Tko god koristi Google News, već je ranije mogao vidjeti neke od posebnih oznaka za trenutne top teme i sl. sadržaj, a sada će tu stići i oznaka za priče koje su prošle provjeru činjenica. Oznaka 'Fact check' će pomoći internautima u pronalasku valjanih vijesti na određenu temu
Google News će samostalno otkrivati je li neki tekst na internetu prošao provjeru, djelomično se služeći i schema.org ClaimReviewom, piše Google na službenom blogu. 'Tražit ćemo i adrese koje slijede općeprihvaćene kriterije za provjeru činjenica, a izdavači koji žele da im se novosti pojave s tom oznakom morat će koristiti odgovarajući markup
I dok u Googleu navode kako su uzbuđeni vidjeti kako Fact Check zajednica raste i dijeli činjenice od fikcije, mudrosti od spinova, za sada još uvijek postoji mogućnost manipulacije takvim sadržajem, no jednako tako se portali radi vlastitog profita ne bi trebali zamjerati Googleu na taj način. Koga se uhvati da nije slijedio pravilnik, Google će ga ukloniti iz te oznake - a potencijalno i kompletnu stranicu s Google News segmenta. Kako bi se prošli prvi testovi, ova mogućnost će se pojaviti tek korisnicima Google tražilice u SAD-u i Ujedinjenom Kraljevstvu, na web i mobilnim izdanjima.
Ovakvo što je nužno u moderno doba. Žutilo je još najmanji problem u cijeloj priči, jer su pseudoznanstveni i potpuno lažirani tekstovi zbog svoje 'probavljivosti' općoj populaciji postali vrlo atraktivni. Samim tim su se na internetu općenito počeli pojavljivati sve učestalije u rezultatima pretraga ili čak preporučenim odredištima za 'informiranje'. Google će problem riješiti na ovaj način, no što s drugim IT divovima poput Facebooka?
TechCrunch, među mnogim drugim medijima, poziva kompaniju Marka Zuckerberga na odgovornost. Na ovoj društvenoj mreži se, posebno u posljednje vrijeme, pojavio niz trending tekstova koji su ispali potpuno lažni. Washington Post je napravio kratku analizu između 31. kolovoza i 22. rujna te zaključio da je Facebook pod trending ubacio pet tekstova koji su bili 'lažirani bez ikakve sumnje' ili 'krajnje netočni'. Sem toga je umjesto novosti mnoštvo popularnog sadržaja zapravo vodilo na PR materijal, trgovine aplikacijama i sl.
Trebaju li se sve mreže baviti sprečavanjem popularizacije dezinformacija veliko je pitanje. Granica negdje mora biti povučena. Posebno je upitno to što je Facebook praktički postao medijski div - iako to možda nije bio osnovni cilj kompanije, zaključuje TechCrunch