik u autonomnoj jedinici za vožnju u divu e-trgovine. Pokretanje te usluge bilo je planirano za lipanj 2020. u Pekingu, a uvedeno je četiri mjeseca ranije, u veljači, u Wuhanu, koji je tada bio zatvoreni grad kao žarište koronavirusa.

„Želimo da ljudi i roboti bolje rade zajedno, a ne roboti koji zamjenjuju ljude. Uloga dostavljača najdosadniji je dio posla koji ćemo pokušati zamijeniti ", dodao je.

Postoje i ograničenja

Međutim, dostavno osoblje ima prednosti u odnosu na robote, koji imaju određena ograničenja, poput nemogućnosti penjanja stepenicama. Osim toga, upotreba robota dopuštena je samo na određenim rutama, poput stambenih područja i školskih kampusa, zbog ograničene brzine i uvjeta na cesti.

Također, postoji tendencija da se roboti koriste za isporuku proizvoda koji su manje podložni vijeku trajanja, poput paketa, a ne hrane.

Pristalše robota ističu njihove dugoročne prednosti, kao što su niži troškovi dostave od transportnog centra do konačnog odredišta (zadnja milja).

Istraživači sa Sveučilišta Michigan otkrili su da bi potpuno i djelomično automatizirane kurirske tvrtke mogle smanjiti troškove dostave za 10 do 40 posto u gradovima.

Do rujna ove godine, mehanički kurir Alibabe isporučio je više od milijun narudžbi za više od 200.000 potrošača, priopćila je tvrtka koja upravlja s više od 200 robota i planira ih imati 1.000 do ožujka sljedeće godine, a čak 10.000 u sljedeće tri godine .

Troškovi izrade robota padaju uglavnom zbog nižih cijena senzora, koji pomažu u mjerenju udaljenosti i 3D prikazima slike oko robota, kaže Wang Gang, potpredsjednik Alibabina odjela autonomne vožnje.

Prema Alibabi i JD.comu, cijena izrade njihovih robota je ispod 250.000 juana (38.662 dolara) po komadu, a one nastavljaju padati.

JD.com, koji upravlja s oko 200 robota, planira povećati njihov broj na oko 1.000 jedinica do kraja 2021. godine.

Xia Huaxi iz Meituana navodi da su troškovi proizvodnje njihovih robota oko 400.000 juana (61.940 dolara) ove godine naspram 600.000 juana (92.900 dolara prošle godine).

LEGENDA U NOVOM RUHU

[FOTO] Makedonski dizajner razvio koncept električnog Yuga, nada se da bi uz pomoć Rimca i srpske vlade san mogao postati stvarnost

Pogledaj galeriju

Prema njezinim riječima, Meituanov robot koštat će manje od 200.000 juana 2025. godine, kada masovna proizvodnja od preko 10.000 robota zaživi u ovoj industriji.

Meituan trenutno ima oko 100 dostavnih robota.